• Ölandstoka

    IVF hösten/vintern 2020

    Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

    Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

  • Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Sussna85
    Enkeli skrev 2020-09-27 10:07:43 följande:

    Hej på er alla medsystrar,

    Jag började ivf i onsdags- vi har en fyra åring som kom helt naturligt. Nu har vi försökt i ett år för syskon utan skäl varför der inte tagit. Tror dock att det kan vara min blindtarmsoperation som kan vara skälet.. var på äggledarspolning ocj der var passage men lite långsammare på höger sida så misstänker ändå att det är skälet. Nu är vi hursomhelst igång med ivf, och hoppas på som ni alla att det ska gå vägen.. ni som haft uttag- vilken dag har ni haft det?


    HjärtaHjärta

    Ivf 1: Dag 11 Gonal F 175 IE 8 st äggblåsor
    Ivf  2: Dag 8 Menopur, 150 IE, 9st äggblåsor ,de flesta omogna vid plock tyvärr.
    Ivf 3: Dag 12 Gonal F 300 IE+Synarelaspray långa metoden,11 st äggblåsor
  • Odengatan10
    Javelina skrev 2020-09-26 17:39:31 följande:

    Låter klokt att prova det som finns innan ni går över till äd men förhoppningsvis behövs det inte alls, du är ju ruvare nu! :)

    Det är ju ingen superkonstig medicin så nog kan kliniken gå med på att skriva ut det.

    Det svänger rejält här med, har beslutat att först använda oss av letrozol fram till jul, har ju recept kvar och jag fick ju faktiskt äl av dem, har pco och i princip aldrig egen äl. Efter jul kontaktar vi en annan klinik och gör ett nytt ivf-försök. Så nu har jag beställt ett gäng äl-tester och allt. Känns bra att släppa ivfen ett tag och ladda om, blir så ödesmättat och absorberande. Hela tillvaron påverkas och allt runtomkring hamnar i skymundan.

    Någon som rekommenderar Linné-klinken?


    Hej! Jag går på Linné-kliniken och har varit supernöjd men har visserligen inte testat ngn annan klinik. Dom är framförallt väldigt gulliga och proffsiga. Fick missfall efter Ivf1 är nu på försök 2 och gravid i v7+2

    Har även hört mycket om Olga-kliniken i Ryssland. Fördelen med kliniker utanför Sverige är väl att man kan scanna äggen, det hade jag inte en tanke på innan jag började med detta. Nackdelen med klinik utomlands nu mitt i en pandemi är dock ngt man kanske ska tänka över...

    Kan ialf varmt rekommendera Linné-kliniken

    Lycka till med allt och hoppas ni orkar kämpa vidare, förstår att det är skönt med en paus!
  • Enkeli
    Odengatan10 skrev 2020-09-27 15:31:58 följande:

    Hej! Jag går på Linné-kliniken och har varit supernöjd men har visserligen inte testat ngn annan klinik. Dom är framförallt väldigt gulliga och proffsiga. Fick missfall efter Ivf1 är nu på försök 2 och gravid i v7+2

    Har även hört mycket om Olga-kliniken i Ryssland. Fördelen med kliniker utanför Sverige är väl att man kan scanna äggen, det hade jag inte en tanke på innan jag började med detta. Nackdelen med klinik utomlands nu mitt i en pandemi är dock ngt man kanske ska tänka över...

    Kan ialf varmt rekommendera Linné-kliniken

    Lycka till med allt och hoppas ni orkar kämpa vidare, förstår att det är skönt med en paus!


    Grattis!!vi

    Går

    Också



    Linnekliniken!

    De

    Är

    Verkligen

    Superproffsiga!

    Ursäkta

    Hur

    Jagskriver

    Men

    När

    Jag

    Citerar



    Funkar

    Inte

    Mellanslagsknappen

    PåIphone-jättekonstigt!

    Vilken dag

    Hade

    Ni

    Uttag?
  • Lunaymar

    Hej!

    Jag är på behandlingsdag 7 och imorgon har jag förstå UL. Hoppas det blir äggplock i veckan men jag har ingen aning om vad jag kan förvänta mig. Kan man såhär i förväg märka om en reagerar (eller inte) på hormonerna? Någon här som har haft några biverkningar med gonal-f? Jag börjar bara känna av att mina bröst gör lite ont (jag tar både gonal-f och fyremadel sen i fredags) och kanske att jag känner mig mer trött (vilket kan vara att jag bara inbillar mig egentligen). :)

  • Odengatan10
    Enkeli skrev 2020-09-27 19:23:50 följande:

    Grattis!!vi

    Går

    Också



    Linnekliniken!

    De

    Är

    Verkligen

    Superproffsiga!

