• Anonym (Cannabis)

    Hur länge syns cannabis i urinen

    Hej! Hur länge syns cannabis/hasch i ett urinprov om man rökt nästintill varje dag i över 10års tid? Kan man påskynda på något sätt för att de ska försvinna och inte synas i ett urinprov?

  • Svar på tråden Hur länge syns cannabis i urinen
  • klyban
    Anonym (Tack) skrev 2020-09-01 17:40:26 följande:
    Det är det jag gillar med dina svar/trådar. Du vet för du tar dig tid till att lära dig vad du pratar om istället för att anta att du vet vad du pratar om.

    Som du säger - gällande påverkan och körning. Man ska aldrig vara påverkad av något. En människa som sätter sig bakom ratten påverkad är enligt mig en idiot. Noll tolerans oavsett. Jag anser att man ska börja topsa/svabba varje gång som man blir stanna för alkoholkontroll. Då kanske man skulle kunna få statistik?

    Ibland antar jag pga logiken och det blir fel, men då ändrar jag mig till vad som är rätt istället.


     


    Var själv en idiot i ung ålder, och körde med alkohol i kroppen 2ggr.
    Sen tog jag ett steg tillbaka och undra vad faan jag höll på med, och lade ned det för gott.(Ja, upp tills nu i alla fall)


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Anonym (X)
    klyban skrev 2020-09-01 07:40:29 följande:

     


    Anonym (tobbe) skrev 2020-09-01 00:04:01 följande:
    Du verkar inte själv läsa så mycket fakta. Skulle tro att du bara läser drogliberala sidor. Ja cannabis är inte lika farligt som många andra droger. Men det är fan inte harmlöst. Det ger flera skador på kroppen. Dels ger själva rökningen i sig skador på kroppen. Men sen ger det skador även på hjärnan. Och har man rökt på mycket i 10 år då har man garanterat tagit skada av det. Och röker man mycket under tonåren innan hjärnan är färdigutvecklad då är det inte vidare bra. Det finns rätt så många skadade människor som förstört sig genom att missbruka cannabis. Sen gynnar man förövrigt dom kriminella och legalisering skulle inte ändra på det. I Colorado ökade till och med problemen när man legaliserade eftersom gängen fick en bättre marknad. Så sluta försköna cannabis. Du kan tex fråga dom kvinnor som demonstrerade mot legalisering i sydamerika. Dom såg sina söner förstöra sina liv på grund av Cannabisen. Dom blev grönsaker.

    Och det är inte bara dom som röker på som drabbas. Det är deras familjer. Det är vi andra som tex riskerar livet när en hög idiot sitter och halvsover bakom ratten. Var rätt nyligt en sån som for av vägen ren tur att han inte körde ihjäl någon. 

    Det stämmer ju inte alls med Colorado, där minskade konsumtionen bland ungdomar, då det blev svårare att få tag i cannabis.
    Och tonåringar har en lägre prevalens pga det.


    Enligt vem?

    " The limited available data for Colorado and Alaska show no obvious effect of legalization on youth marijuana use."

    https://www.cato.org/publications/policy-analysis/dose-reality-effect-state-marijuana-legalizations

    o
    ch då var användningen redan ganska hög innan legaliseringen.
  • klyban
    Anonym (X) skrev 2020-09-01 18:37:31 följande:
    Enligt vem?

    " The limited available data for Colorado and Alaska show no obvious effect of legalization on youth marijuana use."

    www.cato.org/publications/policy-analysis/dos...

    o
    ch då var användningen redan ganska hög innan legaliseringen.

    Enligt Colorado själva och deras statistik.


    nccd.cdc.gov/youthonline/App/Results.aspx&OUT=0&SID=HS&QID=QQ&LID=CO&YID=2017&LID2=XX&YID2=2017&COL=T&ROW1=N&ROW2=N&HT=QQ&LCT=LL&FS=S1&FR=R1&FG=G1&FA=A1&FI=I1&FP=P1&FSL=S1&FRL=R1&FGL=G1&FAL=A1&FIL=I1&FPL=P1&PV=&TST=True&C1=CO2017&C2=XX2017&QP=G&DP=1&VA=CI&CS=N&SYID=&EYID=&SC=DEFAULT&SO=ASC&PF=1


    Och ser att det är 0,99 nu mot innan.


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • HeidiHR

    På de panelstickor som används brukar cannabis normalt påvisas i ca 5 veckor om man brukat regelbundet under en tid, olika analyser tex salivtest kan visa längre.

