• Sussna85

    Ivf Maj 2020

    Hej! Alla andra trådar var så fulla redan, så tänkte va tusan, jag får väl starta en ny Glad
    Här har sambon och jag just startat vår första ivf,så nån som vill följas åt på denna väg, utbyta lite tankar och funderingar?

    Detta är väldigt nytt...har två barn sen tidigare i ett annat förhållande.
    Nu visa det totalt stopp i båda äggledare vid en äggledarspolning nu i April,
    står handfallen och jag vet inte varför det har hänt Gråter

    Så nu sätter vi vårt hopp till ivf som kan hjälpa oss till vägen mot ett gemensamt barn...
    Så, skriv skriv skriv gärna!Skrattande

  • Svar på tråden Ivf Maj 2020
  • Sussna85

    Nu var det helt blankt på stickan,så då höll sig Ovitrellen i sig dryga 10 dagar för mig. Bra att veta till nästa gång...

    Är på ruvardag 6 nu räknat från dagen efter insättning,vet inte riktigt hur man räknar ruvardagar? Är det från insättning eller dagen efter?

  • Clemmentina
    Sussna85 skrev 2020-08-03 09:10:14 följande:

    Nu var det helt blankt på stickan,så då höll sig Ovitrellen i sig dryga 10 dagar för mig. Bra att veta till nästa gång...

    Är på ruvardag 6 nu räknat från dagen efter insättning,vet inte riktigt hur man räknar ruvardagar? Är det från insättning eller dagen efter?


    Vad tråkigt att det inte var ett supertidigt pluss! Du räknar från dagen efter insättning, så rd6. Det finns fortfarande goda chanser till pluss.
  • Sussna85
    minnie768 skrev 2020-08-02 14:26:19 följande:
    På något sätt tror jag det hade känts "lättare" om vi hittat en orsak till att det inte tar sig än nu när allt ser bra ut. Men det är ju inte säkert att det hade varit så.. Efter vad jag fått höra här är det fullbokat en tid framöver, så vi försöker ställa in oss på att få köra igång i oktober.
    Jo...jag har en kollega som har gjort 9 st ivf:er,ingen som har resulterat i ett barn tyvärr. De har inte någe fel nån av dom,allt är tipp topp. Hon säger själv att det skulle vara lättare att acceptera barnlösheten,om man skulle ha hittat en orsak.

    Håller tummarna att kön inte blir alltför lång för er!
  • Sussna85
    Clemmentina skrev 2020-08-03 10:17:49 följande:
    Vad tråkigt att det inte var ett supertidigt pluss! Du räknar från dagen efter insättning, så rd6. Det finns fortfarande goda chanser till pluss.
    Ja...jag har lite accepterat redan att det inte blev nått denna gång,fick ju inte tillbaka ett toppen ägg heller så.

    Men visst,ännu är det inte för sent för plus! Testa med en riktig billig sticka oxå,tror inte den mäter så lågt hcg.
    Ska se om jag kan hålla mig till testdagen nu då på fredag nu dåSkrattande
  • minnie768
    Sussna85 skrev 2020-08-03 14:59:07 följande:
    Jo...jag har en kollega som har gjort 9 st ivf:er,ingen som har resulterat i ett barn tyvärr. De har inte någe fel nån av dom,allt är tipp topp. Hon säger själv att det skulle vara lättare att acceptera barnlösheten,om man skulle ha hittat en orsak.

    Håller tummarna att kön inte blir alltför lång för er!
    Hua vad jobbigt för dem! Jag kan verkligen förstå dem även om vi inte alls har så lång resa (än i alla fall) som de har. I början av barnlösheten tänker man ju att ivf är ett "säkert kort", blir man inte gravid på egen hand får man ju ändå ivf till slut om man vill och att det sedan ska sluta i en graviditet. Kan inte ens tänka mig känslan att kämpa så länge med så många försök och ändå inte bli gravid när att ser bra ut :(

    Tack, hoppas att du bara behöver några dagar till innan du plussar!
  • Clemmentina
    Sussna85 skrev 2020-08-03 15:02:48 följande:

    Ja...jag har lite accepterat redan att det inte blev nått denna gång,fick ju inte tillbaka ett toppen ägg heller så.

