• Persbrandtkola

Vad tycker ni om SAS nya reklam?

Här är reklamen: 
    ">

Själv tycker jag den är fruktansvärd och det är vidrigt hur SAS har bemött kritiken... Att det skulle ha varit en nätattack till det utbredda missnöjet känns inte så troligt pga vad reklamen säger. Nej tack, SAS sjönk som en sten i mina ögon. Berätta gärna vad ni tycker?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2020-02-21 18:41
    soundcloud.com/nyhetsbubbla/sas-raderar-reklamfilm-pa%2Fsets%2Ftorsdag-13-februari-2020&fbclid=IwAR1jdxzn8GKjxTamRt1h6Cf5SZjpCd-dADm38DEoLmVYchx8-LZ6gzsXZKI

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Vad tycker ni om SAS nya reklam?
  • Anonym (trisstan)
    Tukt skrev 2020-02-15 14:49:17 följande:
    Jag kan hålla med dig i sak, att det varit bättre. Men det är samtidigt ett privat företag som gjort en reklamfilm, och precis som andra reklamfilmer så har den endast till uppgift att få oss att konsumera mera. Inte vara rättvis eller tillföra samhället något.
    Faktum är att de flesta reklamfilmer spelar på våra känslor för att inte vara tillräckliga i någon mån. Och det är ju precis det denna film gör också.  
    Jo, det var det jag syftade på att de kanske ville skapa reaktioner. Däremot tycker jag det är lite underligt att de verkade uppriktigt förvånade över det. Jag tror de flesta hade kunnat förutse det med dagens politiska klimat. Däremot så tror jag inte reaktionerna hade varit mildare om det gällt några andra länder. 

Budskapet var bra, men förstördes av ogenomtänkta ord.
  • KillBill
    jeanette02 skrev 2020-02-15 15:05:05 följande:

Expo...hela deras existens verkar ju gå ut på att misskreditera Sverigedemokraterna. De har sitt ursprung i AFA. AFA är våldsvänster. Du är patetiskt själv också isåfall. Som tror att Expressen och Expo är objektiva.

Som sagt, ett flertal nordiska tidningar har tagit upp samma sak som Expressen. EXPO har en moderat i sin styrelse. Att du insinuerar att EXPO är våldsvänster säger en hel del om dig..
    Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Anonym
    Expo...hela deras existens verkar ju gå ut på att misskreditera Sverigedemokraterna. De har sitt ursprung i AFA. AFA är våldsvänster. Du är patetiskt själv också isåfall. Som tror att Expressen och Expo är objektiva.
    Ja, så är det ju faktiskt.
    Även om jag inte går så långt som att kalla folk för patetiska i första taget.
  • Tukt
    Anonym (trisstan) skrev 2020-02-15 15:10:56 följande:
    Jo, det var det jag syftade på att de kanske ville skapa reaktioner. Däremot tycker jag det är lite underligt att de verkade uppriktigt förvånade över det. Jag tror de flesta hade kunnat förutse det med dagens politiska klimat. Däremot så tror jag inte reaktionerna hade varit mildare om det gällt några andra länder. 

Budskapet var bra, men förstördes av ogenomtänkta ord.
    Fast deras förvåning kan ju likväl vara spelad. Och det är uppenbart svårt i bland för reklambyråer att känna av läget. Det händer ju titt som tätt.
    Expressens reklamkampanj "KÖR UT DOM", gick inget vidare på 90-talet, men hade kanske fungerat bättre i dag, trots att det inte avsåg deras egna budskap utan avsåg den rasism som fanns redan då. 
  • nihka
    Anonym skrev 2020-02-15 13:53:21 följande:
    Att som intressegrupp gå samman är inte en attack.
    Jag är inte med i några nazistiska nätverk men har varit inne och ogillar ändå.

Är jag en del av din påstådda attack då?
    Jo, det är en attack när en grupp som går samman.

Fast nu är det inte jag som påstår att det var en attack, utan SAS och parter som granskat materialet som konstaterar att en attack ägt rum. De redovisade också sina källor.

Nej, du verkar inte ha varit del av attacken. Måste du personligen vara med i en attack för att förstå att det skett en?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • nihka
    Anonym skrev 2020-02-15 13:51:47 följande:
    Expressen? 
    Ja, det är en svensk kvällstidning som jämte andra tidningar rapporterat om attacken.
  • Anonym
    nihka skrev 2020-02-15 15:41:51 följande:
    Ja, det är en svensk kvällstidning som jämte andra tidningar rapporterat om attacken.
    Du är för underhållande! 
  • nihka
    Expo...hela deras existens verkar ju gå ut på att misskreditera Sverigedemokraterna.
    Fast det som kom fram var ju att det var nazistiska NMR som organiserade attacken, men du kanske drar likhetstecken mellan dem och SD?
Svar på tråden Vad tycker ni om SAS nya reklam?