    Var ska du testas? Rör det sig om beroendemottagning eller liknande är det lika bra att vara ärlig med att du har ett långvarigt bruk bakom dig men att du slutat. Analyser kan visa på sjunkande värden vilket ju isf styrker det.

    Kämpa på!

  • Anonym (op)
    klyban skrev 2020-09-01 16:17:44 följande:

    Jag känner igen din historia också, där det går snabbare.


    Du kan även vara negativ och senare testa positivt, och detta är välkänt på cannabis.
    Så att man tänker på detta och med sticka, och om man är ute efter definitiva svar.


    Jag röker inte nu sedan ett halvår alls, men brukar vara ganska stabil på mina egna drogtester i alla fall. Har gått på mycket mediciner senaste tio åren och valde att plocka bort allt och se hur jag kan fixa mig själv mer genom träning, näring och psykologi istället. Alla gånger hade jag hellre rökt an druckit alkohol i framtiden, men jag jobbar även inom ett arbete där jag riskerar drogtest ibland.
  • klyban
    Anonym (op) skrev 2020-09-01 19:45:08 följande:
    Jag röker inte nu sedan ett halvår alls, men brukar vara ganska stabil på mina egna drogtester i alla fall. Har gått på mycket mediciner senaste tio åren och valde att plocka bort allt och se hur jag kan fixa mig själv mer genom träning, näring och psykologi istället. Alla gånger hade jag hellre rökt an druckit alkohol i framtiden, men jag jobbar även inom ett arbete där jag riskerar drogtest ibland.

    Du är väl en av dom som får ut det snabbt då.
    Men man kan ha varaktigt rökande i flera år, kan man räkna med dessa tider jag angivit som riktlinje.
    Sen är ju det utmärkt och göra som du och köpa stickor, speciellt dom med olika cut-offs.
    Så ser man rätt snabbt vart man börjar närma sig.


    Det lustiga att det finns en del som har längre tider än riktlinjen.


     


    Länge sedan jag rökte också(betydligt längre än dig), har bara rökt pga ryggsmärtor.
    Och när de slutade så slutade jag också röka, utan ens jag märkte det först :p
    Aldrig varit förtjust i ruset heller, och somna oftast före det satte igång.


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Anonym (op)
    klyban skrev 2020-09-01 21:36:10 följande:

    Du är väl en av dom som får ut det snabbt då.
    Men man kan ha varaktigt rökande i flera år, kan man räkna med dessa tider jag angivit som riktlinje.
    Sen är ju det utmärkt och göra som du och köpa stickor, speciellt dom med olika cut-offs.
    Så ser man rätt snabbt vart man börjar närma sig.


    Det lustiga att det finns en del som har längre tider än riktlinjen.


     


    Länge sedan jag rökte också(betydligt längre än dig), har bara rökt pga ryggsmärtor.
    Och när de slutade så slutade jag också röka, utan ens jag märkte det först :p
    Aldrig varit förtjust i ruset heller, och somna oftast före det satte igång.


    Jag har även tagit benso tidigare, där har jag varit positiv i 7 veckor efter att jag helt slutat ta, och jag har inte träffat många som haft det i sig så pass länge efter att man slutat. Så det kan nog variera väldigt det där. Ingen trodde ju på att jag verkligen slutat inom vården heller då.

    Jag har rökt pga neurologisk smärta mest, vilket det är väldigt effektivt mot.
  • klyban
    Anonym (op) skrev 2020-09-01 21:53:07 följande:
    Jag har även tagit benso tidigare, där har jag varit positiv i 7 veckor efter att jag helt slutat ta, och jag har inte träffat många som haft det i sig så pass länge efter att man slutat. Så det kan nog variera väldigt det där. Ingen trodde ju på att jag verkligen slutat inom vården heller då.

    Jag har rökt pga neurologisk smärta mest, vilket det är väldigt effektivt mot.

    Mediciner fungerar väldigt olika från en kropp till annan har jag lärt mig under åren.
    Ta bara kodein, där man har hela spannet ifrån att det inte ens fungerar till dubbel effekt.
    Och AT går ifrån ingen alls till mycket svår.


     


    Det är vanligt att man inte tror på att de har slutat efter att det tagit längre tid att gå ur.
    Cannabis verkar som sjukvård/beroendevården har koll på det idag, och ofta tydligen man kan ta ett negativt test, för sen vecka senare ha ett positivt igen.(Men här är man på sluttampen)


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
  • Anonym (tobbe)
    klyban skrev 2020-09-01 07:40:29 följande:

    Efter ett röktillfälle så syns det max 2-7 dagar.
    Sen ska vi var på det klara med att det är metaboliter vi pratar om, inte THC.


