• Svar på tråden BIM juli 2020
  • NiMi12
    Anonym (Tillis) skrev 2020-07-06 14:54:29 följande:

    Äl+10

    Ser ni något?


    Jag ser :) Jag hade tagit ett digitalt inom ett par dagar för att vara helt säker. Men jag ser strecket :)
  • editeds
    sommar2020regn skrev 2020-07-05 22:44:59 följande:

    Hej!

    Ny och förvirrad på alla sätt här men antar att jag hänger på (hoppas ok att man skriver direkt i tråden).
    Borde haft "BIM" i fredags, dvs 3 JULI utifrån min cykel på ca 23 dagar. Fortfarande inte fått mens och testade negativt idag (BIM+2?!) med CB digitalt. Har dock haft molande värk sen ca 9 dagar tillbaka + känner inte igen mig själv, blivit åksjuk samt mått illa vid ansträngning som träning och pw med hunden som jag annars älskar.

    Tänker att jag avvaktar med ett till test tills typ "BIM+7" dvs nästa fredag, eller vad tror ni? Första "försöket" så ger lite mer info nedan.

    Tog ut Jaydess spiral efter 3 år den 8/6 o väntade mens 14/6, kom dock 2 dagar efter uttag dvs 10/6, om den hade kommit "rätt" så ska väl BIM vara imorgon, 6/7 men jag har ingen aning hur jag ska tänka. Hade ev (!) ÄL 19/6 men är lite osäker på det testet (det enda testet jag gjorde) för det visade starkt, men inte lika tjockt som "C" en lite längre stund efter (+5 min). Hade mycket rajtan tajtan typ 15/6 - 26/6, sen kom molande värken o illamåendet. Så just nu är jag osäker om jag ens haft ÄL, om min menscykel kanske är förskjuten, om jag ska testa mig igen osv.

    Varit gravid o gjort abort för 14 år sen, 29 år idag och haft preventivmedel men regelbunden blödning + massor m äggblåsor sedan dess. Dock aldrig molande värk mer än precis dagen innan + första dagen av mens. 


    Hej!

    Menscykeln kan behöva några månader på sig att stabilisera sig, och om du inte känner igen dig själv kan det kanske vara att du tagit ut spiralen? Det låter osannolikt att blödningen den 10/6 var mens, eftersom den måste föregås av ÄL, och om jag förstod det rätt hade det bara gått 2 dagar sedan du tog ut spiral?

    Svårt att veta om din ägglossning kom efter det testet, det säkraste sättet att ta reda på när den är, är att börja tempa. Det kan ju också vara så att din ÄL var senare än vad du trott och därför har längre tid till mens än beräknat. Jag skulle avvakta och testa till helgen som du planerat!

  • Entusiastisk
    Emelie 01 skrev 2020-07-06 12:59:21 följande:

    Tack för peppen. Ja vi har kört 4 månader nu, var av sista så berättade jag för min sambo när ÄL skulle infalla för att han inte var så sugen på att mysa. Det blev en jättegrej då han sa att han ville vara delaktig och veta och jag kände att jag hellre har koll själv. De mysiga stunder vi fick till efter detta samtal kände som att det enbart gick ut på att göra barn. Det blev stelt och totalt omysigt. 

    Nu känner jag inget i kroppen och jag vet inte när exakt äl skedde men jag tror att äl blev senare än vad den brukar. 

    Min sambo är äldre än jag och har inga barn sedan innan. Hans vänner är bra på att prata om att han vill ha barn mm och jag vill ju inget hellre än att ge honom detJa ett litet stresspåslag att alla pratar om det jämt. 

    Känner mig lite ensam i stressen och det är säkert därför det inte tar sig. För att jag är stressad kring att jag vill bli gravid. Men hur lätt är det att koppla bort? jag fattar inte hur man klarar att tänka på annat. 

     

    Jag ska trösta mig som du skrev, njuta av att jag faktiskt har två barn. Och kämpa vidare. Tack för all pepp Kram 


    Precis som mzl93 skrev.. Han kan ju ladda ner en app och att du hjälper honom att ställa in den efter din cykel. Så kan han ju hålla lite koll själv, om han vill.

    Då vi har en liten tjej i vår säng brukar det vara svårt att bara "få till det" sådär spontant xD och vi båda vill ju ha barn och då krävs det ju att vi prickar äl så jag är väldigt öppen med min man när ägglossningen infaller sen kör vi en vecka innan och en vecka efter äl lite extra för att vara på säkra sidan och då vet vi ju båda att vi kan ställa in oss på mys var/varannan dag och locka fram suget liksom.. Och de andra dagarna i cykeln kan vi mer "spontant" mysa.. Men det passar ju såklart inte alla :)
  • Entusiastisk

    Apoapo 5/7. 35, tredje barnet.

