• Anonym (Kvinnan)

    Partner som lägger sig i ens klädsel..

    Påbörjar inlägget med att jag VET att i de allra flesta förhållanden så lägger man sig inte i den andres klädsel, jag vet det.

    Men jag undrar om det finns kvinnor här vars män bestämt/försökt bestämma över er klädsel och hur ni isåfall löst problemet tillsammans/hur du själv tagit tag i problemet? Har det kunnat lösas ens på ett vettigt sätt eller är det bara att bita i det sura äpplet (om det är uteslutet att lämna, menar jag)? Skulle uppskatta råd (förutom att lämna, återigen).

  • Svar på tråden Partner som lägger sig i ens klädsel..
  • Anonym (Kvinnan)
    GGN skrev 2020-05-30 07:24:14 följande:

    Du har normaliserat misshandel eftersom du växte upp med misshandel. Ja, din man har misshandlat dig fysiskt, och han misshandlar dig psykiskt.

    "Kvinnor har ingen hjärna"?? Han kanske kidnappar med dottern utomlands?? Det är mycket som är fel här. Undrar hur det sexuella funkar...

    Om ni skiljer er så kan du blockera dotterns pass (om hon har ett), jag vet inte riktigt hur det funkar men jag vet att det går.


    Som sagt det var ett slag bara.

    Och räknas verkligen detta som psykisk misshandel? Trodde det mer handlade om att gå på utseendemässigt för att dra ned sin partner, typ "Du är så ful och äcklig så ingen annan man hade velat ha dig". Sånt säger han ALDRIG.

    Men tack, ska försöka komma ihåg det där angående passet ifall att (troligtvis inte) jag lämnar.
  • GGN
    Anonym (Kvinnan) skrev 2020-05-30 09:53:47 följande:

    Som sagt det var ett slag bara.

    Och räknas verkligen detta som psykisk misshandel? Trodde det mer handlade om att gå på utseendemässigt för att dra ned sin partner, typ "Du är så ful och äcklig så ingen annan man hade velat ha dig". Sånt säger han ALDRIG.

    Men tack, ska försöka komma ihåg det där angående passet ifall att (troligtvis inte) jag lämnar.


    Att skriva "...ett slag bara." och att acceptera att han säger att kvinnor (du är en sån) inte har någon hjärna, är solklara tecken på att du inte är medveten om vad som är rimligt. Polisen, psykologer, kvinnojourer och ett antal miljoner människor i det här landet håller med mig.
  • Jemp
    Anonym (Kvinnan) skrev 2020-05-30 09:53:47 följande:

    Som sagt det var ett slag bara.

    Och räknas verkligen detta som psykisk misshandel? Trodde det mer handlade om att gå på utseendemässigt för att dra ned sin partner, typ "Du är så ful och äcklig så ingen annan man hade velat ha dig". Sånt säger han ALDRIG.

    Men tack, ska försöka komma ihåg det där angående passet ifall att (troligtvis inte) jag lämnar.


    Det här är klockren psykisk misshandel.
  • Nimzay
    Anonym (Kvinnan) skrev 2020-05-30 09:49:34 följande:
    Jag tror inte det kommer bli värre gällande kläderna, men ska absolut fundera på det ifall det skulle bli värre.

    Angående dottern vet jag att han självklart kommer lägga sig i hennes klädsel (gör ju de flesta föräldrar) men antagligen inte lika illa som det är med mig. Mycket beror på kroppsformen också, dessutom är det så långt dit så får ta det då.

    Tack för tipsen, ska kolla lite breda tunikor osv så kanske jag hittar, just harembyxor skulle jag aldrig sätta på mig frivilligt. Sitter hellre inlåst hemma, men finns nog en hel del underdelar som är fina och täckande bara jag letar lite till. Tack igen!
    Ok, förhoppningsvis blir det ju inte värre samt går ju att i alla fall lösa någorlunda får man ju hoppas.

    Och förhoppningsvis kommer han ju inte heller bli lika sträng gällande er dotters kläder som gällande dina, kan väl vara skild när det gäller ens fru och en ung dotter, kan jag tänka mig. Men ändå bra att ha en liten, liten fundering nånstans inom sig, ifall det skulle bli problem vad gäller detta i framtiden, men det är ju förstås din sak och du gör ju såklart så som känns bäst för dig. Samt sant iofs, att det ju trots allt är ett antal år tills detta blir aktuellt, så kanske inget att gräva ner sig i nu nej.

    Haha, förstår dig, är själv ingen haremsbyxetyp jag heller...Fast finns ju dock vissa varianter som inte ser jättemycket harem ut, som till exempel
    https://www.bonprix.se/produkt/moenstrad-haremsbyxa-haremsbyxa-938146/

    +

    https://www.bonprix.se/produkt/haremsbyxa-groen-faergmix-949291/

    kanske inte supersnygga mönster/färger, speciellt inte de färgglada, men kan ju kanske finnas enfärgade byxor i liknande modell att hitta nånstans tänkte jag.

    Men men, ifall du hittar bra överdelar behöver du ju kanske inte ens såna där jättebylsiga byxor utan kan lösa det på annat sätt. Lycka till med kläd-letandet! ;)
  • pyssel
    Anonym (Kvinnan) skrev 2020-05-30 09:53:47 följande:

    Som sagt det var ett slag bara.

    Och räknas verkligen detta som psykisk misshandel? Trodde det mer handlade om att gå på utseendemässigt för att dra ned sin partner, typ "Du är så ful och äcklig så ingen annan man hade velat ha dig". Sånt säger han ALDRIG.

    Men tack, ska försöka komma ihåg det där angående passet ifall att (troligtvis inte) jag lämnar.


