• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Clemmentina
    Ivf2020 skrev 2021-03-22 13:22:56 följande:

Åh, jag förstår din nedstämdhet. Men på något sätt får man förstå att det är för ens egna bästa med totalfrys. Jag vet ju ifs inget annat.. De kommer säkert bli kanonfina embryon av detta, jag håller alla tummar o tår för din skull. Stor kram

Ja men så är det! Synd att logik och känslor ibland inte går ihop. ;) Tack för peppen, jag hoppas på det med! Har du fått någon ökad styrka på testen? Fortsätter hålla tummarna för dig! Kram
  • AndraSladdis
    Clemmentina skrev 2021-03-22 14:10:06 följande:

Ja men så är det! Synd att logik och känslor ibland inte går ihop. ;) Tack för peppen, jag hoppas på det med! Har du fått någon ökad styrka på testen? Fortsätter hålla tummarna för dig! Kram

Synd att det inte blev färskinsättning. Förstår helt det där att känslor och logik inte alltid går ihop. Jag var också väldigt besviken på att min FET blev flyttad till slutet av maj fast jag vet att det görs för att skapa de bästa förhållandena. Hoppas att vi kan ruva samtidigt!
  • Clemmentina
    AndraSladdis skrev 2021-03-22 14:15:41 följande:

Synd att det inte blev färskinsättning. Förstår helt det där att känslor och logik inte alltid går ihop. Jag var också väldigt besviken på att min FET blev flyttad till slutet av maj fast jag vet att det görs för att skapa de bästa förhållandena. Hoppas att vi kan ruva samtidigt!

Tack! Så är det givetvis. Bara att hoppas att vi får några riktigt fina embryon till frysen nu. Håller tummarna för det! Räknar med att jag borde få göra återföring någon gång där i mitten av maj. Och du?
  • Ivf2020
    Clemmentina skrev 2021-03-22 14:10:06 följande:

Haha, det hade ju varit väldigt skönt om dom gått ihop.. Nja, tyckte jag såg mig en liten ökning men de där huvudet lyste inte utan bara en tom ring.. Får ta testet imorgon, annars går jadg ringa in.. Känns så sitt att kroppen inte bara kan samarbeta när man så gärna vill något. Men skam den som ger sig. Snart är de vår tur. :)
  • Sussna85
    Inalina skrev 2021-03-22 11:18:37 följande:
    hej! åh så härligt att läsa om någon som kommit så långt! jobbigt med blödningar men som du säger, det ordnar säkert upp sig nu när du kommer längre, men vissa blöder ju en del under hela graviditeten, jag blödde en del fram till v 13 men sen var det rätt lugnt efter det med dottern! 
    spännande med NIPT, tar ni reda på kön också? Kram!
    Tack <3 Ok,ja ju mer man läser och berättar,så ju fler hör man som blöder under graviditeten,så det verkar ju inte så ovanligt ändå...så ja hoppas det stillar sig sen efter typ v 13.
    Sambon ville egentligen veta kön, men inte jag ;) Så vi gjorde så att vi inte tar reda på kön nu med nipt. Utan om vi nu båda vill senare så har vi chansen på RUL resonera vi :)
  • Sussna85
    Clemmentina skrev 2021-03-22 12:49:00 följande:

Nu har jag gjort andra vul. Det blir totalfrys den här gången. Blev så ledsen eftersom vi verkligen vill göra färskåterföring och ev få testa med två embryon. Totala antalet blåsor var 18 st och det blir äggplock på onsdag. Sen blir det väl återföring först i maj förutsatt att vi får till frysen, vilket vi ju inte fick sist. :( Usch vad deppigt!

Åh jag förstår den besvikelsen <3 Men då hoppas vi på fina ägg till frysen denna gång ändå,och att du kan få tillbaka två sen när det beger sig om ni vill. Så hejja hejja äggen nu,hoppas The one/ones väntar på er :)
  • Dhalia
    Inalina skrev 2021-03-22 10:48:06 följande:

hehe nej fortfarande tidigt med de ordentliga symptomen, men de kommer...;) roligt att du är gravid så du kan ge oss andra hopp i tråden när fick du tid för första VUL? förstår att det såklart är första stora milstolpen nu efter plusset! Ömma bröst hade jag inte under hela graviditeteten...

Tack för du ser de så men sist blev det ett MA så känner intr jag kan ge så mycket hopp till någon än hehe, har haft två MA. Hoppas och ber att detta ska bli annorlunda <3 Ja fick 15 april så blir i v7+3 då, väldigt nervös inför det då vi aldrig fått se ett hjärta slå. De skönt att höra för än är dem inte ömma. Kan sova på magen fortfarande haha. Har bara mest mensvärk/molvärk och lite ont i korsryggen då och då :)
  • AndraSladdis
    Clemmentina skrev 2021-03-22 15:40:40 följande:

Tack! Så är det givetvis. Bara att hoppas att vi får några riktigt fina embryon till frysen nu. Håller tummarna för det! Räknar med att jag borde få göra återföring någon gång där i mitten av maj. Och du?

Håller tummarna för flera fina till frysen!!

Jag ska preliminärt göra i slutet av maj, har inte fått något datum än.
  • AndraSladdis
    Dhalia skrev 2021-03-22 19:18:21 följande:

Tack för du ser de så men sist blev det ett MA så känner intr jag kan ge så mycket hopp till någon än hehe, har haft två MA. Hoppas och ber att detta ska bli annorlunda <3 Ja fick 15 april så blir i v7+3 då, väldigt nervös inför det då vi aldrig fått se ett hjärta slå. De skönt att höra för än är dem inte ömma. Kan sova på magen fortfarande haha. Har bara mest mensvärk/molvärk och lite ont i korsryggen då och då :)

Jag förstår, det är inte lätt att tro på det nya när man har MA i bagaget, men det är i alla fall lovande med ett tidigt och tydligt plus!
  • Clemmentina
    Ivf2020 skrev 2021-03-22 16:32:09 följande:

Haha, det hade ju varit väldigt skönt om dom gått ihop.. Nja, tyckte jag såg mig en liten ökning men de där huvudet lyste inte utan bara en tom ring.. Får ta testet imorgon, annars går jadg ringa in.. Känns så sitt att kroppen inte bara kan samarbeta när man så gärna vill något. Men skam den som ger sig. Snart är de vår tur. :)

Hoppas så på positivt test imorgon. Håller tummarna!
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020