• Nico91

    BIM Augusti 2020

    Hej!

    Så kom den oönskade mensen i juli igen.

    Denna cykel blir försök nummer två med bisolvonmetoden.

    Har någon av er testat bisolvon? Fungerade det? Hur lång tid tog det innan det tog sig isåfall?

    Håller tummar och tår för att denna månad blir en månad med PLUS! :)

  • Svar på tråden BIM Augusti 2020
  • Entusiastisk
    Amidina skrev 2020-08-08 07:39:12 följande:

    Ingen mens än, men lite lägre temp, lägre tapp, oooch ett jäkligt negativt testa tidigt nu på morgonen. Så det blir en rejäl deppdag idag, och invänta mensen. Verkar som att lutealfasen förlängt sig en smula iaf.

    Hoppas Så att det ska ta sig för dig iaf!! <3


    Och tack för att du hoppas för mig! Vet inte vad jag ska tro, jag vågar liksom inte ens hoppas^^ men känns skönt att ha ditt stöd <3

    Snart går Jenzia in i sin fertila period så får vi följa hennes cykel, sen är det din tur igen <3 Det behövs ju faktiskt bara den perfekta tajmingen.. Och när man minst anar det så kommer den <3

    Stort stor kram fina! Var extra snäll mot dig och din kropp idag!! <3
  • Msofie
    toenail skrev 2020-08-08 07:35:40 följande:

    Halloj!

    Jag vill gärna vara med! Kul att följa andra i denna resa!

    BIM 25/8, 28 år.

    Det här är första gången vi ska ha oskyddat sex ens så är väldigt pirrigt! Jag har läst igenom tråden och känner mig helt lost. Jag har inte kört med ägglossningstest eller kollat mitt sekret. Har en mensapp där det står att jag har hög chans att bli gravid nu och några dagar framåt. Räcker det?

    Måste börja läsa på känner jag!


    Tänker att det är en väldigt bra början! De tre första månaderna följde jag endast när appen sa gällande fetila dagar enl. en cykel på 28 dagar. Men då hade jag noll koll på hur min cykel ser ut. Idag vet jag att min cykel är allt ifrån 32 dagar till 40 dagar, vilket innebär att de dagarna vi hade mest sex på inte var under mina fertila dagar haha.

    Hade jag varit du hade jag verkligen börjat kartlägga min cykel för se hur lång den är mm. Och ha sex under hela cykeln! Det är ju väldigt vanligt att ÄL inte kommer på standard dagen dvs cykeldag 14 : )
  • Msofie

    Ni som har stenkoll på tappen! Idag sitter tappen så högt upp att jag i princip inte når den, jag kunde känna ena öppningen men inte andra. Känns som ett bra tecken plus mer flytningar än vanligen på morgonen. Något högre temp än vanligt. Hoppas mina ÄL test kommit från babyplan idag!

  • Anonym (Hoppas ändå)

    En stor fördel med att vara ute på hike är att jag inte hinner inbilla mig massa symtom och börja testa allt för tidigt :)

    Har galet dålig mottagning på telefonen så kan knappt ens surfa in här.

    Men hemma imorrn! Så antingen blir det ett test då på äl+9, vare sig ja känner nått symtom eller inte :)

    Eller så får det bli ett test på äl+10. Dock har jag inga större förhoppningar om att jag skulle va gravid nu

  • toenail
    Msofie skrev 2020-08-08 08:15:00 följande:

    Tänker att det är en väldigt bra början! De tre första månaderna följde jag endast när appen sa gällande fetila dagar enl. en cykel på 28 dagar. Men då hade jag noll koll på hur min cykel ser ut. Idag vet jag att min cykel är allt ifrån 32 dagar till 40 dagar, vilket innebär att de dagarna vi hade mest sex på inte var under mina fertila dagar haha.

    Hade jag varit du hade jag verkligen börjat kartlägga min cykel för se hur lång den är mm. Och ha sex under hela cykeln! Det är ju väldigt vanligt att ÄL inte kommer på standard dagen dvs cykeldag 14 : )


    Jag får mens var 28e dag, är väldigt regelbunden. Kan detta ändå innebära att jag inte har ägglossning enligt vad appen säger? Haha, ånej vad segt att ha massa sex när du inte var som mest fertil. Eller det är ju trevligt ändå men ja.. haha.

    Att ha sex under hela cykeln vad menas med det? Alla dagar jag inte har mens? Eller under den period som appen säger att jag är fertil. För det är då en period på 8 dagar.
  • schulia1
    Anonym (Hoppas ändå) skrev 2020-08-08 06:34:28 följande:

    Du ser rätt! Jag ser oxå ett svagt streck! :)


    Åhhh!! Herregud. Måste ta ett digitalt. Kan jag ta det idag tror du?
  • schulia1
    Entusiastisk skrev 2020-08-08 06:58:52 följande:

    Visst är där ett streck!!! GRATTIS!!! <3 <3 såå roligt!!


    Åh men jag känner mig så osäker. Vågar knappt säga tack <3

    Behöver din hjälp, kan jag ta ett digitalt idag om jag håller mig mer än 4tim?
  • Entusiastisk
    schulia1 skrev 2020-08-08 08:40:55 följande:

    Åh men jag känner mig så osäker. Vågar knappt säga tack <3

    Behöver din hjälp, kan jag ta ett digitalt idag om jag håller mig mer än 4tim?


    Asså jag hade nog vågat chansat..Ser man strecket på FL så känns det rätt säkert, tycker jag!:p När har du BIM? <3 Så spännande!!
  • Msofie
    toenail skrev 2020-08-08 08:22:52 följande:

    Jag får mens var 28e dag, är väldigt regelbunden. Kan detta ändå innebära att jag inte har ägglossning enligt vad appen säger? Haha, ånej vad segt att ha massa sex när du inte var som mest fertil. Eller det är ju trevligt ändå men ja.. haha.

    Att ha sex under hela cykeln vad menas med det? Alla dagar jag inte har mens? Eller under den period som appen säger att jag är fertil. För det är då en period på 8 dagar.


    Tänkte mest att vissa har kan ja olika lång lutealfas, dvs att tiden mellan ÄL och men inte är 14 dagar, de kan variera från 10 dagar till 16 dagar. Så med en cykel på 28 dagar kan ÄL komma på cykeldag 18 ist för 14 tex! Men du känner din egen cykel bäst! Sen personligen orkar jag inte ha sex varje dag utan har de varannan under fertila dagar och typ var tredje under resten av cyklen (spermier kan leva upp till 5 dagar men vill safea) : )
Svar på tråden BIM Augusti 2020