• Persbrandtkola

Vad tycker ni om SAS nya reklam?

Här är reklamen: 
    ">

Själv tycker jag den är fruktansvärd och det är vidrigt hur SAS har bemött kritiken... Att det skulle ha varit en nätattack till det utbredda missnöjet känns inte så troligt pga vad reklamen säger. Nej tack, SAS sjönk som en sten i mina ögon. Berätta gärna vad ni tycker?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-02-21 18:41
    soundcloud.com/nyhetsbubbla/sas-raderar-reklamfilm-pa%2Fsets%2Ftorsdag-13-februari-2020&fbclid=IwAR1jdxzn8GKjxTamRt1h6Cf5SZjpCd-dADm38DEoLmVYchx8-LZ6gzsXZKI

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker ni om SAS nya reklam?
  • nihka
    Anonym skrev 2020-02-15 15:46:34 följande:
    Du är för underhållande! 
    Håll dig till ämnet. Jag är inte ämnet.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym skrev 2020-02-15 14:42:49 följande:
    Allt det där har jag redan sett/läst.
    Jag vidhåller att det inte rör sig om någon attack utan om att vi är många som uttryckt samma åsikter.

Sedan kan jag tycka att en del borde borsta ur hela gapet med rotborste. Man får lov att uttrycka sig något så när hyfsat, även när man är starkt kritisk.
    Facts staring you in the face och du "vidhåller". Och vilken statistik gällande internettrafik stödjer du dig på? Individer kan medverka samtidigt som en riktad attack äger rum. 
  • jeanette02
    KillBill skrev 2020-02-15 15:19:46 följande:

Som sagt, ett flertal nordiska tidningar har tagit upp samma sak som Expressen. EXPO har en moderat i sin styrelse. Att du insinuerar att EXPO är våldsvänster säger en hel del om dig..

Jag råder dig till att läsa på. Det säger väl ingenting att en moderat sitter i deras styrelse numera. Att du insinuerar saker om mig säger mig ganska mycket om vad du är för en typ av person.

Ja, många tidningar/media har lyft detta. En del mer trovärdigt än andra. Vill man ha en trovärdig bild av saker i Sverige får man numera läsa utländsk media.
  • Anonym (G)
    jeanette02 skrev 2020-02-15 15:55:08 följande:

Jag råder dig till att läsa på. Det säger väl ingenting att en moderat sitter i deras styrelse numera. Att du insinuerar saker om mig säger mig ganska mycket om vad du är för en typ av person.

Ja, många tidningar/media har lyft detta. En del mer trovärdigt än andra. Vill man ha en trovärdig bild av saker i Sverige får man numera läsa utländsk media.

Typ Pravda eller Fox News?
  • nihka
    jeanette02 skrev 2020-02-15 15:55:08 följande:
    Vill man ha en trovärdig bild av saker i Sverige får man numera läsa utländsk media.
    Det som slår mig är att sk nationalister är så otroligt negativa till sina hemländer - en rejäl paradox.
  • nihka
    Anonym skrev 2020-02-15 15:21:14 följande:
    Ja, så är det ju faktiskt.
    Det finns ju ganska mycket att kritisera gällande just Sverigedemokraterna och om de granskade sig själva istället för att försöka sopa allt obehagligt under mattan skulle det finnas mindre för andra att granska.

Kan du tänka dig att ett SD-vänligt organ går in och granskar internettrafiken för att bevisa att nazister organiserar attacker när nazister påstår att de organiserar attacker?

• jeanette02
    Anonym (G) skrev 2020-02-15 15:57:10 följande:

Typ Pravda eller Fox News?

Nej, brukar läsa mest tyska och italienska tidningar. Nu trodde du att du var rolig eller?
  • jeanette02
    nihka skrev 2020-02-15 16:09:13 följande:

Det finns ju ganska mycket att kritisera gällande just Sverigedemokraterna och om de granskade sig själva istället för att försöka sopa allt obehagligt under mattan skulle det finnas mindre för andra att granska.

Kan du tänka dig att ett SD-vänligt organ går in och granskar internettrafiken för att bevisa att nazister organiserar attacker när nazister påstår att de organiserar attacker?

Varför granskas inte vänstern och kommunismen, Islamismen på liknande sätt i Sverige då kan man ju undra? Borde ju vara en självklarhet.
  • jeanette02
    nihka skrev 2020-02-15 16:01:16 följande:

Det som slår mig är att sk nationalister är så otroligt negativa till sina hemländer - en rejäl paradox.

Kallar du mig nationalist nu? Jaja herregud, jag tycker mycket om mitt hemland, och jag lever ihop med en man sedan snart 20 år från ett annat EU-land, ett land som jag också älskar.

Men vi har urusel media i Sverige överlag. Så det är jag väldigt negativ till. Inte landet i fråga.

Media här hjärntvättar folk med sin propaganda. Vissa undantag finns dock.
  • nihka
    jeanette02 skrev 2020-02-15 16:20:05 följande:
    Varför granskas inte vänstern och kommunismen, Islamismen på liknande sätt i Sverige då kan man ju undra? Borde ju vara en självklarhet.
    Det gör den ju, fast du menar att ingen granskar "vänstern och kommunismen, Islamismen" vid andra tillfällen?

Just vid detta tillfälle, gällande SAS-reklamen, var det inga vänstersympatisörer, kommunister eller islamister som gav röst för en koordinerad attack.
Svar på tråden Vad tycker ni om SAS nya reklam?