• Ölandstoka

    IVF hösten/vintern 2020

    Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

    Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

  • Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Thessan81
    Tino skrev 2020-09-15 15:22:24 följande:

    Välkommen ! Satte in en tinad fryst blastocyst igår. 5e insättningen.


    Ja de blir blastocyst här med det är väl att det fryser in dag 5 eller 6?
  • Tino
    Thessan81 skrev 2020-09-15 15:35:55 följande:

    Ja de blir blastocyst här med det är väl att det fryser in dag 5 eller 6?


    Precis! Dag 5 eller 6 blir de blastocyster. Har fått tillbaka både 5 och 6-dagars.
  • Thessan81
    Tino skrev 2020-09-15 15:54:51 följande:

    Precis! Dag 5 eller 6 blir de blastocyster. Har fått tillbaka både 5 och 6-dagars.


    Ja de va 1a nu förra gången var det ett färskt. Så nu håller vi tummarna. Jag har barn sedan tidigare och inget fel hittas på oss heller så man blir frustrerad ????
  • Odengatan10
    Grustradgarden skrev 2020-09-14 16:06:05 följande:

    Hej! Är i 4+6 idag och undrar hur länge ni andra (som lyckats) tagit lutinus? De sa att jag ska ta ?tills det tar slut?, men jag har ju tabletter kvar sedan min förra ivf (om de nu inte räknat bort dem när de skrev ut i ivf2?). kan tilläggas att jag gått på Sahlgrenska. tack på förhand!


    Jag testade positivt i sön, skulle fortsätta med Lutinus tills de tar slut (dvs 1v till).

    Hur mår du? Har du haft mycket symtom?
  • Grustradgarden
    Odengatan10 skrev 2020-09-15 16:19:39 följande:

    Jag testade positivt i sön, skulle fortsätta med Lutinus tills de tar slut (dvs 1v till).

    Hur mår du? Har du haft mycket symtom?


    Okej - vågar man sluta så tidigt? Vart går du?

    Inte särskilt mycket symptom bortsett från ömma bröst ibland och en del molvärk då och då. Törstig, så kissar en hel del. Har haft bruna och rosa flytningar, så jag börjar bli riktigt orolig. :( hoppas att det bara att göra med lutinus! Hur mår du själv? :)
  • FruPhilia

    Hoppar också in här! Vi har under vintern genomgått en fertilitetsutredning som visade att jag har lågt AMH. Ska nästa torsdag på "IVF-samtal" men inte fått närmare info om exakt vad det innebär. Överhuvudtaget känns det som att vi har fått ganska lite information om gången i allt. Eller så är det bara jag som har kontrollbehov...jag är 36 och vi har försökt bli med barn sedan feb -19. Man blir ju helt tokig till slut i denna djungel...ville nog mest bara säga hej och kanske följas åt litegrann.

  • Thessan81
    FruPhilia skrev 2020-09-15 16:59:56 följande:

    Hoppar också in här! Vi har under vintern genomgått en fertilitetsutredning som visade att jag har lågt AMH. Ska nästa torsdag på "IVF-samtal" men inte fått närmare info om exakt vad det innebär. Överhuvudtaget känns det som att vi har fått ganska lite information om gången i allt. Eller så är det bara jag som har kontrollbehov...jag är 36 och vi har försökt bli med barn sedan feb -19. Man blir ju helt tokig till slut i denna djungel...ville nog mest bara säga hej och kanske följas åt litegrann.


    Hej och välkommen. Vi fick med lite info i taget vi har gjort 2 insättningar. 1 misslyckades och i söndags satte vi in ett blastocyst och håller nu tummarna
  • Odengatan10
    Grustradgarden skrev 2020-09-15 16:22:43 följande:

    Okej - vågar man sluta så tidigt? Vart går du?

    Inte särskilt mycket symptom bortsett från ömma bröst ibland och en del molvärk då och då. Törstig, så kissar en hel del. Har haft bruna och rosa flytningar, så jag börjar bli riktigt orolig. :( hoppas att det bara att göra med lutinus! Hur mår du själv? :)


    Ja, det är frågan... Kanske ringa dom, jag går hos Carl von Linné i Uppsala.

    Också kissnödig, hungrigare, men inga ömma bröst nu vilket jag haft vid tidigare graviditeter så oroar mig men det är ju tidigt och alla kan ju se olika ut... Lite extra nojig då den föregående graviditet ledde till MA i v8. Jag har ett ultraljud den 1a okt så får väl hålla mig tills dess... När har du ultraljud?

    Håller tummarna för oss!
  • Grustradgarden
    Odengatan10 skrev 2020-09-15 17:15:43 följande:

    Ja, det är frågan... Kanske ringa dom, jag går hos Carl von Linné i Uppsala.

    Också kissnödig, hungrigare, men inga ömma bröst nu vilket jag haft vid tidigare graviditeter så oroar mig men det är ju tidigt och alla kan ju se olika ut... Lite extra nojig då den föregående graviditet ledde till MA i v8. Jag har ett ultraljud den 1a okt så får väl hålla mig tills dess... När har du ultraljud?

    Håller tummarna för oss!


    Ja, det är säkert väldigt olika det här med symptom. Jag blir orolig när de försvinner!

    Åh, fy så sorgligt! Det känns som att vi ivfare spelar med högre insats vad gäller missfall! Vi kan (förmodligen) inte fixa en egen befruktning och det gör allt så himla mer pressat. Vi har en i frysen och ett försök kvar hos landstinget om det här går åt pipan. Går ni privat?

    Jag är bara i 5+0 idag, så det är ju väldigt tidigt. Jag fick tid för vul 7/10, när jag är i v 8+1. Känns läskig och långt dit... Hur långt har du gått när du gör vul? :)
  • Prit

    Idag fick jag hem posten från Sahlgrenska inga av våra 3 embryon klarade sig till frysen. Då tänker man direkt att de som är i mig absolut inte heller kan ha klarat det. Inga direkta symptom längta. Brösten är ömma på sidorna när jag rör dem men är mjuka som som f*an. Har haft molvärk och igår hade jag dragningar och sjukt mensvärk som höll i sig någon minut. Idag är det tystare. Också sett en liten glansig flytning under lutinus . Det kommer inte lika mycket som i början. Har BIM på fredag så det ser inte lovande ut .

    Blir riktigt deprimerad om hela behandlingen gick åt skogen nu. Jag tänker att den smärtan jag kände igår var pga lutinus eller slemhinnan som ska ut. Efter senaste behandlingen med lutinus var den värsta mensen jag upplevt. Både gällande mängd och smärta. Gäller det er andra också ?

Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020