• Ölandstoka

IVF hösten/vintern 2020

Är det fler som är på g med en behandling nu till sensommaren/hösten/vintern? Vore kul att få växla tankar och funderingar.

Jag ska äntligen få börja med en behandling efter att kliniken har haft stängt sedan i mars. Det blir min tredje ivf. Har ruvat på fyra embryon totalt och det sista vi hade i frysen blev jag gravid med men fick sorgligt nog missfall vecka 10 i mars. Så nu ska jag börja om från scratch, var ett år sedan sist så jag kommer knappt ihåg hur det är :P Mens idag, första injektionen gonal-f imorgon!

• Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020
  • Annna84
    Ivf2020 skrev 2021-04-05 21:33:18 följande:

Tror du det? Jag kommer ju bli så ledsen om det är negativt.. Är så rädd på något sätt. Har ju några test från rfsu kvar.. Det sista digitala tänkte jag ta testdag.. Jag får tala med sambon.. Han tycker inte jag ska testa tror jag.. Han är nog nervös han med.

Usch, det är fruktansvärt jobbigt att få negativt test, men jag tycker att det är mycket värre att få beskedet när mensen kommer, plus att väntan är fruktansvärd. Men nu tror vi på att du får ett plus imorgon :)
  • Ivf2020
    Annna84 skrev 2021-04-05 21:40:19 följande:

Usch, det är fruktansvärt jobbigt att få negativt test, men jag tycker att det är mycket värre att få beskedet när mensen kommer, plus att väntan är fruktansvärd. Men nu tror vi på att du får ett plus imorgon :)

Ja, jag funderar.. Kanske sparar mig till onsdag, om inte mensen kommer inatt. Denna värken tycks ju tyda på det dessvärre.. Får försöka hitta på annat, men har den inte kommit på onsfag så.. Då får jag nog ev testa. Mensen kan ju vara sen med...
  • Ivf2020

Vad tror ni? Är det ett streck till? Rd8 med 5dagars, bim idag.. Men ingen tillstymmelse till mens p morgonen iaf.. Mensvärken är dock kvar, den är olidlig nu.. Så jag är rädd, kroppen kanske bara jävlas lite..
  • Clemmentina
    Ivf2020 skrev 2021-04-06 05:49:24 följande:

Vad tror ni? Är det ett streck till? Rd8 med 5dagars, bim idag.. Men ingen tillstymmelse till mens p morgonen iaf.. Mensvärken är dock kvar, den är olidlig nu.. Så jag är rädd, kroppen kanske bara jävlas lite..

Ser absolut något där! Låter bra att mensen inte kommit. :) Håller tummarna.
  • Dhalia

Ååh de riktigt bra man ser ju absolut ett streck:)
  • Ivf2020
    Dhalia skrev 2021-04-06 08:00:10 följande:

Ååh de riktigt bra man ser ju absolut ett streck:)

Det är ju väldigt svagt.. Rädd för spökstreck bara. Nu får jag snällt hålla mig till fredag och hoppas mensen inte kommer...
  • GlitterLina

Jag ser strecket :)

Hoppas mensen håller sig borta & att testet på fredag är starkare.

Det är väldigt jobbigt att ruva

Kram
  • Annna84

Det är absolut ett streck :) Underbart!
  • Inalina
    Hej!! Jag ser absolut streck på stickan! den där mensvärken är ju väldigt lik samma värk när man är gravid och livmodern börjar växa. Håller alla tummar att det fortsätter vara positivt och ökar på till testdagenGlad!!
  • Ivf2020

Tack allihopa. Jag återkommer på fredag (rd11), tänkte faktiskt tjuva med en dag om jag inte får mens innan. :)

Svar på tråden IVF hösten/vintern 2020