    Anonym (Cannabis) skrev 2020-08-31 18:29:27 följande:
    Okej, kan det gå snabbare om man t.ex tränar och går ner i vikt? Jag trodde de kunde synas i typ 6mån-1år om inte mer

    Marginell påverkan, men en del hävdar att det hjälper lite och det låter logiskt i alla fall.


    Inte vid en så omfattande och lång konsumtion som 10år och varaktigt.
    Det troliga är runt 90-120 dagar.


    Anonym (op) skrev 2020-08-31 19:49:01 följande:
    Troligtvis kortare. beror på hur mycket du rökt varje dag också.

    Mitt ex rökte daglien ca 1-2 gram i 10-15 år och var ren efter 5 veckor ca.

    Det går aldrig använda sig själv som en mall här, då det funkar olika.


    Men
    hört talas om de som har kort tid, så väl som extra lång tid också,


    Det stämmer ju inte alls med Colorado, där minskade konsumtionen bland ungdomar, då det blev svårare att få tag i cannabis.
    Och tonåringar har en lägre prevalens pga det.


     


    Cannabis skadar inte hjärnan, men sitter man på arslet för sig själv i 10-15 år, så kan man aldrig utveckla sin person.
    Dock säger Dunedin studien att de som är under 18år och röker på en del, att dessa får en lätt IQ-minskning.
    Samma studie säger att detta inte går påvisa för de som börjar röka vid 18år eller senare.


     


    Det intressanta är att det inte ens finns en statistik om cannabis i trafiken allena, utan alltid med alkohol eller inte knappt inte alls.
    Även så har man forskat om detta i USA och motsvarigheten till trafiksäkerhetsverket och för high ways.
    De säger efter 30-40 års av följa frågan om cannabis och trafiken, att cannabis är lika troligt att orsaka en olycka som en nykter person.
    Dock råder det ingen som helst tvivel om att man ska köra nykter ifrån ALLT, och det är nått jag aldrig skulle tumma på ens någonsin, oavsett om risken för olycka är lägre än på alkohol.


    Förstår inte riktigt varför du återger Colorado så fel.


    Om man jämför med Sverige så har Colorado stora problem med cannabismissbruk bland unga. Men det var inte främst det jag syftade på utan alla andra problem dom fick. Brottsligheten gick upp rejält efter legaliseringen och dom organiserade gängen gör stora pengar. Dea och polisen i Colorado anser att dom tappade kontrollen och det blev lättare för den svarta marknaden i och med legaliseringen eftersom dom lättare kunde dölja sin svarta marknad. Sen att ungdomar skulle få svårare att få tag på cannabis om det är legalt är en konstig slutsats. Det blir ju lättare eftersom det finns fler ställen att köpa på och det är som med alkohol det finns alltid försäljare som är beredd att se mellan fingrarna när det gäller ålder. Såg intervjuer från Colorado och det var bla en man som hade röstat för legaliseringen men nu ångrade han sig bittert för nu var han ungar fast. Han hade en brorson som bara var elva som höll på så han var inte så glad för det. Men förutom att brottsligheten ökade i och med legaliseringen så ökade även olyckor kopplade till cannabis. Trafik olyckorna ökade en hel del tex. Så i Colorado håller dom inte riktigt med dig om att cannabis inte skulle vara ett problem i trafiken och med tanke på vad cannabisen gör med hjärnan så är det rätt självklart att man inte ska köra hög. Hade bara för några månader sedan en kille som smackade in i ett träd på vägen som går förbi där jag bor. Han var hög på Cannabis och lyckades fara av vägen på en raka på en 50 väg. Tror inte att han hade gjort det om han inte varit påverkad.

    Sen har man sett att längre bruk av cannabis visst ger problem. Man blir mer trögtänkt. Sämre på att reflektera och sämre på självkritik. Det är dock svårt att se dom rent fysiska skadorna på hjärnan det tar några år. Men dom kognitiva kan man märka. Sen är det olika från person till person en del klarar det bättre än andra. Men så är det med allt. En del klarar stora mängder alkohol som andra skulle dö av.

