• Nico91

BIM Augusti 2020

Hej!

Så kom den oönskade mensen i juli igen.

Denna cykel blir försök nummer två med bisolvonmetoden.

Har någon av er testat bisolvon? Fungerade det? Hur lång tid tog det innan det tog sig isåfall?

Håller tummar och tår för att denna månad blir en månad med PLUS! :)

• Svar på tråden BIM Augusti 2020
  • Canama

JAHA girls, då kör vi igen då! Får tydligen en chans till denna månad ser de ut som, nytt BIM 31/8....... Så jag lär ju vara ensam kvar här på slutet, men det ska väl funka det också! Får se när ÄL kommer denna månad, kanske blir BIM i september... men jag hänger kvar här! Tänker inte ge upp augusti än banne mig!

Några saker jag tänker ändra på nu.

1. Äta bättre, mer grönsaker, skippa socker och fikabröd (i större utsträckning iallafall)

2. Få in lite mera träning, det mår jag bra av.

3. Ställa krav på dotter att det eviga bröstsnuttande på nätterna slutar NU. Har kört två nätter med -kravet- att hon inte får äta mer än var tredje/fjärde timme. Och det känns som hon faktiskt sover bättre!

• Canama

1/8 Mangon. 29år. Tredje barnet.

1/8 Enlitentrea2020, 30 år, tredje barnet

3/8,My871,33år,femte barnet

3/8 annikandy, 35år, femte barnet

4/8 Alexandra93, 26 år, tredje barnet

5/8 Norrlänning86, 34 år, tredje barnet

8/8, Cassus, 32 år, första barnet

8/8 Trean2021, 28 år, tredje barnet

9/8, Odlar mamman, 28 år, tredje barnet

9/8 Amidina, 34 år, första barnet

9/8 Jensan88, 32 år, tredje barnet

9/8 NiMi12, 41 år, andra barnet

10/8 saraama, 30 år, andra barnet

10/8, Fruffe, 27 år, första barnet

11/8 Entusiastisk, 31 år, andra barnet

11/8 MsPinnipeds, 29, första barnet

12/8 Srce, 33 år, andra barnet

12/8 Piiigeliiin, 32, första barnet

12/8 Msofie, 24 år, första barnet

12/8 mammatilltvå, 3e barnet

13/8 Mikkans, 27 år, första barnet

14/8 Hoppas ändå, 35 år, 5e barnet

15/8 Link92, 28 år, första barnet

16/8 Ellen94, 26 år, första barnet

16/8 Myran1234, första barnet

16/8 CvKs, tredje barnet

17/8 Danni83, 36 år, fjärde barnet

18/8 PelloBello, 34 år, andra barnet

19/8 Linjana, 28 år, första barnet

19/8 Epidemiya, 27 år, första barnet

21/8 lariz, 24 år, andra barnet

24/8 apoapo 35 år. Tredje barnet.

25/8 Talanda, 31 år, första barnet

26/8 myownworstenemy, 34 år, andra barnet

28/8 33villbligravid, 36 år, andra barnen

28/8 apan95, 24 år, första barnet

28/8 H0nd3ndär, 35 år, tredje barnet

28/8 Jenzia, 36 år, första barnet

28/8 Kinder 32 år, första barnet

31/8 Canama, 31 år, andra barnet

• NiMi12
    Chloe13 skrev 2020-08-07 08:21:52 följande:

BIM idag, inte tagen med morgonurin. Är det positivt?

Ja stort Grattis det är positivt :)
  • saraama
    Canama skrev 2020-08-07 08:21:36 följande:

JAHA girls, då kör vi igen då! Får tydligen en chans till denna månad ser de ut som, nytt BIM 31/8....... Så jag lär ju vara ensam kvar här på slutet, men det ska väl funka det också! Får se när ÄL kommer denna månad, kanske blir BIM i september... men jag hänger kvar här! Tänker inte ge upp augusti än banne mig!

Några saker jag tänker ändra på nu.

