• Litenmenhård

    Här är vi alla vänner.

    Hej och välkommen.

    Slå dig ner och känn dig som hemma.

    Här kan ni prata om allt ni känner för. Ingen dömer er. Kanske jag kan vara till hjälp med något eller någon annan.

    Kom ihåg att hålla god ton!


    Kärlek är inget man kräver. Det är något man förtjänar.
  • Svar på tråden Här är vi alla vänner.
  • flygrl
    Anonym (Trevlig) skrev 2023-06-15 20:49:01 följande:
    Renoveringen av huset ska pågå i ett halvår så nu har jag fått en tillfällig  soc lägenhet från 1 juli så nu är det dags att köpa nya möbler på IKEA 
    Då har du ju en tidsplan iaf och kan som sagt kolla möbler och så.
    Lycka till! 😊
  • flygrl
    Anonym (Play) skrev 2023-06-15 06:51:49 följande:
    Jag tycker det finns många spel som är riktiga upplevelser, dom är spännande och roliga att spela. Apropå märker och skogar så måste jag nämna spelet Alan Wake.

    ">Alan Wake - Official Launch Trailer | HD - YouTube
    Tack för dina tankar och tips. Ska kolla upp dom där spelen. Kanske slutar som värsta gamern haha. 😉
    SweeneyTodd skrev 2023-06-15 01:08:00 följande:
    Hej flygirl! // Glad

    Ett tips: Desperate housewives spelet. Själv älskar jag det spelet, dock så har det spelet dålig replayability. 

    Sho Sweeney,
    trevligt se dig igen. 


    Tack för tipset men jag har ju inte sett TV-serien. Sen är väl inte det spelet särskilt mörkt eller? Berätta mer! 😉

  • SweeneyTodd
    flygrl skrev 2023-06-15 22:53:21 följande:
    Tack för dina tankar och tips. Ska kolla upp dom där spelen. Kanske slutar som värsta gamern haha. 😉
    SweeneyTodd skrev 2023-06-15 01:08:00 följande:
    Hej flygirl! // Glad

    Ett tips: Desperate housewives spelet. Själv älskar jag det spelet, dock så har det spelet dålig replayability. 

    Sho Sweeney,
    trevligt se dig igen. 


    Tack för tipset men jag har ju inte sett TV-serien. Sen är väl inte det spelet särskilt mörkt eller? Berätta mer! 😉


    Hej! Roligt att se dig också! Glad

    Spelet är ganska så mörkt, det  har 16-års gräns, dock kan man välja hur man ska bete sig. Dvs kan man gå en snäll väg, eller ond väg i spelet. 
    There lies no justice in the multiverse. Only chaos.
  • flygrl
    fultextad användarhandbok skrev 2023-06-14 19:24:04 följande:
    Skogar är medvetna på så vis att de kan läsa av omgivningarna och både reagera och agera därefter. Det tycker jag verkar som ett medvetande. Kort förklarat alltså. 

    Just så, det är en form av egenterapi kanske. Man får försöka hitta sådana kanaler. Dessutom kan det ge fina upplevelser! Man får nog försöka byta ut sådana bilder mot mer pragmatiska förhållningssätt ibland. 

    Nä, vem sitter på patentlösningar på komplexa problem egentligen. Jo precis, det hade varit ett tufft jobb att försöka leva upp till andra fördomar. Bättre att strunta i dem istället. 

    Ja visst, jag vill inte heller ta över tråden med sådant som kanske inte intresserar de andra, därav mitt lite slätstrukna svar i det här inlägget.
    Skogar tycks va komplexa system, ja. Intressanta tankar där.

    Jo, fantasin och då även i bok-, film-, musikform kan funka som terapi och är inget jag kan leva utan. Men sen finns det ju också en mer påtaglig bister verklighet förhålla sig till och då kan det va förödande om man inte vill se verkligheten som den är. Typ. Även om man kan låta sig inspireras av fantastiska fantasivärldar när problemen ska angripas. 🧜🏻?♀️🧚🧙🐉

    Nä, man får försöka strunta i fördomarna och motbevisa dom i praktiken.

    Helt ok att vi avrundar snacket kopplat till den andra tråden. 😉
  • flygrl
    SweeneyTodd skrev 2023-06-15 23:01:29 följande:
    Hej! Roligt att se dig också! Glad

    Spelet är ganska så mörkt, det  har 16-års gräns, dock kan man välja hur man ska bete sig. Dvs kan man gå en snäll väg, eller ond väg i spelet. 

    Aha, det är mörkt?! Asså, även om jag va lite för liten för den när den började sändas kollade jag upp den när jag va lite större och då tyckte jag seriens tema verkade jobbigt det där att det kretsar kring ett självmord och den döda är berättarröst i serien. Det är ju faktiskt väldigt mörkt men på ett sätt jag inte riktigt grejar tror jag. Hoppas du inte tar illa upp men jag vill va ärlig. 


    Brukar du hänga mycket i den här tråden? Trevligt isf! 😊👍🏿

  • SweeneyTodd
    flygrl skrev 2023-06-15 23:17:10 följande:

    Aha, det är mörkt?! Asså, även om jag va lite för liten för den när den började sändas kollade jag upp den när jag va lite större och då tyckte jag seriens tema verkade jobbigt det där att det kretsar kring ett självmord och den döda är berättarröst i serien. Det är ju faktiskt väldigt mörkt men på ett sätt jag inte riktigt grejar tror jag. Hoppas du inte tar illa upp men jag vill va ärlig. 


    Brukar du hänga mycket i den här tråden? Trevligt isf! 😊👍🏿


    Jag tar inte illa upp. Glad

    Hänger nog inte så mycket, men kollar lite då och då.Glad Tack!Glad
    There lies no justice in the multiverse. Only chaos.
  • flygrl
    Eurydike skrev 2023-06-15 20:25:11 följande:
    Ja, det vore kul om du kan stanna! Mitt tips är att inte svara på så mycket, utan försök att välja ut några inlägg som du verkligen vill svara på. Då blir det inte lika intensivt 😊

    Det kan ju bero på din ADD. Jag är inte så insatt i den diagnosen, men om den innebär att man har svårt att sortera eller stänga ute intryck, så förstår jag verkligen om tråden kan kännas överväldigande.

    Tack för ditt PM och dina vänliga ord! ❤️
    Jag ska försöka stanna. Om jag lyckas knäcka koden typ. 😮

    Tack för dina tips! Dom är nog vettiga och jag ska försöka ta till mig av dom. Jo, jag är dålig på både sortera och stänga ute intryck och då även begränsa mig så det blir lätt too much.

    Mer kommer i PM. 😊
  • flygrl
    SweeneyTodd skrev 2023-06-15 23:20:08 följande:
    Jag tar inte illa upp. Glad

    Hänger nog inte så mycket, men kollar lite då och då.Glad Tack!Glad

    Tack, du är alltid lika sjysst och förstående. ❤️


    Själv är jag väl här lite i perioder men jag uppskattar verkligen tråden och alla trevliga människor som är aktiva i den. Lite vänligare än i resten av forumet... 😊❤️👍🏿

  • SweeneyTodd
    flygrl skrev 2023-06-15 23:27:29 följande:

    Tack, du är alltid lika sjysst och förstående. ❤️


    Själv är jag väl här lite i perioder men jag uppskattar verkligen tråden och alla trevliga människor som är aktiva i den. Lite vänligare än i resten av forumet... 😊❤️👍🏿


    HjärtaHjärtaHjärtaHjärtaHjärta
    There lies no justice in the multiverse. Only chaos.
Svar på tråden Här är vi alla vänner.