    Kalatea: 6/7, 27 år, första barnet, plussat

    Lingonrisig 7/7, 31 år, andra barnet, plussat

    Hartassen 8/7, 31 år, andra barnet, plussat

    Makemy­ownsun­shine 11/7. Tredje barnet

    Jojjo87 11/7. 33år, första barnet.

    Msofie, 11/7. 24 är, första barnet

    Studerande 11/7 38 år fjärde barnet.

    Prinsessan 11/7, 28 år, tredje barnet.

    ellie86 11/7, 33 år, andra barnet

    Sskemma 12/7, 25 år, första barnet

    entusiastisk 12/7, 31 år, andra barnet

    odlarmamman 13/7, 28 år, tredje barnet

    Amidina 13/7, 34 år, första barnet

    PelloBello 14/7, 34 år, andra barnet

    saraama 14/7, 30 år, andra barnet

    NiMi12 15/7, 41 år, andra barnet

    Vemvetintejag 15/7, 29 år, första barnet

    Emelie 01 16/7, 33 år, tredje barnet

    mzl93 16/7, 27 år, första barnet

    Trio2021 19/7, 28 år, tredje barnet

    Linjana 21/7, 28 år, första barnet

    SpändFörväntan 21/7, 37 år, fjärde barnet

    Hallonoj 23/7, 24 år, första barnet

    jemalot 24/7, 33 år, första barnet

    H0nd3ndär 25/7, 35 år, tredje barnet

    sbina86: 27/7, 33 år, tredje barnet

    apan95: 27/7, 24 år, första barnet

    Mrs Lina: 27/7, 33 år, andra barnet

    Esemlan: 28/7, 36 år, andra barnet

    Xylofon15: 30/7, tredje barnet

    Editeds: 31/7, 29 år, andra barnet

  • sommar2020regn
    editeds skrev 2020-07-06 16:00:49 följande:
    Hej!

    Menscykeln kan behöva några månader på sig att stabilisera sig, och om du inte känner igen dig själv kan det kanske vara att du tagit ut spiralen? Det låter osannolikt att blödningen den 10/6 var mens, eftersom den måste föregås av ÄL, och om jag förstod det rätt hade det bara gått 2 dagar sedan du tog ut spiral?

    Svårt att veta om din ägglossning kom efter det testet, det säkraste sättet att ta reda på när den är, är att börja tempa. Det kan ju också vara så att din ÄL var senare än vad du trott och därför har längre tid till mens än beräknat. Jag skulle avvakta och testa till helgen som du planerat!
    Åh kul med svar!

    När du säger tempa, kör du NC? Eller tar du och skriver ner själv? :)

    Just med Jaydess så brukar det nog inte vara så komplicerat med åter-stabilisering, men jag blev också lite osäker på det så jag ringde gyn,

    Jag fick faktiskt tid hos gyn direkt när jag ringde idag för att prata cykeln men även eftersom den här molande värken inte släpper och nu har brösten poppat och ömmar. Tycker allt är förvirrat.

    Hon menade att det förmodligen var en mens som dragit igång i samband m uttag av spiral (först blödning/ avstötning någon dag och sen kom mens på det) och jag hade nog ÄL innan uttag. 

    Gjorde UL och endometriet var bara 7 mm, dvs inte redo för att stötas ut som vid mens (+10 mm då I guess) och hon trodde INTE att mensen var på väg just nu såsom det såg ut. Fanns även en liten 2,5 x 3 cysta som var lite oklar men kunde vara pga utebliven ÄL el pga gravid. 

    Hon ville att jag skulle ta gravtest på ons igen, kan ha haft senare ÄL än jag trodde och hade även rajtantajtan då. 

    Har aldrig tidigare haft oregelbundet el missad mens trots att jag gått fram o tillbaka me preventivmedel men vem vet. Dock inte superpepp på gravtest igen, tänker att om mensen inte kommit på typ en vecka fr nu o brösten håller i sig så kör jag ett nytt?!

    Funderar även på en sak... 7 mm endometrium är ju ca ägglossnings-tjocklek. Tjockar den inte till sig ytterligare om jag man blir preggo?

    Och ömma bröst, kommer det precis innan mens el ägglossning för er andra när ni inte är gravida? Fick för mig att jag får ömma bröst precis innan mens (pga PG + E hormoner) och då borde ju även endometriet vara riktigt tjockt eftersom styrs av samma hormoner? Hmm 

    Vill ni vägleda mig? :)

    Iaf, BIM 3/7 tycker min "mensapp"
  • Msofie
    Emelie 01 skrev 2020-07-06 12:59:21 följande:

    Tack för peppen. Ja vi har kört 4 månader nu, var av sista så berättade jag för min sambo när ÄL skulle infalla för att han inte var så sugen på att mysa. Det blev en jättegrej då han sa att han ville vara delaktig och veta och jag kände att jag hellre har koll själv. De mysiga stunder vi fick till efter detta samtal kände som att det enbart gick ut på att göra barn. Det blev stelt och totalt omysigt. 

