• Svar på tråden Bf April 2021
  • Ehlda
    Producenten skrev 2020-08-27 15:55:16 följande:

    Imorgon går jag in i vecka 9. Jag känner mig utmattad och går runt som i en dimma. Jag tar piller mot illamåendet, finns det inga piller mot den här orkeslösheten? (Tror tyvärr att dåsigheten också kan vara en biverkning av åksjukepillren). Tack och lov jobbar jag hemifrån, så jag brukar sova en timme på lunchen. Hur mår ni andra?


    Ja fy, visst är det jobbigt att man blir så dåsig av tabletterna! Fattar inte varför man ska behöva bli det...
  • DruidzNathalie

    Grattis till alla era plus ????????

    Jag hoppar också in (hoppas det är okej), plussade 10/8, är idag 6+2. Blir så nojig på morgonen ofta, konstiga drömmar eller symtom som försvunnit. Antar att det bara är hjärnspöken och jag känner av lite för mkt hehe. Men fick veta att mitt tsh låg på 17 häromdagen (har känd hypotyreos) så gissar på att spökena förvärras av det. Någon mer som har erfarenhet av detta?

  • stila
    Tissel91 skrev 2020-08-26 09:14:31 följande:

    Grattis allihopa!

    Bra initiativ med FB-grupp. Jag går gärna med i den senare, just nu hemlighåller vi graviditeten och kommer försöka göra det till vecka 11-12 eller så. :)

    Hur mår ni allihopa? Jag är hungrig konstant och smaker har ändrats. Fortfarande mensvärk, men inte lika ihängande som förra veckan. Tror den största chocken har lagt sig nu, vilket känns skönt!


    Precis som en tjej skrev lite längre ner så är gruppen helt hemlig! Det är därför jag behöver bli vän med er som vill komma med, då gruppen inte går att söka efter. Endast mina vänner kan bli inbjudna och INGEN ANNAN ser något! :) Hör av dig om du ångrar dig. <3
  • stila
    JuliaKylo skrev 2020-08-26 18:01:45 följande:
    Facebook grupperna brukar vara privata/hemliga så ingen kan se att du är med i den förutom de andra som är med i gruppen :)
    Precis så är det! :) Det går inte ens att söka efter gruppen, utan man måste vara vän med mig för att bli inbjuden. Ingen annan ser något.
  • Tildasafira

    Sneeeglar mot denna grupp länge nu, börjar få upp lite hopp om att jag kanske kan joina er här med dessa resultat? Hade sista mensen den 11juli men fick en blödning för 9 dagar sen som jag först trodde var mens men som inte alls betedde sig som det och slutade efter 1,5 dagar... tog test några dagar efter och vips så dök två streck upp.. vågar jag lita på detta trots blödningen? Någon annan som haft en liten konstig blödning?

  • Producenten

    Tildasafira, det kan mycket väl röra sig om en nidblödning när ägget fäste i livmodern. Jag blödde ganska mycket ca 10 dagar efter ägglossning, men ?mensen? kom aldrig igång ordentligt så jag hade mina aningar (det var nämligen likadant vid min första graviditet) och ja, så var det :)

  • Producenten

    Men Tildasafira, om du hade sista mensen den 11 juli, så har det ju gått nästan 7 veckor sedan du hade mens. Brukar du ha väldigt långa cykler?

  • Tildasafira
    Producenten skrev 2020-08-28 19:06:53 följande:

    Men Tildasafira, om du hade sista mensen den 11 juli, så har det ju gått nästan 7 veckor sedan du hade mens. Brukar du ha väldigt långa cykler?


    Okej känns skönt att höra att fler haft så :) oroat mig såå..

    Ja asså om man utgår från mensens första dag går jag in i v.7 Imorgon men har mina aningar om att ägget inte släppte vid första peaken på äl-testerna för fick ett till positivt äl-test för 17 dagar sen.. hade likadant de två cyklerna innan med. Så är egentligen väldigt osäker på i vilken vecka jag är.. mina senaste cykler har varit rätt långa ca. 40-45 dagar. Innan har jag haft runt 32-35 dagar
  • Anonym (Mjao)

    Hej,

    Gjorde vul idag och har berättat för barnen att bebis är på G. Ett barn som hoppade av förtjusning och en som grät. Vi hade väntat oss båda reaktionerna.. ????

    BF är den 8 april, så v 9 nu då.

    Har haft sååå ont i magen, inte som mensvärk utan i typ tarmarna, hoppas verkligen det är på väg bort nu. Annars väldigt svullen. ????

  • Nostalgity

    Hej hej! Spanat in i denna tråd ett tag men inte kommit till att skriva!

    Jag är 31 år, väntar mitt 4e barn, 2a tillsammans med min man, han har 2 andra barn sen tidigare också. Jag har en dotter på 8, en son på 12 och en liten son på snart 2 år. Bf 17 April , är i vecka 7+0 idag.

    Har grymt svullen mage, diffust illamående ibland, ömmar till i brösten ibland.

    Någon av er som väntar med att ringa för att skriva in sig? Jag känner bara att det är ett himla väntande i dessa tider på allt....så varför ha bråttom? Jag vill enda inte gå på första hälsosamtalet..besöket efter det är ju typ i vecka 12, vilket är om ca 5 veckor. Så tänkte ringa bm om 2-3 veckor.

    Förra graviditeten hade jag grymt mycket besvär! Blev gravid efter 2 års försök och 4 missfall. Var sjukskriven hela tiden pga smärta i rygg och bäcken. Hade stora blödningar titt som tätt. Slutade med att jag födde en gosse på 4,2 kg...ambulans till fl och 22 min senare var han ute. Det är de jag oroar mig för nu....vi har 30 min till sjukhuset, plus att vi måste vänta in barnvakt...hur ska vi hinna? Planerat kejsarsnitt ? Någon mer som är orolig såhär tidigt?

Svar på tråden Bf April 2021