1. Äta bättre, mer grönsaker, skippa socker och fikabröd (i större utsträckning iallafall)

2. Få in lite mera träning, det mår jag bra av.

3. Ställa krav på dotter att det eviga bröstsnuttande på nätterna slutar NU. Har kört två nätter med -kravet- att hon inte får äta mer än var tredje/fjärde timme. Och det känns som hon faktiskt sover bättre!

Jag fick mens idag men hänger nog också kvar här lite också då nya bim blir 1/9.

Jag kommer bli bättre på att ta mina vitaminer. Rädd att jag ligger lågt på D-vitamin och magnesium (gjort det förr enligt prover) och det gynnar ju inte fertiliteten. Nu ska jag ta denna tid till att hitta tillbaka till mina rutiner igen efter semestern. Tillbaka till bra kost och träning =)

Vilken dag blir ÄL för dig? Hur länge har ni försökt?
  • saraama
    Msofie skrev 2020-08-07 08:12:38 följande:

Usch känner redan att det kommer bli en dålig dag. Trots flera stegringar sedan cd 16 verkar det som att jag idag cd 20 fortfarande inte har haft ÄL enligt tempen. Blir så frustrerad över mina långa cyklar, känns som ÄL aldrig kommer och jag behöver vänta i tre år. Sedan när det blir negativt igen måste jag vänta över 20 dagar tills nästa chans. Blä.

Förstår dig <3 All denna väntan är tuff. Då har jag ändå en kort cykel på 26 dagar med ÄL på mitten. Hoppas du kan få en fin fredag och helg ändå. Unna er något gott ihop ikväll som fredagsmys? Jag fick mens imorse så är inte heller på topp. Men helgen ska bjuda på vackert väder och massa trevligheter så jag hoppas jag ställer om och kan ta nya tag nästa vecka när mensen är över
  • Mikkans
    Chloe13 skrev 2020-08-07 08:21:52 följande:

BIM idag, inte tagen med morgonurin. Är det positivt?

Är det LH eller HCG? Om LH nej. Om HCG JA!:)
  • Amidina
    Jenzia skrev 2020-08-06 21:00:18 följande:

Ojojoj!! Har du symptom som du inte brukar få?! Förlåt, vill inte håsa upp något, men hoppas ju så för din skull! För mig är ditt nummer verkligen första i kön, om du förstår hur jag menar <3

Ursäkta att jag varit lite osynlig sista dagarna! Mått lite funky och är otroligt trött :-/ Vet inte om det är noll koffein som är boven! Men jag är himla glad att jag lyckats lägga kaffet på hyllan.

Har du BIM snart? Typ imorgon eller lördag?! Jag håller att tummar och tår!! Stor kram!

Hehe, jag trodde jag hade det men det försvann innan jag ens skrev inlägget och kom inte tillbaka. :P Så nu är vi tillbaka på absolut inga symtom, BIM imorgon ser det ut som om jag räknat rätt.

Tack för din omtanke, känner ju detsamma för dig! <3 Har undrat hur du har det, men förstod på Entusiastiskt att du hade fullt upp och mådde sådär, kan tro det är kaffet som spökar. Hur mår gubben din?

Du är så sjukt grym som lyckats sluta med det bara sådär! Själv började jag aldrig, men har ett mindre smickrande sockerberoende som jag tänker kanske kan vara snarlikt men ändå inte. Så klappa dig verkligen lite extra på axeln, tröttheten kommer lägga sig snart nog och då har du bara en massa fördelar!

Saknar dig, kram!
    35 år, inga barn, kämpat i 3 år, endo och myom. Nördig gällande kvinnlig fertilitet, fråga mig gärna så hjälper jag alltid!
  • Mylilla86

1/8 Mangon. 29år. Tredje barnet.