    Sen ska man komma ihåg att forskning om Cannabis har varit långt efter forskning om alkohol. Men den börjar komma ikapp och forskarna ser mer och mer problem med Cannabis. Så myten om att Cannabis skulle vara ofarligt kan man lägga ner. 
  • Anonym (op)
    Anonym (tobbe) skrev 2020-09-02 00:14:44 följande:
    Sen ska man komma ihåg att forskning om Cannabis har varit långt efter forskning om alkohol. Men den börjar komma ikapp och forskarna ser mer och mer problem med Cannabis. Så myten om att Cannabis skulle vara ofarligt kan man lägga ner. 
    Jag är absolut ingen drogromantiker på något sätt, men jag har erfarenhet av en hel del droger. Cannabis tror jag helt klart kan vara ett alternativ vid vissa sjukdomstillstånd, så som min neurologiska sjukdom som tyvärr inte är MS, då thc finns som medicinering, men jag lyckas inte få det för min sjukdom trots att jag vet att det hjälper. Ser i alla fall inte att starka opioder som jag istället erbjuds, skulle vara mer hälsosamma.

    Men självklart finns problem med alla droger. 
  • Anonym (Tack)
    Anonym (tobbe) skrev 2020-09-02 00:14:44 följande:

    Om man jämför med Sverige så har Colorado stora problem med cannabismissbruk bland unga. Men det var inte främst det jag syftade på utan alla andra problem dom fick. Brottsligheten gick upp rejält efter legaliseringen och dom organiserade gängen gör stora pengar. Dea och polisen i Colorado anser att dom tappade kontrollen och det blev lättare för den svarta marknaden i och med legaliseringen eftersom dom lättare kunde dölja sin svarta marknad. Sen att ungdomar skulle få svårare att få tag på cannabis om det är legalt är en konstig slutsats. Det blir ju lättare eftersom det finns fler ställen att köpa på och det är som med alkohol det finns alltid försäljare som är beredd att se mellan fingrarna när det gäller ålder. Såg intervjuer från Colorado och det var bla en man som hade röstat för legaliseringen men nu ångrade han sig bittert för nu var han ungar fast. Han hade en brorson som bara var elva som höll på så han var inte så glad för det. Men förutom att brottsligheten ökade i och med legaliseringen så ökade även olyckor kopplade till cannabis. Trafik olyckorna ökade en hel del tex. Så i Colorado håller dom inte riktigt med dig om att cannabis inte skulle vara ett problem i trafiken och med tanke på vad cannabisen gör med hjärnan så är det rätt självklart att man inte ska köra hög. Hade bara för några månader sedan en kille som smackade in i ett träd på vägen som går förbi där jag bor. Han var hög på Cannabis och lyckades fara av vägen på en raka på en 50 väg. Tror inte att han hade gjort det om han inte varit påverkad.

    Sen har man sett att längre bruk av cannabis visst ger problem. Man blir mer trögtänkt. Sämre på att reflektera och sämre på självkritik. Det är dock svårt att se dom rent fysiska skadorna på hjärnan det tar några år. Men dom kognitiva kan man märka. Sen är det olika från person till person en del klarar det bättre än andra. Men så är det med allt. En del klarar stora mängder alkohol som andra skulle dö av.

    Sen ska man komma ihåg att forskning om Cannabis har varit långt efter forskning om alkohol. Men den börjar komma ikapp och forskarna ser mer och mer problem med Cannabis. Så myten om att Cannabis skulle vara ofarligt kan man lägga ner. 


    www.google.se/amp/s/www.medicalmarijuanainc.com/news/colorado-after-legalization-statistics-what-they-mean/amp/

    Antingen så

    1) ljuger du och hittar på, utifrån din egna tro om cannabis

    Eller

    2) så läser du väldigt tokiga källor.

    Ja. Brottslighet i Colorado har ökat. De som ökat är våldsbrott och inbrott. Polisen och myndigheterna och deras guvernör kopplar inte ens ihopa dessa brott med cannabis då cannabi relaterade brott har minskat med nästan 56%. Brottsligheten har alltså ökat men det har än så länge inget med cannabis att göra.

    Brukandet bland ungdomar har också droppat rejält medan du menar på att det har ökat. Hur kan det göra det när statiskt och forskning säger något helt annat? Vad har du för källa?

    Att sedan vissa ungdomar brukar cannabis är ju en skillnad från att ungdomarna helt plötsligt skulle börja ha brukat med pga cannabis är legaliserat. Precis som att vi har Systembolaget och det finns ju ungdomar som dricker, men ändå inte alla ungdomar.

