• Nico91

    BIM Augusti 2020

    Hej!

    Så kom den oönskade mensen i juli igen.

    Denna cykel blir försök nummer två med bisolvonmetoden.

    Har någon av er testat bisolvon? Fungerade det? Hur lång tid tog det innan det tog sig isåfall?

    Håller tummar och tår för att denna månad blir en månad med PLUS! :)

  • Svar på tråden BIM Augusti 2020
  • Entusiastisk
    Msofie skrev 2020-08-08 08:17:52 följande:

    Ni som har stenkoll på tappen! Idag sitter tappen så högt upp att jag i princip inte når den, jag kunde känna ena öppningen men inte andra. Känns som ett bra tecken plus mer flytningar än vanligen på morgonen. Något högre temp än vanligt. Hoppas mina ÄL test kommit från babyplan idag!


    Det låter ju lovande.. Vad menar du med ena öppningen? :)

    Livmoderstappen ser ut lite typ som ett ollon..

    Så känner du att den är hög, mjuk och öppen så är hon gästvänlig;) och låter ju onekligen som något är på gång med ökade flytningar! :)
  • schulia1
    Entusiastisk skrev 2020-08-08 08:46:39 följande:

    Asså jag hade nog vågat chansat..Ser man strecket på FL så känns det rätt säkert, tycker jag!:p När har du BIM? <3 Så spännande!!


    BIM på måndag 10/8. Håller dig uppdaterad <3
  • Mamma91a


    Kunde inte hålla mig till nästa vecka så klart. Jag har sånna humörsvängningar och känner mig sjuk, precis som varje gång jag blivit gravid och ja det är positivt. Detta va dock inte ens med morgonurin :)
  • Msofie
    Entusiastisk skrev 2020-08-08 08:53:52 följande:

    Det låter ju lovande.. Vad menar du med ena öppningen? :)

    Livmoderstappen ser ut lite typ som ett ollon..

    Så känner du att den är hög, mjuk och öppen så är hon gästvänlig;) och låter ju onekligen som något är på gång med ökade flytningar! :)


    Asså kommer åt ena kanten av tappen, ena sidan av öppningen så att säga x) brukar du kunna känna tappen även när den är högt upp?
  • Entusiastisk
    schulia1 skrev 2020-08-08 09:00:15 följande:

    BIM på måndag 10/8. Håller dig uppdaterad <3


    Åh ja!! Väntar med spänning <3

    Har du liksom känt något spec? Tempar du?
  • Entusiastisk
    Mamma91a skrev 2020-08-08 09:01:29 följande:

    Kunde inte hålla mig till nästa vecka så klart. Jag har sånna humörsvängningar och känner mig sjuk, precis som varje gång jag blivit gravid och ja det är positivt. Detta va dock inte ens med morgonurin :)


    Wow, grattis! Hur menar du med sjuk? :)
  • Mamma91a
    Entusiastisk skrev 2020-08-08 09:19:34 följande:

    Wow, grattis! Hur menar du med sjuk? :)


    Tack,

    Ont i halsen, nyser. Har alltid fått så varje graviditet när det närmar sig bil så kände igen symtomen
  • Entusiastisk
    Msofie skrev 2020-08-08 09:02:01 följande:

    Asså kommer åt ena kanten av tappen, ena sidan av öppningen så att säga x) brukar du kunna känna tappen även när den är högt upp?


    Hm... Okej, inte säker på vad du menar :p men alla är ju olika! Du kan ta en titt på www.beautifulcervix.com/cervix-photo-galleries/

    För att kolla lite olika livmoderstappar i olika stadier :)

    Ja, jag har alltid kunnat känna den.. Men ibland behöver jag bara in typ 5 cm och under äl så behöver jag verkligen in och leta högt upp xD
  • Jenzia
    Amidina skrev 2020-08-08 07:39:12 följande:

    Ingen mens än, men lite lägre temp, lägre tapp, oooch ett jäkligt negativt testa tidigt nu på morgonen. Så det blir en rejäl deppdag idag, och invänta mensen. Verkar som att lutealfasen förlängt sig en smula iaf.

    Hoppas Så att det ska ta sig för dig iaf!! <3


    Åhh fina du! <3 Förstår precis känslan ju :-/ Det här bebislotteriet (för det känns som ett jävla lotteri ibland!) är inte ett dugg rättvist. Önskar jag kunde ge dig en bamsekram!

    Själv har jag gått in i en mer introvert period, tror jag är lite utmattad och saknar energi. Känns lite jobbigt för jag vet ju att det kan påverka min cykel :-/ Är iaf på cd9 och har ännu inga tecken på fertila dagar, kanske bara tappen som är liiite lägre än vad den var under lutealfasen. Försöker hur som helst boosta med vila, lättare träning, sol och sömn, så får vi se när äl blir denna månaden.

    Gjorde du något annorlunda denna månaden? Tänkte med anledning av att din lutealfas blivit en smula längre? Tänker på dig kära vän! <3
  • ellie86


    Jaaaa, nu så! :) Får väl bli en dag till med hög temp för att NC ska bekräfta (FF ville sätta ut den på CD29 men har väääldigt låg coverline, NC chansar på CD30 med högre cl) men känns ju lovande! ^^ Har haft lite zick-zackig temp nu, vaknar ju lite olika tider beroende på min son vaknar, men var samma förutsättningar i början av cykeln där den ändå låg väldigt stabilt så hm. 

    Känner som en jäkla urladdning just nu. Att dag efter dag ta LH-test som bara visar svaga-svaga streck hela tiden, och inte veta ifall kroppen kommer lura mig, ifall den kommer visa några symptom alls. Men fick tydliga äggviteflytningar och fick mina starka LH-test till sist. Nu känner jag mig glad över att kroppen verkar vara lite mer på banan igen, att jag kanske kan slappna av lite och lita på att den gör sin grej. Har inga större förhoppningar på att det tog sig detta försök (men man hoppas ju alltid ändå såklart) men är taggad för ny cykel mer!
Svar på tråden BIM Augusti 2020