1/8 Enlitentrea2020, 30 år, tredje barnet

3/8,My871,33år,femte barnet

3/8 annikandy, 35år, femte barnet

4/8 Alexandra93, 26 år, tredje barnet

5/8 Norrlänning86, 34 år, tredje barnet

8/8, Cassus, 32 år, första barnet

8/8 Trean2021, 28 år, tredje barnet

9/8, Odlar mamman, 28 år, tredje barnet

9/8 Amidina, 34 år, första barnet

9/8 Jensan88, 32 år, tredje barnet

9/8 NiMi12, 41 år, andra barnet

10/8 saraama, 30 år, andra barnet

10/8, Fruffe, 27 år, första barnet

11/8 Entusiastisk, 31 år, andra barnet

11/8 MsPinnipeds, 29, första barnet

12/8 Srce, 33 år, andra barnet

12/8 Piiigeliiin, 32, första barnet

12/8 Msofie, 24 år, första barnet

12/8 mammatilltvå, 3e barnet

13/8 Mikkans, 27 år, första barnet

13/8 MyLilla86, 34 år, andra barnet

14/8 Hoppas ändå, 35 år, 5e barnet

15/8 Link92, 28 år, första barnet

16/8 Ellen94, 26 år, första barnet

16/8 Myran1234, första barnet

16/8 CvKs, tredje barnet

17/8 Danni83, 36 år, fjärde barnet

18/8 PelloBello, 34 år, andra barnet

19/8 Linjana, 28 år, första barnet

19/8 Epidemiya, 27 år, första barnet

21/8 lariz, 24 år, andra barnet

24/8 apoapo 35 år. Tredje barnet.

25/8 Talanda, 31 år, första barnet

26/8 myownworstenemy, 34 år, andra barnet

28/8 33villbligravid, 36 år, andra barnen

28/8 apan95, 24 år, första barnet

28/8 H0nd3ndär, 35 år, tredje barnet

28/8 Jenzia, 36 år, första barnet

28/8 Kinder 32 år, första barnet

31/8 Canama, 31 år, andra barnet

Nu fick jag in mig själv!

Hur har det gått för alla som haft BIM hittills? Hoppas vi kan starta en plusslista snart :D

• Bäbiiiis
    Msofie skrev 2020-08-06 20:50:20 följande:

Hej!

Sitter här med en sjuk ÄL frustration med. Jag slutade med p piller i oktober 2019. Har aldrig haft koll på min mens men alltid haft en känsla av att den inte är helt regelbunden. Har kartlagt min cykel i 5 månader och den varierar mellan 30-40 dagar. Tycker det är grovt frustrerande att inte ha koll på när ÄL kan vara. Denna cyklen har jag ÄL testat sedan cd 10, är på cd 19 idag. Jag har fått stegringar typ varannan dag, sen har de gått ner något dagen efter. Har även börjat tempa och enligt temp har ÄL inte varit än, trots att ett streck vart väldigt starkt.

Denna cyklen har jag även provat rosenrot. Har dock inte märkt någon skillnad än så länge. För att besvara din fråga tänker jag att det säkraste sättet att veta vore genom tempning, annars är det så svårt att veta när ÄL kan va.

Hej, förstår din frustration. Jag har läst att om man har oregelbunden cykel är det perioden mellan mens och äl som varierar. Lutealfasen mellan äl och mens brukar vara konstant och oftast mellan ca 16-10 dagar beroende på person. Själv har jag 10 dagar. Så med en 40-dagars cykel och kort lutealfas kan ju ägglossningen vara så sen som på CD 30. Får du ingen indikation av sekretet? Jag får alltid väldigt tydligt fertilt sekret från ca 3-4 dagar innan äl till en dag efter ungefär. Äggviteliknande och rikligt jämfört med innan och efter då det är mer mer klistrigt eller som en vit lotion. Tempning hjälpte mig att lära känna kroppen bättre så det låter bra att du börjat med det.

Sen tycker jag mig ha upplevt att kroppen inte lyckas släppa ägget vid första lh-stegringen och sedan försöker en gång till efter några dagar vilket ger positivt äl-test flera gånger samma cykel. Men där är tempning guld för att bekräfta att äl skett.

Lycka till!
Svar på tråden BIM Augusti 2020