    Tack vare legaliseringen i Colorado så har deras ekonomi gått upp rejält. Inkomsterna från cannabis skatten har gynnat skola, vård och omsorg, polisen, vägbyggen, parker etc. Man har till och med kunnat öppna nya sjukvårdskliniker.

    Jobbmarknaden har även den fått ett uppsving.

    Och det här med att folk kör påverkade... väljer man att sätta sig bakom ratten påverkad så gör man det oavsett alkohol/cannabis/tjack/amfetamin/andra preparat. Det är ju en idiotisk. Det var ju inte cannabisen som gjorde att han satte sig bakom ratten. Det hade ju att göra med att denna människa inte har något omdöme.

    Sen har jag väldigt svårt att tro att fler delstater hade legaliserat cannabis om det hade gått så illa för Colorado som du menar på att det gör

    Du får gärna komma med källor
  • klyban
    Anonym (tobbe) skrev 2020-09-02 00:14:44 följande:
    Om man jämför med Sverige så har Colorado stora problem med cannabismissbruk bland unga. Men det var inte främst det jag syftade på utan alla andra problem dom fick. Brottsligheten gick upp rejält efter legaliseringen och dom organiserade gängen gör stora pengar. Dea och polisen i Colorado anser att dom tappade kontrollen och det blev lättare för den svarta marknaden i och med legaliseringen eftersom dom lättare kunde dölja sin svarta marknad. Sen att ungdomar skulle få svårare att få tag på cannabis om det är legalt är en konstig slutsats. Det blir ju lättare eftersom det finns fler ställen att köpa på och det är som med alkohol det finns alltid försäljare som är beredd att se mellan fingrarna när det gäller ålder. Såg intervjuer från Colorado och det var bla en man som hade röstat för legaliseringen men nu ångrade han sig bittert för nu var han ungar fast. Han hade en brorson som bara var elva som höll på så han var inte så glad för det. Men förutom att brottsligheten ökade i och med legaliseringen så ökade även olyckor kopplade till cannabis. Trafik olyckorna ökade en hel del tex. Så i Colorado håller dom inte riktigt med dig om att cannabis inte skulle vara ett problem i trafiken och med tanke på vad cannabisen gör med hjärnan så är det rätt självklart att man inte ska köra hög. Hade bara för några månader sedan en kille som smackade in i ett träd på vägen som går förbi där jag bor. Han var hög på Cannabis och lyckades fara av vägen på en raka på en 50 väg. Tror inte att han hade gjort det om han inte varit påverkad.

    Sen har man sett att längre bruk av cannabis visst ger problem. Man blir mer trögtänkt. Sämre på att reflektera och sämre på självkritik. Det är dock svårt att se dom rent fysiska skadorna på hjärnan det tar några år. Men dom kognitiva kan man märka. Sen är det olika från person till person en del klarar det bättre än andra. Men så är det med allt. En del klarar stora mängder alkohol som andra skulle dö av.

    Sen ska man komma ihåg att forskning om Cannabis har varit långt efter forskning om alkohol. Men den börjar komma ikapp och forskarna ser mer och mer problem med Cannabis. Så myten om att Cannabis skulle vara ofarligt kan man lägga ner. 

    Jag jämför Colorado med Colorado.

    Olyckorna har minskat per miles körda, som du förstår så har man en ökad trafik.
    Samma år man lättade på lagarna, så minskade de allvarliga olyckorna med 9% DIREKT.
    Man tolkade detta som att folk drack mindre på vägarna och rökte cannabis istället.
    Sen har du 30-40 år som USA motsvarighet till trafiksäkerhetsverket, där deras statistik och uppföljning berättar att man är lika trolig som påverkad av cannabis att orsaka en olycka som en nykter.


    Enda stället forskning på cannabis är låg, det är i Sverige, annars i världen så är forskningen mycket omfattande.
    Spanien tex tester THC i hjärntumörer, och forskning bara sprutar ut, ett tag var rotationen positivt mot negativ forskning mot cannabis 10 mot 1(men det var rätt många år sedan jag kolla den, så har nog ändrat sig sedan dess).


    Cannabis har låg skadeverkningar, och de skadeverkningar som finns återfinns nästan endast i de som
    överdriver sin konsumtion,eller röker tobak med sin cannabis.
    Men kan du definiera vad farligt är och ofarligt?
    För känns inte som detta är ett bra beskrivande ord om cannabis säga varken farligt eller ofarligt.


    hur många meter var det? 88-ägd och avklarad!
Svar på tråden Hur länge syns cannabis i urinen