• Majja92

    Bim Maj 2020

    Idag kom mensen och med mina långa cykler innebär det bim i Maj, hoppas detta blir vår månad!

    Bim

    3/5 Majja92

  • Svar på tråden Bim Maj 2020
  • Fnattilur
    Meri95 skrev 2020-04-23 10:47:15 följande:

    Jaa får väl se, äl +4 idag för mig. Har en kompis blev precis gravid hon hade inga alls symtomer hon är i v 5 nu.


    Det är nog rätt vanligt. Kan inte minnas att jag hade symtom före BIM med något av mina barn. Men nu är jag nog lite mer påläst och symtomsökande, haha!
  • Fnattilur
    NurseMom skrev 2020-04-23 13:09:02 följande:

    Jag har också 2 större barn sen innan, är 36 och vi försöker med sladdis nu Detta blir tredje ?riktiga? försöket. Fått 2 mf på raken och sen ingen graviditet.


    Kul! :) Ja inte med mf:en då, hoppas det blir tredje gången gillt!
  • Tildasafira

    Efter ett spökplus(tydligen) kom mensen idag :(

    Hoppar "tyvärr" in här då med försök nr. 4 men känner mig lite mer hoppfull när man läser här <3

    Bim 24/5.

  • Zamaso1

    ÄNTLIGEN positivt äl test! Nu blir de ovitrelle :) sen är det bara vänta och hoppas på ett positivttest om ca 14 dagar ;D 2års kämpande kanske kan vara över nu?

  • Arneliis

    Jag är så förvirrad. Är på dag 7 efter ägglossning och fick igår lite rosa/brun fläck i trosorna. Det kom även väldigt lite imorse, men nu är det ingenting. Vi fick inte till det runt ägglossningen utan 14e april och hade äl 17e. Någon som vet vad det kan va?

  • Majja92
    Arneliis skrev 2020-04-23 17:03:28 följande:

    Jag är så förvirrad. Är på dag 7 efter ägglossning och fick igår lite rosa/brun fläck i trosorna. Det kom även väldigt lite imorse, men nu är det ingenting. Vi fick inte till det runt ägglossningen utan 14e april och hade äl 17e. Någon som vet vad det kan va?


    En nidationablödning! :D Man kan få en liten blödning när ägget fäster, så spännande!
  • idorina

    När kommer ni börja testa er för ev graviditet? Jag är på äl+3 idag så är ju ett tag kvar här.

  • Arneliis
    Majja92 skrev 2020-04-23 17:05:58 följande:

    En nidationablödning! :D Man kan få en liten blödning när ägget fäster, så spännande!


    Så spännande, hoppas verkligen det e det. Jag har varit så säker att det inte kommer bli något denna månaden då vi inte fick till det runt äl. Men är det möjligt att spermierna klarar sig i 3 dagar? Nu fick jag lite hopp ändå.
  • milor
    barnlängtanochpcos skrev 2020-04-23 12:18:20 följande:

    Hoppar in här, om jag får.

    Jag och sambon har börjat försöka den här månaden. Slutade med p-piller i månadsskiftet mars/april och eftersom jag har PCOS (en hormonell störning som rubbar ägglossningen) har jag beslutat mig för att tempa med Natural Cycles och testa med ägglossningstest. Hittade en snabb LH-stegring i förrgår så jag har nog haft ÄL igår. Sambon och jag har myst så vi har nog lyckats träffa in en ev ägglossning. Men jag har ännu inte fått en temperaturhöjning, som man tydligen ska få efter ÄL. Så nu är jag svinigt nervös över att jag inte ens kan ägglossa. Men kroppen har haft så otroligt tydliga symtom (flytningar, ömma bröst, ökad sexlust, kramper) att jag inte vet längre. Någon här som tempar?

    På grund av min pcos är jag inte säker på hur lång cykeln är, men skulle tippa att jag har BIM runt 5/5. Ingen vet att vi försöker, men jag mår så dåligt över att inte veta om jag ens ägglossar och min stackars sambo ska inte få behöva höra mer ångest över detta just nu. Hoppas så otroligt mycket på ett plus på stickan. Innan det blir en mens får jag hoppas och längta i tysthet.


    Fortsätt ha sex tills du ser att tempen stiger! Jag fick nästan positivt äl-test förra månaden och tänkte att ägget släppte efter det, men tempen kom inte förrän 5 dagar senare vilket gjorde att jag trodde att jag var gravid när jag var flera dagar "sen". NC kunde sen konstatera att äl skett 5 dagar senare när mensen kom. Otroligt störande att vi missade det!
  • barnlängtanochpcos
    milor skrev 2020-04-23 18:51:10 följande:

    Fortsätt ha sex tills du ser att tempen stiger! Jag fick nästan positivt äl-test förra månaden och tänkte att ägget släppte efter det, men tempen kom inte förrän 5 dagar senare vilket gjorde att jag trodde att jag var gravid när jag var flera dagar "sen". NC kunde sen konstatera att äl skett 5 dagar senare när mensen kom. Otroligt störande att vi missade det!


    Tog äl-test både igår och idag, idag var det negativt. Får se om jag kan locka sambon till mys, men förutom ömma bröstvårtor har jag inga andra känningar av en ev ägglossning. Antagligen är jag långsam med temperaturstegringen! Fast pga min PCOS finns det tyvärr en stor risk att jag inte har ägglossning alls.
Svar på tråden Bim Maj 2020