• Persbrandtkola

    Vad tycker ni om SAS nya reklam?

    Här är reklamen: 
    ">



    Själv tycker jag den är fruktansvärd och det är vidrigt hur SAS har bemött kritiken... Att det skulle ha varit en nätattack till det utbredda missnöjet känns inte så troligt pga vad reklamen säger. Nej tack, SAS sjönk som en sten i mina ögon. Berätta gärna vad ni tycker?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-02-21 18:41
    soundcloud.com/nyhetsbubbla/sas-raderar-reklamfilm-pa%2Fsets%2Ftorsdag-13-februari-2020&fbclid=IwAR1jdxzn8GKjxTamRt1h6Cf5SZjpCd-dADm38DEoLmVYchx8-LZ6gzsXZKI

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker ni om SAS nya reklam?
  • Anonym
    KillBill skrev 2020-02-15 15:19:46 följande:
    Som sagt, ett flertal nordiska tidningar har tagit upp samma sak som Expressen. EXPO har en moderat i sin styrelse. Att du insinuerar att EXPO är våldsvänster säger en hel del om dig..
    Har du kollat på deras "Expo wiki"?
    Värre kan det knappast bli, det är rena rama propagandan!

    De spyr ut sitt hat mot främst SD men även AFS. Vi som har koll på vårt parti (i mitt fall SD) vet med säkerhet att majoriteten av deras "fakta" är lögner och hopdiktad smörja.

    Det enda parti i Sverige som gör skäl för att kallas för extremistiskt är Nordiska motståndsrörelsen.
    De anser själva att SD är lika mesiga som S, jag har själv pratat med dem under Almedalsveckan.
  • Persbrandtkola
    Anonym (Buhuhuhuhuhu) skrev 2020-02-15 03:59:20 följande:
    Tror det är du som inte förstår.... budskapet är enkelt, men dey är helt klart över din nivå...
    Intressant... Du får gärna utveckla, vad är det jag inte förstår med SAS budskap? Har du ens sett reklamen? Har du hört vad som sägs? Uppenbarligen är du helt oförmögen att ta till dig informationen, utan du hör det du vill höra, utan att reflektera. Tycker du ska se reklamen igen och igen tills du förstår allvaret i det hela... Du tycker att det här står över min nivå, på vilket sätt? Jag har inte sätt dig göra en analys av reklamen som påpekar eller stärker ditt budskap, vilket blir svårt att hitta i reklamen. SE DEN IGEN och lyssna på vad som sägs i relation till vad som visas... Jag tror du inte är redo än... Visa nu att jag har fel, eller är du bara en feg tangentbordshjälte som yttrar sig saker efter opinion och inte fakta? Nu vill jag ha ett svar som STÅR ÖVER MIN NIVÅ, tanke på vad du har sagt... Upp till bevis...  
  • Anonym (trisstan)
    nihka skrev 2020-02-15 16:01:16 följande:
    Det som slår mig är att sk nationalister är så otroligt negativa till sina hemländer - en rejäl paradox.
    Eller så är de negativa till förändringen av sina hemländer? 
  • Persbrandtkola
    Anonym (W) skrev 2020-02-15 00:52:10 följande:
    Jag tyckte den var fin bara. Roliga saker de tog upp, sånt som är typiskt skandinaviskt, och de gjorde en poäng av att det inte är skandinaviskt från början.
    A okej. Det du finner fint, är det vad som sägs, filmen eller helheten?
    Jag delar inte din åsikt, tycker det är ledsamt om det som sägs om Skandinavien. Hur tänker du när jag säger så om reklamfilmen, är jag helt ute och cyklar då?  
  • nihka
    jeanette02 skrev 2020-02-15 16:29:30 följande:
    Kallar du mig nationalist nu? Jaja herregud, jag tycker mycket om mitt hemland, och jag lever ihop med en man sedan snart 20 år från ett annat EU-land, ett land som jag också älskar.

    Men vi har urusel media i Sverige överlag. Så det är jag väldigt negativ till. Inte landet i fråga.

    Media här hjärntvättar folk med sin propaganda. Vissa undantag finns dock.
    Nej, jag kallar NMR som organiserade attacken och andra långt till höger som ständigt klagar på Sverige som de är så stolta över  Obestämd för nationalister.

    Jag är helt OK med att vi lånar av varandra och alla kan kalla allt för sitt när de lånat det ett tag. Svenska köttbullar, turkiska köttbullar eller assyriska köttbullar. Jag bryr mig inte. Jag gör dem som jag vill ändå.

    Det är din åsikt - ingen vedertagen fakta. Jag finner den svenska pressen befriande fri fån just propaganda. Tyvärr finns det krafter som vill partipolitisera och när de inte får det känner de sig motarbetade och menar att rapporteringen är partipolitiskt partisk åt andra hållet.
  • nihka
    Anonym (trisstan) skrev 2020-02-15 16:42:05 följande:
    Eller så är de negativa till förändringen av sina hemländer? 
    Ja, för nationalister verkar det som det alltid var bättre förr. Även förr var det bättre förr. Vet ingen punkt i historien då nationalister varit nöjda så exakt VAD de vill tillbaka till är lite oklart.