    Nu känner jag inget i kroppen och jag vet inte när exakt äl skedde men jag tror att äl blev senare än vad den brukar. 

    Min sambo är äldre än jag och har inga barn sedan innan. Hans vänner är bra på att prata om att han vill ha barn mm och jag vill ju inget hellre än att ge honom detJa ett litet stresspåslag att alla pratar om det jämt. 

    Känner mig lite ensam i stressen och det är säkert därför det inte tar sig. För att jag är stressad kring att jag vill bli gravid. Men hur lätt är det att koppla bort? jag fattar inte hur man klarar att tänka på annat. 

     

    Jag ska trösta mig som du skrev, njuta av att jag faktiskt har två barn. Och kämpa vidare. Tack för all pepp Kram 


    Jag har faktiskt en annorlunda upplevelse kring just sexandet än många verkar ha. Jag och min kille brukade ha sex.. tja väldigt sällan och vi har knappt haft någon sexlust. Men genom att vi kom överens om att ha sex varje fall två gånger i veckan har vi nu blivit mer sugna, provat nya saker och faktiskt kommit varandra närmare!

    Det är också väldigt många i vår närhet som ständigt påtalar att vi borde ha barn, frågar när vi ska skaffa mm. Jag hatar det och det får mig att bli så stressad. Har mest skämtat bort det men har faktiskt börjat säga till folk att det inte är okej. Men du är långt ifrån ensam!
  • Msofie
    Anonym (Tillis) skrev 2020-07-06 14:54:29 följande:

    Äl+10

    Ser ni något?


    Jag ser minsann ett streck!
  • Fnattilur

    Apoapo 5/7. 35, tredje barnet.

    Kalatea: 6/7, 27 år, första barnet, plussat

    Lingonrisig 7/7, 31 år, andra barnet, plussat

    Hartassen 8/7, 31 år, andra barnet, plussat

    Makemy­ownsun­shine 11/7. Tredje barnet

    Jojjo87 11/7. 33år, första barnet.

    Msofie, 11/7. 24 är, första barnet

    Studerande 11/7 38 år fjärde barnet.

    Prinsessan 11/7, 28 år, tredje barnet.

    ellie86 11/7, 33 år, andra barnet

    Sskemma 12/7, 25 år, första barnet

    entusiastisk 12/7, 31 år, andra barnet

    odlarmamman 13/7, 28 år, tredje barnet

    Amidina 13/7, 34 år, första barnet

    PelloBello 14/7, 34 år, andra barnet

    saraama 14/7, 30 år, andra barnet

    NiMi12 15/7, 41 år, andra barnet

    Vemvetintejag 15/7, 29 år, första barnet

    Emelie 01 16/7, 33 år, tredje barnet

    mzl93 16/7, 27 år, första barnet

    Trio2021 19/7, 28 år, tredje barnet

    Linjana 21/7, 28 år, första barnet

    SpändFörväntan 21/7, 37 år, fjärde barnet

    Fnattilur 21/7, 41 år, tredje barnet

    Hallonoj 23/7, 24 år, första barnet

    jemalot 24/7, 33 år, första barnet

    H0nd3ndär 25/7, 35 år, tredje barnet

    sbina86: 27/7, 33 år, tredje barnet

    apan95: 27/7, 24 år, första barnet

    Mrs Lina: 27/7, 33 år, andra barnet

    Esemlan: 28/7, 36 år, andra barnet

    Xylofon15: 30/7, tredje barnet

    Editeds: 31/7, 29 år, andra barnet

  • Anonym (Hurskadettasluta)
    Msofie skrev 2020-07-05 08:32:32 följande:

    Tycker mig faktiskt se ett streck.. ta ett digitalt kanske? Brukar ofta bli tydligare då!


    Jag testade nu på kvällen med ett cb early och jag tror faktiskt att det var positivt.

    Svagt men starkare än i lördags :)

    Strecket kom upp nästan direkt och blev synligare. När 3 minuter hade gått gick jag ut helt skakis och i skratt och visade sambon. Han är även färgblind och han såg. Haha Men vi sa att vi testar på lördag igen. Vill inte ta ut något i förskott.

    Min cykel verkar vara som innan jag började med p pillerna i april. Om så är fallet har jag bim på fredag 10/7.

    Bifogar en bild,svårt att få med färgen på bild,men strecket är svagt ljusblått. Ska bli kul och se hur det slutar. Obs! Ciggen på bilden är inte mina haha.

Svar på tråden BIM juli 2020