• Ölandstoka

    IVF hösten/vintern 2020

    Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

    Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

  • Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Always choklad

    Hej

    Här igen, dags igen rond 4.

    Skall sätta in ägg från frys nu tis. Skall få både embryoblod vid insättning börjat med lutinus 2ggr per dygn igår + att jag skall äta trombyl efter insättning.

    Någon som fått samma behandling?

  • Lunaymar
    Enkeli skrev 2020-10-24 15:24:34 följande:

    Tack snälla för peppande ord. Ni är så fina som orkar skriva fina ord. En del av mig ville strunta i lutinus och dricka vin som tröst, men ger inte upp hoppet än :) ha en härlig lördag!


    Håller alla tummar för dig! Och som andra säger så varierar symptomen från dag till dag. Ta hand om dig och ge inte upp än :)
  • Enkeli

    Nu har jag tyvärr gett upp- tester svagt ännu idag (ännu svagare)och det digitala visar 1-2 veckor fast den borde slagit om till 2-3 veckor. (Äggplock som sagt 9/10 dvs för 16 dagar sen)

    När jag fick från början 19 ägg, 12 blev befruktade och INGET till frysen, hur ska jag tolka det? Är alla mina Ägg helt kass? Finns det ens ngn chans för oss?

    Jag har haft missed abortion förut, då stöttade inte min kropp bort embryot, uatn jag fick ta cytotec. Hur vet jag om min kropp kommer fatta att den ska börja blöda eller bör jag söka till vården för att få hjälp direkt?

    Jag tänkte sluta med lutinus nu för är helt 100 på att det är kört!

    När kan man köra nästa IVF- som jag läst är det 2 vanliga mens emellan..hur klarar man sig vänta så länge!?!

  • Clemmentina
    Enkeli skrev 2020-10-25 08:32:12 följande:

    Nu har jag tyvärr gett upp- tester svagt ännu idag (ännu svagare)och det digitala visar 1-2 veckor fast den borde slagit om till 2-3 veckor. (Äggplock som sagt 9/10 dvs för 16 dagar sen)

    När jag fick från början 19 ägg, 12 blev befruktade och INGET till frysen, hur ska jag tolka det? Är alla mina Ägg helt kass? Finns det ens ngn chans för oss?

    Jag har haft missed abortion förut, då stöttade inte min kropp bort embryot, uatn jag fick ta cytotec. Hur vet jag om min kropp kommer fatta att den ska börja blöda eller bör jag söka till vården för att få hjälp direkt?

    Jag tänkte sluta med lutinus nu för är helt 100 på att det är kört!

    När kan man köra nästa IVF- som jag läst är det 2 vanliga mens emellan..hur klarar man sig vänta så länge!?!


    Åh nej vad tråkigt att det blir svagare! :( Jag tänker ändå inte att du ska sluta med Lutinus förrän du pratat med kliniken. De kommer att råda dig till vad du ska göra nu. Har du haft officiell testdag ännu? Ring ivf-kliniken imorgon. Du kommer behöva ha en vanlig mens mellan och sen kan ni köra på nästa om de har tid och julen inte kommer emellan. <3
  • Enkeli

    Jag ser typ inget streck längre.. igår var det ljust streck. Ser ingen anledning att fortsätta med Lutinus känner jag och tror mensen kommer fortare om jag inte tar lutinus..

    Hur snabbt tror ni man börjar blöda? Kan man behöva cytotec tror ni? Som sagt- hade missed abortion förut innan vår son 4,5 år. Jag var gravid 2015 med honom- kan det vara så att mina ägg har alla blivit så dåliga så att vi inte kommer lyckas? Med tanke på att det var 19 ägg från blörjan , 12 mogna, 11 befruktade, inget till frysen :(

  • Sussna85
    Enkeli skrev 2020-10-25 09:42:32 följande:

    Jag ser typ inget streck längre.. igår var det ljust streck. Ser ingen anledning att fortsätta med Lutinus känner jag och tror mensen kommer fortare om jag inte tar lutinus..

    Hur snabbt tror ni man börjar blöda? Kan man behöva cytotec tror ni? Som sagt- hade missed abortion förut innan vår son 4,5 år. Jag var gravid 2015 med honom- kan det vara så att mina ägg har alla blivit så dåliga så att vi inte kommer lyckas? Med tanke på att det var 19 ägg från blörjan , 12 mogna, 11 befruktade, inget till frysen :(


    Kramar till dig! Så ledsamt att det inte gick vägenHjärta Om du är helt säker på att det är mf så skullle jag oxå sluta med lutinus, som du skriver mensen har chans att komma snabbare då. Jag är ju en av dom som börjar blöda trots Lutinus nog...
    Förhoppningsvis ska kroppen ta hand om det,tänker att det är ju mer vanligt att man får vanligt MF än MA nog.
    Men ring kliniken och fråga imorgon, förhoppningsvis får du ändå komma in på ett UL för att se hur det står till. Jag blev så besviken efter vår första ivf,att vi måste vänta en mens emellan. Det suger så!!
    Men enligt läkaren har man större chans att lyckas när kroppen har fått vila lite emellan. Äggstockarna får chansen att gå tillbaka etc.

    Kanske ni kan pröva en annan behandlingsplan till nästa gång,ägg verkar du inte ha problem att få{#emotions_dlg.flower}
    Men olika mediciner ger olika kvalitet på äggen. Sen är ju en ivf inte den andra lik,nästa gång kanske ni får fina embryon till frysen utan problem,en ivf behandling känns som ett jäkla vågspel med en hel del tur inblandat oxå.
    Lång text blev det och inte vet jag om jag fick nått konkret till dig. Men en stoooor kram till dig igenHjärta
  • Sussna85
    Always choklad skrev 2020-10-24 23:07:06 följande:

    Hej

    Här igen, dags igen rond 4.

    Skall sätta in ägg från frys nu tis. Skall få både embryoblod vid insättning börjat med lutinus 2ggr per dygn igår + att jag skall äta trombyl efter insättning.

    Någon som fått samma behandling?


    Spännande,lycka till! Embryoblod? Det lät intresant,vad innebär det?
  • Sussna85
    Clemmentina skrev 2020-10-23 19:21:42 följande:
    Spännande! Tiden kommer gå fort till den 17:e. Vilken vecka gör de ultraljudet i då? Jag håller på med sprutor nu och har första vul på måndag. :)
    Hoppas på många fina blåsor imorgon då! Alltid lika spännande,och nervöst med förstra UL efter sprutstart...
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020