• Magda11

    Försök med första barnet - BIM juli

    Eftersom juni snart är slut och den förra tråden för oss som försöker bli gravida med våra första barn är för maj/juni så gör jag en ny tråd för oss med BIM i juli :)

    Jag är lite osäker på när jag har BIM, men det är i början av juli iaf. Förmodligen 4e eller 5e.

  • Svar på tråden Försök med första barnet - BIM juli
  • Jenzia
    Anonym (St920) skrev 2020-07-13 20:48:52 följande:

    Fråga till er alla, får ni äggvitesekret vid ägglossning eller hur har ni det?


    Jupp! Men inga mängder, brukar märka det vid 2-3 tillfällen runt eller dagarna innan ÄL, men då kommer det MYCKET och är verkligen som rå äggvita.
  • Msofie
    CairoCarro skrev 2020-07-13 23:20:44 följande:

    Hej allihop, är lite seg att joina här, men har våndats fram till BIM och behöver vädra lite ångest tror jag. Är bara andra försöket, har BIM imorgon och har inte tagit ett enda test sedan vi började försöka. Tar digitala ägglossningstest dock, men känns som att besvikelsen blir mindre när man bara upptäcker mens än när man har ett negativt test som stirrar en i ansiktet.. igår upptäckte jag 1 grad förhöjd temp och mådde illa. Trodde att det var för något jag ätit men i morse var tempen på exakt samma nivå och illamåendet kvar. Har haft lite molvärk men inte så mkt som jag brukar ha vanligtvis. Men ja, det känns omöjligt ändå. 1 dag kvar.. perioden efter ÄL till BIM är verkligen det värsta, haha. Jag blir galen.


    Åh tiden fram till BIM är den värsta! Men det låter ju ändå lovande att tempen är högre, hoppas du får ett plus!
  • CairoCarro
    Msofie skrev 2020-07-14 07:52:21 följande:

    Åh tiden fram till BIM är den värsta! Men det låter ju ändå lovande att tempen är högre, hoppas du får ett plus!


    Tack :) so far so good. Om det inte hänt nåt imorgon bitti så kanske jag vågar mig på ett test, haha.
  • Anonym (St920)
    Jenzia skrev 2020-07-14 07:47:00 följande:

    Jupp! Men inga mängder, brukar märka det vid 2-3 tillfällen runt eller dagarna innan ÄL, men då kommer det MYCKET och är verkligen som rå äggvita.


    Jag får inte ens nån mängd haha... håller sig mest som tunn lotion eller som bäst vattnigt. Innan mitt missfall så hade jag ordentligt med sekret. Det har ändå gått 6 månader sen missfallet så jag börjar fundera vad som har hänt. Kan tillägga att jag får positiva ÄL test och temp som höjs varje månad.
  • Elsa88

    Hej

    Jag hade BIM igår och tog ett gravtest idag och det visade positivt!

    Det här är vårt första barn och jag är helt överväldigad. Har 0 koll på den här världen och vet knappt vart man ska börja. Vad får man äta och inte? Får man träna? Finns det någon app? Gahh tusen frågor!

  • Elin9101
    Elsa88 skrev 2020-07-14 18:00:44 följande:

    Hej

    Jag hade BIM igår och tog ett gravtest idag och det visade positivt!

    Det här är vårt första barn och jag är helt överväldigad. Har 0 koll på den här världen och vet knappt vart man ska börja. Vad får man äta och inte? Får man träna? Finns det någon app? Gahh tusen frågor!


    Ååh vad kul, stort grattis!

    Själv fick jag en blödning igår på ÄL+7 (BIM 18/7) som kommer lite i omgångar och håller i sig även idag. Hoppas verkligen på någon form av nidblödning då jag annars har en väldigt regelbunden mens. Obestämd
  • Elsa88
    Elin9101 skrev 2020-07-14 18:29:47 följande:

    Ååh vad kul, stort grattis!

    Själv fick jag en blödning igår på ÄL+7 (BIM 18/7) som kommer lite i omgångar och håller i sig även idag. Hoppas verkligen på någon form av nidblödning då jag annars har en väldigt regelbunden mens. 


    Hej

    Vad tråkigt att höra!

    Jag håller alla tummar och tår för dig och hoppas att det bara är en nidblödning????
  • Loea
    Blomman8877 skrev 2020-07-14 18:29:31 följande:

    Vad säger ni? BIM om 9 dagar


    Om man tänker på att ägget fäster först efter 6-7 dagar så är det 100% negativt om det så var ett streck där. Du får vänta lite och testa när kroppen haft en chans att producera hormon.
  • Blomman8877
    Loea skrev 2020-07-14 21:06:35 följande:

    Om man tänker på att ägget fäster först efter 6-7 dagar så är det 100% negativt om det så var ett streck där. Du får vänta lite och testa när kroppen haft en chans att producera hormon.


    Ja såklart.. Är man ivrig så är man
Svar på tråden Försök med första barnet - BIM juli