• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Clemmentina
    Sussna85 skrev 2021-03-22 19:05:40 följande:

Åh jag förstår den besvikelsen <3 Men då hoppas vi på fina ägg till frysen denna gång ändå,och att du kan få tillbaka två sen när det beger sig om ni vill. Så hejja hejja äggen nu,hoppas The one/ones väntar på er :)

Tack vännen! Tyvärr sätter de aldrig tillbaka två blastocyster men vi får hoppas att det går ändå. Första steg är att få en eller förhoppningsvis flera till frysen.
  • Clemmentina
    AndraSladdis skrev 2021-03-22 19:22:32 följande:

Håller tummarna för flera fina till frysen!!

Jag ska preliminärt göra i slutet av maj, har inte fått något datum än.

Tack! Håller tummarna över för dig. Maj får gärna komma fort i år. ;)
  • Ivf2020
    Clemmentina skrev 2021-03-22 20:26:07 följande:

Hoppas så på positivt test imorgon. Håller tummarna!

Ja där kom den lille glada gubben. Känns lite konstigt att sätta in en blasto på dag 25 bara.. Men så är de. :) jag kanske gör insättningar med er i maj med, de vet man ju inte! Hoppas att du får riktigt många till frysen, när får du svar på de?
  • Sussna85
    Clemmentina skrev 2021-03-22 20:28:58 följande:

Tack vännen! Tyvärr sätter de aldrig tillbaka två blastocyster men vi får hoppas att det går ändå. Första steg är att få en eller förhoppningsvis flera till frysen.

Ah ok :/ ja men absolut, ett fint antal ägg till frysen,jag håller tummarna för det!
  • Clemmentina
    Ivf2020 skrev 2021-03-23 05:55:28 följande:

Ja där kom den lille glada gubben. Känns lite konstigt att sätta in en blasto på dag 25 bara.. Men så är de. :) jag kanske gör insättningar med er i maj med, de vet man ju inte! Hoppas att du får riktigt många till frysen, när får du svar på de?

Yay!!! :) Tur att du inte gav upp. Fick ju också sen ägglossning en gång. Pratade med en barnmorska igår som sa att forskare kommit fram till att stimulerad cykel med Letrozole är bättre än tex progynon. Ökad chans till graviditet och minskad risk för missfall. Nu håller jag tummarna för pluss om ett par veckor och att vi slipper ruva ihop i maj! ;) Får svar om antal till frysen först nästa vecka. Ägguttag imorgon!
  • Clemmentina
    Sussna85 skrev 2021-03-23 07:44:15 följande:

Ah ok :/ ja men absolut, ett fint antal ägg till frysen,jag håller tummarna för det!

Tack snälla! Gullig du är som följer oss här. Visst skulle du få svar på nipt i veckan!? Du får uppdatera oss sen. Kram
  • Inalina
    Dhalia skrev 2021-03-22 19:18:21 följande:
    Tack för du ser de så men sist blev det ett MA så känner intr jag kan ge så mycket hopp till någon än hehe, har haft två MA. Hoppas och ber att detta ska bli annorlunda <3 Ja fick 15 april så blir i v7+3 då, väldigt nervös inför det då vi aldrig fått se ett hjärta slå. De skönt att höra för än är dem inte ömma. Kan sova på magen fortfarande haha. Har bara mest mensvärk/molvärk och lite ont i korsryggen då och då :)
    jag tror det går vägen denna gången, låter som att du haft alldeles för mkt otur tidigare men nu är det din tur för bebis!!Hjärta
    men ja efter det där ultraljudet kan ni fira mer ordentligt ändå, för då är det ju mkt lägre risk för MF. 

försök att tänka att du är gravid nu och låt inga dåliga tankar få komma in o styra, stor kram!
  • Dhalia
    GlitterLina skrev 2021-03-22 11:40:36 följande:

Hej :)

Vad har funkat bäst för er? Jag har haft Gonal F förut & fått många blastocyster med dem & blivit gravid varje gång men ej gått hela vägen.

Är Menopur bättre med kvalite men ger färre ägg?

Hej

Så här har de varit för mig:

1a IVF (Sahlgrenska, gonal f) 16 äggblåsor, 7 ägg ut, alla mogna, 3 befruktade, 2 dagars tillbaks, negativt, inget till frys (dos 150, trappades upp till 180 och sen ner igen)

2a IVF (Sahlgrenska, gonal f) > 30 äggblåsor, 27 ägg ut, 18 mogna, några övermogna och omogna, 10 befruktade. Totalfrys, Inget till frys. (Dos 200, trappades ner)

3e IVF (Livio, Menopur) 10 äggblåsor, 10 ägg ut, 9 mogna, 5 befruktade, ett 3dagars tillbaks, gravid, en 6dagars till frys. MA i v7. (Dos 187,5)

4e IVF (Sahlgrenska, Menopur) 13 äggblåsor, 13 ägg ut alla mogna, ett ägg onormalt, 8 av 12 ägg befruktade, ett 2 dagars tillbaks, inget till frys. Gravid och fortsättningen följer :) (just de dos 187,5 igen)
  • Inalina
    Sussna85 skrev 2021-03-22 18:58:14 följande:
    Tack <3 Ok,ja ju mer man läser och berättar,så ju fler hör man som blöder under graviditeten,så det verkar ju inte så ovanligt ändå...så ja hoppas det stillar sig sen efter typ v 13.
    Sambon ville egentligen veta kön, men inte jag ;) Så vi gjorde så att vi inte tar reda på kön nu med nipt. Utan om vi nu båda vill senare så har vi chansen på RUL resonera vi :)
    Det gör det säkert, och annars klarar du av det ändåSolig hehe ja vi var tvärtom, att jag ville veta men inte min man så det fick bli som jag ville den gången ;) 
    hur mår du? jag minns att jag mådde så otroligt dåligt mellan v 7-12, har du passerat det stadiet nu? läste att du fått se pyret på VUL rätt mkt också, roligt!!!
  • Ivf2020
    Clemmentina skrev 2021-03-23 08:01:14 följande:

Yay!!! :) Tur att du inte gav upp. Fick ju också sen ägglossning en gång. Pratade med en barnmorska igår som sa att forskare kommit fram till att stimulerad cykel med Letrozole är bättre än tex progynon. Ökad chans till graviditet och minskad risk för missfall. Nu håller jag tummarna för pluss om ett par veckor och att vi slipper ruva ihop i maj! ;) Får svar om antal till frysen först nästa vecka. Ägguttag imorgon!

Åh, jag har bara blivit stimulerad med letrozol, har tydligen haft äl på 16,18 och nu 19. Hon vart lite osäker på om vi skulle göra insättning men efter diskussion kom hon fram till att vi skulle testa. Dock fick jag veta att läkaren som ska göra insättningen är han jag verkligen inte gillar. När vi började med ivf kollade han på mig och sa "du ska inte gå upp ett gram till".. Fick så dålig magkänsla för han. Men en insättning blir det, om något väldigt sen på måndag nästa vecka. Du får återkomma hur många ägg ni får ut imorn. Önskar dig all lycka till! Och var hemma resten av veckan, de r ju så prövande med äggplock..
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020