    Men visst,ännu är det inte för sent för plus! Testa med en riktig billig sticka oxå,tror inte den mäter så lågt hcg.

    Ska se om jag kan hålla mig till testdagen nu då på fredag nu då


    Det är absolut inte för sent! Få som plussar så tidigt som äl+9 vilket väl motsvarar rd6 för dig? Håller tummarna!
  • Sussna85
    Clemmentina skrev 2020-08-03 22:05:49 följande:

    Det är absolut inte för sent! Få som plussar så tidigt som äl+9 vilket väl motsvarar rd6 för dig? Håller tummarna!


    Nä jag vet,det är ju så ???? För det borde vara äl+10 idag då jo.

    Så jag får nog bara tagga ner ett snäpp tror jag!

    Tack för fortsatt tumhållning <3
  • Sussna85
    minnie768 skrev 2020-08-03 16:54:24 följande:

    Hua vad jobbigt för dem! Jag kan verkligen förstå dem även om vi inte alls har så lång resa (än i alla fall) som de har. I början av barnlösheten tänker man ju att ivf är ett "säkert kort", blir man inte gravid på egen hand får man ju ändå ivf till slut om man vill och att det sedan ska sluta i en graviditet. Kan inte ens tänka mig känslan att kämpa så länge med så många försök och ändå inte bli gravid när att ser bra ut :(

    Tack, hoppas att du bara behöver några dagar till innan du plussar!


    Jo hon har sörjt många år,men nu landat i nån slags acceptans att de blev barnlösa. Men jag känner så med henne. Hon har i sin tur varit ett stort stöd för mig i denna resa,hon var en av de första jag berätta för att vi hade börjat med ivf.

    Men,jo! Just så tänkte jag oxå förut,så naivt...ivf finns ju alltid att ta till,det är ju ett säkert kort!

    Nej,men nu hoppas jag ju att detta blir en positiv historia för oss alla här i tråden!<3

    Var inte meningen att dra in nån slags negativitet med den historien :)
  • Sussna85

    Andra ivf försöket blev inget heller,minus på stickan och har börjat få spottings med mensvärk,brukar få mens trots progesteron.

    Nya tag då igen.

    Ringde kliniken igår för att meddela att det inte hade lyckats,men sköterskan propsa på att jag skulle vänta veckan ut,så jag fick inte prata med en läkere för att få en ny ivf plan.

    Tänker försöka ringa imorgon igen om mensen kommer igång ordentligt.

    Funderar på att pröva akupunkturDrömmer Många ska tydligen ha blivit hjälpta för fragmenteringen på äggen med just akupunktur.

    Kommer oxå att fråga om kortison för att förhindra fragmenteringen,får se om läkaren är positivt inställda för att skriva ut sånt...

  • cino80
    Sussna85 skrev 2020-08-06 09:54:24 följande:

    Andra ivf försöket blev inget heller,minus på stickan och har börjat få spottings med mensvärk,brukar få mens trots progesteron.

    Nya tag då igen.

    Ringde kliniken igår för att meddela att det inte hade lyckats,men sköterskan propsa på att jag skulle vänta veckan ut,så jag fick inte prata med en läkere för att få en ny ivf plan.

    Tänker försöka ringa imorgon igen om mensen kommer igång ordentligt.

    Funderar på att pröva akupunktur Många ska tydligen ha blivit hjälpta för fragmenteringen på äggen med just akupunktur.

    Kommer oxå att fråga om kortison för att förhindra fragmenteringen,får se om läkaren är positivt inställda för att skriva ut sånt...


    Vad tråkigt att höra. Vi får hoppas att de vill hjälpa till med förslagen. Om det finns minsta chans så vill man ju prova. :)
Svar på tråden Ivf Maj 2020