    Eller jo, visst kan jag märka en skillnad. Det var illa tidigare och nu är det ännu värre.
  • Persbrandtkola
    Anonym (svenne) skrev 2020-02-15 04:53:48 följande:

    Vi har ju inga värderingar, därför är det så lätt för islamisterna att göra det dom gör. Jag menar, vi har ju kultur i sverige, vi har ju islam som breddar sig. Vi har kriminalitet från flera nationer. 


    Det är lätt för hatgrupper att få som dom vill, för ingen bryr sig i sverige. 


    Så varför skulle en svensk bry sig om vad sas gör för reklamfilm?


    Det är väl bara bra att vi dödar den svaga identitet vi har som folk helt och inför ett totalt folkmord. 


    Död åt sverige. 


    Svenska är duktiga på att ljuga för sig själva. Det är vi bäst på, vi har heller ingen ryggrad och vi är inget annat än kräldjur. 


    Ingen i sverige vill ha fred längre alla vill ha krig med varandra, kan vi inte bara släppa loss det. En fundamental utlösning i mord. Sverige skriker efter det. Alla vill det, våra politiker ber om det, veganer, feminister, muslimer, vanliga svenskar förortsungar vill alla ha mord nu. 


    Jag tror att Sverige skulle må bättre av det, vilket är tydligt hur media och myndigheter berättar och hur folk mår överlag. 


    Reklamfilmen är bara en symptom som i sin essens berättar vad vi är. Ingenting. 


    Kvinna, man, barn. För vi har ju ingen kultur. Eller, vi har en massa kultur, men ingen egen. Och eftersom vi inte har det, dränks vi i alla andras kultur just nu.


    Ja du... Vidrigt uttalande du gör! Du får gärna skriva om SAS reklamen, men vad har "Död åt Sverige" och allt annat du räknar upp med saken att göra??? Riktigt jävla lågt!!! Läs igen vad du har skrivit... Är det här något du är stolt över? Gå nu och visa din föräldrar vad då åstadkommit på ett forum, de blir säkert riktigt riktigt stolta... Eller bättre, kan du inte ställa dig på torg och läsa din väl valda ord mitt på ljusa dagen... Kan tänka mig att du blir måttligt populär... Riktiga dumheter!  
  • Persbrandtkola
    KillBill skrev 2020-02-15 10:49:36 följande:

    Du har alltså missat hur hela drevet började med enorm uppmärksamhet på svenska alternativsajter som Samhällsnytt och Nyheteridag och spridning via den ryska propagandajätten Sputnik (som är känd för att föra fram högerextrem, främlingsfientlig och nationalistisk proagande)?


    Nu säger jag inte att det är skitsnack, men, har du något som stödjer det du säger?
  • jeanette02
    nihka skrev 2020-02-15 16:51:03 följande:

    Nej, jag kallar NMR som organiserade attacken och andra långt till höger som ständigt klagar på Sverige som de är så stolta över   för nationalister.

    Jag är helt OK med att vi lånar av varandra och alla kan kalla allt för sitt när de lånat det ett tag. Svenska köttbullar, turkiska köttbullar eller assyriska köttbullar. Jag bryr mig inte. Jag gör dem som jag vill ändå.

    Det är din åsikt - ingen vedertagen fakta. Jag finner den svenska pressen befriande fri fån just propaganda. Tyvärr finns det krafter som vill partipolitisera och när de inte får det känner de sig motarbetade och menar att rapporteringen är partipolitiskt partisk åt andra hållet.


    Fast du citerade mitt nlägg och sedan skrev om någon paradox/nationalist duh.

    Ja, vi får vara överens att vi helt enkelt har olika syn på det med medierna. Säger inte att jag har rätt, utan det är min åsikt som du säger. Och du har rätt till din åsikt givetvis.
  • Persbrandtkola
    Tukt skrev 2020-02-15 10:58:43 följande:
    Där är det  också mycket viktigt vem man riktar sig till. Skulle man sälja den utanför skandinavien så ser det ut på ett sätt, och säljer man den inhemskt så har man såklart andra förutsättningar eftersom vi alla förutsätts ha en annan  referensram till ämnet.
    Lite av filmens problem är att den har en rätt dystopisk ton. Hade de valt att skämta mer om ämnet hade det varit enklare. För faktum är ju att vi svenskar har en rätt komplicerad och ängslig bild runt vår nationella identitet. Men i ett mer ifrågasättande tonval hade det varit lättare att ta till sig.
    Det är det som är hela poängen! Att den har så hårda ord samtidigt som att den är så melankolisk. Reklamen är väldigt allvarlig, därför tycker jag det är förundransvärt varför många tycker att den är "bra"... Tycker den är fruktansvärd och lätt att tolka, billig.
Svar på tråden Vad tycker ni om SAS nya reklam?