• Ölandstoka

    IVF hösten/vintern 2020

    Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

    Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

  • Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Dhalia
    Clemmentina skrev 2021-03-30 14:20:50 följande:

    Tack snälla! <3 Känner mig så nervös nu.


    Hur gick de idag? <3
  • Clemmentina
    Dhalia skrev 2021-03-31 18:06:45 följande:

    Hur gick de idag? <3


    Åh tackar som frågar. <3 Det blev två blastocyster till frysen. Hade hoppats på någon till men är såklart nöjd med detta. Nu hoppas jag de klarar att tinas också: Återföring preliminärt i mitten av maj.
  • Sussna85
    Clemmentina skrev 2021-03-31 19:31:49 följande:

    Åh tackar som frågar. <3 Det blev två blastocyster till frysen. Hade hoppats på någon till men är såklart nöjd med detta. Nu hoppas jag de klarar att tinas också: Återföring preliminärt i mitten av maj.


    Härligt med två blastisar ändå till frysen :) Hoppas på att en av dom är eran bäbis <3
  • Dhalia
    Clemmentina skrev 2021-03-31 19:31:49 följande:

    Åh tackar som frågar. <3 Det blev två blastocyster till frysen. Hade hoppats på någon till men är såklart nöjd med detta. Nu hoppas jag de klarar att tinas också: Återföring preliminärt i mitten av maj.


    Åhh men de ju jättebra med två st bådar gott :D (jag som fått 1 till frys på 4 IVF tycker de skitmycket med två hahah) För ni gjorde sist FET väl som tog sig ändå? :)
  • Annna84
    Clemmentina skrev 2021-03-31 19:31:49 följande:

    Åh tackar som frågar. <3 Det blev två blastocyster till frysen. Hade hoppats på någon till men är såklart nöjd med detta. Nu hoppas jag de klarar att tinas också: Återföring preliminärt i mitten av maj.


    Grattis!! Det är ju jättebra :) Glad för din skull!!
  • Clemmentina
    Sussna85 skrev 2021-03-31 19:38:30 följande:

    Härligt med två blastisar ändå till frysen :) Hoppas på att en av dom är eran bäbis <3


    Tack! Åh vad jag hoppas det med. Hur går det för dig? Har du fått svar på nipt ännu?
  • Clemmentina
    Dhalia skrev 2021-03-31 20:07:32 följande:

    Åhh men de ju jättebra med två st bådar gott :D (jag som fått 1 till frys på 4 IVF tycker de skitmycket med två hahah) För ni gjorde sist FET väl som tog sig ändå? :)


    Det är klart att så är det! Har dock aldrig fått pluss med fet/blastocyst utan bara på färskförsök. Men hoppas det är en tillfällighet!
  • Clemmentina
    Annna84 skrev 2021-03-31 22:11:06 följande:

    Grattis!! Det är ju jättebra :) Glad för din skull!!


    Tack snälla! :) Har du några känningar av hyston nu? Fått besked kring nästa behandling?
  • AndraSladdis
    Clemmentina skrev 2021-03-31 19:31:49 följande:

    Åh tackar som frågar. <3 Det blev två blastocyster till frysen. Hade hoppats på någon till men är såklart nöjd med detta. Nu hoppas jag de klarar att tinas också: Återföring preliminärt i mitten av maj.


    Vad bra ändå med två blastisar! Håller tummarna för FET i maj. Jag kanske också gör det i maj, inte bekräftat ännu.
  • Annna84
    Clemmentina skrev 2021-03-31 22:40:23 följande:

    Tack snälla! :) Har du några känningar av hyston nu? Fått besked kring nästa behandling?


    God morgon! Jag har inte ont men känner lite i livmodern. Det har mer eller mindre slutat att blöda nu.

    Jag har ställt frågan till kliniken om jag får starta nästa behandling om 2 veckor. Hoppas att det är ok. Väntar svar nu :)
Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020