    Ja det är psykisk misshandel ihop med den kontroll och det kvinnoförtryck du hukar under.
    #inteensamaldrigglömd
  • Anonym (Kvinnan)
    GGN skrev 2020-05-30 10:09:59 följande:

    Att skriva "...ett slag bara." och att acceptera att han säger att kvinnor (du är en sån) inte har någon hjärna, är solklara tecken på att du inte är medveten om vad som är rimligt. Polisen, psykologer, kvinnojourer och ett antal miljoner människor i det här landet håller med mig.


    Jag föddes inte igår och är väl medveten om vad som är okej och inte. Har dock valt att se förbi en del för att jag tycker att hans andra sidor överväger allt detta. Plus, tro det eller ej, är en av anledningarna till att jag stannar min dotter också. Inte bara pga henne utan en liten del, resten är för att jag vill vara kvar och ja, jag vet redan att han är speciell med sin kvinnosyn men han älskar oss mer än livet.

    Kanske kan jag be honom tänka tyst istället och sluta vara nedvärderande mot kvinnor inför mig eller dottern.
  • Anonym (Kvinnan)
    Nimzay skrev 2020-05-30 10:27:53 följande:

    Ok, förhoppningsvis blir det ju inte värre samt går ju att i alla fall lösa någorlunda får man ju hoppas.

    Och förhoppningsvis kommer han ju inte heller bli lika sträng gällande er dotters kläder som gällande dina, kan väl vara skild när det gäller ens fru och en ung dotter, kan jag tänka mig. Men ändå bra att ha en liten, liten fundering nånstans inom sig, ifall det skulle bli problem vad gäller detta i framtiden, men det är ju förstås din sak och du gör ju såklart så som känns bäst för dig. Samt sant iofs, att det ju trots allt är ett antal år tills detta blir aktuellt, så kanske inget att gräva ner sig i nu nej.

    Haha, förstår dig, är själv ingen haremsbyxetyp jag heller...Fast finns ju dock vissa varianter som inte ser jättemycket harem ut, som till exempel

    www.bonprix.se/produkt/moenstrad-haremsbyxa-haremsbyxa-938146/

    +

    www.bonprix.se/produkt/haremsbyxa-groen-faergmix-949291/

    kanske inte supersnygga mönster/färger, speciellt inte de färgglada, men kan ju kanske finnas enfärgade byxor i liknande modell att hitta nånstans tänkte jag.

    Men men, ifall du hittar bra överdelar behöver du ju kanske inte ens såna där jättebylsiga byxor utan kan lösa det på annat sätt. Lycka till med kläd-letandet! ;)


    Tack haha, jag behöver verkligen ett lycka till. Är ganska svårt att hitta rätt kläder utan att behöva ha lager på lager. Och med dina förslag (om vi bortser från mönstren, har alltid neutrala färger för att inte dra till mig uppmärksamhet) är det tyvärr samma visa igen, lång tröja som täcker underlivsområdet samt en lång kofta som täcker allt annat. Skäms för att gå ut så.

    Men som du säger räcker det nog med bra överdelar, så det får jag satsa på.

    Vill tacka dig återigen för att du varit så fin och verkligen försökt hjälpa till, uppskattar det verkligen. Du är verkligen en jättefin människa (inte bara här utan hur du allmänt är, sett dig mycket i olika trådar). <3
  • Nimzay
    Anonym (Kvinnan) skrev 2020-05-30 11:26:26 följande:
    Tack haha, jag behöver verkligen ett lycka till. Är ganska svårt att hitta rätt kläder utan att behöva ha lager på lager. Och med dina förslag (om vi bortser från mönstren, har alltid neutrala färger för att inte dra till mig uppmärksamhet) är det tyvärr samma visa igen, lång tröja som täcker underlivsområdet samt en lång kofta som täcker allt annat. Skäms för att gå ut så.

    Men som du säger räcker det nog med bra överdelar, så det får jag satsa på.

    Vill tacka dig återigen för att du varit så fin och verkligen försökt hjälpa till, uppskattar det verkligen. Du är verkligen en jättefin människa (inte bara här utan hur du allmänt är, sett dig mycket i olika trådar). <3
    HjärtaHjärtaHjärta
  • Anonym (...)
    Anonym (Kvinnan) skrev 2020-05-30 11:26:26 följande:

    Tack haha, jag behöver verkligen ett lycka till. Är ganska svårt att hitta rätt kläder utan att behöva ha lager på lager. Och med dina förslag (om vi bortser från mönstren, har alltid neutrala färger för att inte dra till mig uppmärksamhet) är det tyvärr samma visa igen, lång tröja som täcker underlivsområdet samt en lång kofta som täcker allt annat. Skäms för att gå ut så.

    Men som du säger räcker det nog med bra överdelar, så det får jag satsa på.

    Vill tacka dig återigen för att du varit så fin och verkligen försökt hjälpa till, uppskattar det verkligen. Du är verkligen en jättefin människa (inte bara här utan hur du allmänt är, sett dig mycket i olika trådar). <3


    Kan du inte satsa på långa tunikor?

    De brukar vara vida och visar därför inte upp former på överkroppen och de täcker underlivsområdet och baken.

    Då kan du ju ha vanliga tunna byxor under och det blir mindre lager på lager
  • Anonym (Kvinnan)
    Anonym (...) skrev 2020-05-30 11:32:25 följande:

    Kan du inte satsa på långa tunikor?

    De brukar vara vida och visar därför inte upp former på överkroppen och de täcker underlivsområdet och baken.

    Då kan du ju ha vanliga tunna byxor under och det blir mindre lager på lager


    Ja, jag ska kolla upp det. Har några stycken hemma som han inte gillar, men finns nog många olika modeller så ska satsa på det. Tack!
Svar på tråden Partner som lägger sig i ens klädsel..