• Ölandstoka

    IVF hösten/vintern 2020

    Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

    Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

  • Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Clemmentina
    AndraSladdis skrev 2021-03-24 19:26:14 följande:

    Skönt att ha det gjort, och hoppas på många befruktade!


    Verkligen! Får besked idag hoppas jag!
    Always choklad skrev 2021-03-24 22:37:35 följande:

    Heja heja!


    Tack snälla!
  • Clemmentina
    GlitterLina skrev 2021-03-24 20:06:19 följande:

    Men visst gjorde lokalbedövningen ont? Minns att jag inte kände av äggplocket men att den bedövningen gjorde svinont:(

    Vet ej men snarast :)


    Ivf2020 skrev 2021-03-25 06:05:54 följande:

    När jag gjorde min lokalbedövning kände inte jag något alls. :) alla är vi olika men jag som är livrädd för sprutor, undrade när hon skulle ta den.. Då var de redan gjort. :)


    Tycker det har varierat från gång till gång. Jag kände absolut av den mycket den här gången.
  • Sussna85
    Clemmentina skrev 2021-03-24 13:17:00 följande:

    Äggplock gjort! De tömde en massa blåsor men det blev dessvärre ?bara? 8 ägg den här gången med. Samma som en annan gång alltså! Nu hoppas jag verkligen att många blir befruktade och delar sig som de ska. Har rejält ont den här gången så nu blir det vila! Tack för alla hejarop! :)


    Woop woop! Då hejjar jag nu på många fina befruktade :)
  • Dhalia
    Clemmentina skrev 2021-03-25 07:38:51 följande:

    Tycker det har varierat från gång till gång. Jag kände absolut av den mycket den här gången.


    Jag kände också av även om man fick den bedövningen. Dem frågade om jag var immun mot morfinet hahah
  • Dhalia
    Clemmentina skrev 2021-03-25 07:38:51 följande:

    Tycker det har varierat från gång till gång. Jag kände absolut av den mycket den här gången.


    Men skulle du få reda på antalet befruktade idag? Eller fick du ringa dem eller ville dem inte alls det? Jag fick ju den gången vänta tills man får hem papper sa dem men jag ringde ändå dagen efter fast möttes av en som blev irriterad pga det.
  • Clemmentina
    Dhalia skrev 2021-03-25 14:25:53 följande:

    Men skulle du få reda på antalet befruktade idag? Eller fick du ringa dem eller ville dem inte alls det? Jag fick ju den gången vänta tills man får hem papper sa dem men jag ringde ändå dagen efter fast möttes av en som blev irriterad pga det.


    Det sa att det var okej att jag ringde och det gjorde jag. Inga sura miner! :) Fick veta att 6 av 8 ägg befruktades vilket var mycket bättre än tidigare gånger (då 3 av 8 och 3 av 6 blev befruktade).,
  • Clemmentina
    Dhalia skrev 2021-03-25 13:58:43 följande:

    Jag kände också av även om man fick den bedövningen. Dem frågade om jag var immun mot morfinet hahah


    Haha, fy vad jobbigt. Morfinet funkar som tur är för mig. :)
  • Inalina
    Clemmentina skrev 2021-03-25 15:59:16 följande:

    Det sa att det var okej att jag ringde och det gjorde jag. Inga sura miner! :) Fick veta att 6 av 8 ägg befruktades vilket var mycket bättre än tidigare gånger (då 3 av 8 och 3 av 6 blev befruktade).,


    Åh det låter ju toppen!!! :) det är en väldigt hög procent, hoppas du får flera till frysen! :) kram!
  • Dhalia
    Clemmentina skrev 2021-03-25 15:59:16 följande:

    Det sa att det var okej att jag ringde och det gjorde jag. Inga sura miner! :) Fick veta att 6 av 8 ägg befruktades vilket var mycket bättre än tidigare gånger (då 3 av 8 och 3 av 6 blev befruktade).,


    De va ju skitbra befruktningsgrad. Heja heja små embryos nu :)
  • Clemmentina
    Inalina skrev 2021-03-25 16:27:52 följande:

    Åh det låter ju toppen!!! :) det är en väldigt hög procent, hoppas du får flera till frysen! :) kram!


    Dhalia skrev 2021-03-25 19:20:36 följande:

    De va ju skitbra befruktningsgrad. Heja heja små embryos nu :)


    Tack! Ja 75 procent är nog ganska bra (vet ärligt talat inte vad som är godkänt/bra osv). :) Tack för att ni hejar på dem. Kram
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020