    Ursäkta

    Hur

    Jagskriver

    Men

    När

    Jag

    Citerar



    Funkar

    Inte

    Mellanslagsknappen

    PåIphone-jättekonstigt!

    Vilken dag

    Hade

    Ni

    Uttag?


    Just sådär med mellanrum blir det för mig med ibland, testa att gå ut och logga in igen. Det har fungerat för mig.

    Jag hade ägguttag i våras och frös sen in 5 blastocyster, båda mina har varit frysåterföringar och jag har en kvar nu i frys (två som ej klarade uppting) varav två har satts in.
  • blomma79

    Hej, hoppar in här:) Har 3 barn sedan innan men då jag har pco och nyss fyllt 41 så kommer vi att göra ivf för att öka chanserna att bli gravida snabbare ( förhoppningsvis) innan det är försent . Är det fler som är 41 eller mer?

  • Chajsa

    Hoppar in igen :) är inne på min fjärde sprutdag med gonal f 150. Lägger till nästa spruta imorgon och har UL i övermorgon. Mår precis som vanligt.

    Det är vår första ivf, oförklarat, började försöka våren 2019.

    Jag behöver också er hjälp- är bjuden på en väns bröllop på dagen då sannolikheten är stor att det blir äggåterföring. Bröllopet är utanför stan och transporten dit går vid lunch, återföring sker ofta på eftermiddagen. Vi kan ta oss dit själva men behöver då en bra bortförklaring till att missa vigsel och dagens festligheter som är planerade sedan så länge. Vill inte berätta sanningen i detta läge. Har ni tips på en akut anledning att komma sent? :)

  • Tino
    Chajsa skrev 2020-09-28 10:58:59 följande:

    Hoppar in igen :) är inne på min fjärde sprutdag med gonal f 150. Lägger till nästa spruta imorgon och har UL i övermorgon. Mår precis som vanligt.

    Det är vår första ivf, oförklarat, började försöka våren 2019.

    Jag behöver också er hjälp- är bjuden på en väns bröllop på dagen då sannolikheten är stor att det blir äggåterföring. Bröllopet är utanför stan och transporten dit går vid lunch, återföring sker ofta på eftermiddagen. Vi kan ta oss dit själva men behöver då en bra bortförklaring till att missa vigsel och dagens festligheter som är planerade sedan så länge. Vill inte berätta sanningen i detta läge. Har ni tips på en akut anledning att komma sent? :)


    Välkommen! :) Kanske säga att du har en läkartid bara , då ljuger du inte, men kan säga att det är privat om någon undrar varför? Eller fick en akut tandläkartid pga tandvärk. Lycka till!
  • Sussna85
    Chajsa skrev 2020-09-28 10:58:59 följande:

    Hoppar in igen :) är inne på min fjärde sprutdag med gonal f 150. Lägger till nästa spruta imorgon och har UL i övermorgon. Mår precis som vanligt.

    Det är vår första ivf, oförklarat, började försöka våren 2019.

    Jag behöver också er hjälp- är bjuden på en väns bröllop på dagen då sannolikheten är stor att det blir äggåterföring. Bröllopet är utanför stan och transporten dit går vid lunch, återföring sker ofta på eftermiddagen. Vi kan ta oss dit själva men behöver då en bra bortförklaring till att missa vigsel och dagens festligheter som är planerade sedan så länge. Vill inte berätta sanningen i detta läge. Har ni tips på en akut anledning att komma sent? :)


    Skulle oxå säga nått sådant,att du behöver fara en sväng på en läkartid/ tandläkartid du har fått mer akut. Säg att du har bitit av en bit av en tand eller nått.

    Och så går ni innan folk börjar fråga nått mera :D

    Tyvärr är ju endel folk väldigt frågvisa fast man säger att det är privat...
  • Sussna85
    Lunaymar skrev 2020-09-27 20:17:04 följande:

    Hej!

    Jag är på behandlingsdag 7 och imorgon har jag förstå UL. Hoppas det blir äggplock i veckan men jag har ingen aning om vad jag kan förvänta mig. Kan man såhär i förväg märka om en reagerar (eller inte) på hormonerna? Någon här som har haft några biverkningar med gonal-f? Jag börjar bara känna av att mina bröst gör lite ont (jag tar både gonal-f och fyremadel sen i fredags) och kanske att jag känner mig mer trött (vilket kan vara att jag bara inbillar mig egentligen). :)


    Jag har egentligen inte känt av att jag har reagerat på sprutorna,då har jag haft mellan 8-11 st äggblåsor på mina 3 ivf,lite molvärk har jag haft.

    Det är sen när jag har tagit Ovitrellen som det har börjat mola,värka,sticka och dra i magen :)

    Har fått sjukt mycket ägglossningsflytningar dock av gonal-f sprutan i slutet av sprutperioden.
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020