• Anonym (Stare­n)
    Wed 16 Sep 2020 09:38
    8730 visningar
    309 svar
    -26
    309
    8730

    Hans ex förstår inte att hon ska hålla sig undan!

    Min pojkvän har ett ex som, tack och lov, bor mer än 40 mil från oss.

    Han har ett barn (5 år) med henne som han träffar en helg i månaden.

    Nu har jag och min pojkvän fått barn ihop (för bara en månad sen) men hans ex fattar inte att hon ska backa undan!

    Hon smsar om helt onödiga saker, som att deras barn har lärt sig simma, cykla, o.s.v.

    Hon begär också bilder på vår bebis och säger att det är för deras barn för att hen inte fått träffa bebisen än.

    Hon säger också i sms att oh så söt jag kan knappt vänta på att få se henne irl! Jag vill INTE att hon ska träffa vår bebis. Hennes barn visst men inte hon.

    Hon lämnar oss inte ifred. Vi fick barn för en månad sen och hon har smsat sju lååååååååånga sms på EN månad!

    Vad kan jag göra för att hon ska låta oss vara???

  • Svar på tråden Hans ex förstår inte att hon ska hålla sig undan!
  • Wed 16 Sep 2020 12:26
    #31
    -1 +6

    Be barnens pappa att inte visa smsen för sin sjukligt svartsjuka nya kärring så kommer du säkert må bättre snart. Han kan gå undan och läsa/svara på smsen utan att du ens ser det!

    Åker han till exet när han har umgänge med sin förstfödda? Det är nog det bästa alternativet i ert fall.

  • LFF
    Wed 16 Sep 2020 12:28
    #32
    +3
    Anonym (Staren) skrev 2020-09-16 12:09:43 följande:
    Men tack! Äntligen en normal människa som fattar!

    Alltså så här till alla andra. Hon smsar alltid har alltid gjort men nu har VI EN FAMILJ! Måste hon smsa nu då??? Kan hon inte samla allt som händer på en månad och smsa allt samtidigt inte IDAG lärde han sig simma och IDAG lärde han sig cykla. Skriv istället den här månaden har han lärt sig det här och gjort det här och ritat det här.
    Så för att du och han har barn nu så ska han låtsas om som om hans första barn knappt existerar? Eftersom "Ni är en familj!"? 

    I din idealvärld så skulle han väl helt skita i sitt tidigare barn och sluta upp med umgänget en helg i månaden? Ett umgänge som på sitt vis är helt befängt eftersom det är så ofantligt lite.

    Och fortfarande, varför läser DU meddelandena gällande hans barn? Lägg av med det så slipper det ta så mycket energi för dig! Och om det är så att han läser upp dem för dig för att han tycker det är kul att du också ska veta vad hans barn har gjort och lärt sig så får du väl be honom sluta med det. 

    Men DU har ingenting med kommunikationen mellan honom och hans ex att göra! Och om HAN tycker att det är jobbigt så får HAN ta det med exet. DU har noll, nada och ingenting med det hela att göra.
  • LFF
    Wed 16 Sep 2020 12:29
    #33
    Anonym (fcss34) skrev 2020-09-16 12:25:39 följande:

    Du ser väl vad folk skriver på fl. Noll respekt för kvinnor. Alltid. Klart de försvarar ett drygt ex som stör dig i ditt privatliv och som nybliven mamma dessutom .


    På vilket sätt stör exet TS. TS har ingenting med att läsa meddelandena att göra. Exet stör inte henne. Om TS sambo stör sig så får väl han ta det med exet. 
  • Siden
    Wed 16 Sep 2020 12:33
    #34
    +2

    Jag har en lösning på ditt problem: läs inte din sambos sms. Säg till din sambo att han får sköta kontakten med sitt ex själv. Problem solved. Säg ifrån om ett förslag om att exets ska träffa din bebis dyker upp. Det räcker med att bara säga nej. Nej, jag har ingen lust. Varför gör du detta till ett problem ens? Du vet att den där med familj du pratar om även inkluderar din mans barn sedan tidigare va? Och att det barnets mamma är en viktig del av barnets liv. Enligt mig så låter du kontrollerande och missunnsam. Ok om exet stövlade in hos er varje vecka eller sms:ade och ringde dagligen om en massa olika saker och hade åsikter om allt (har väninnor som är bonusmammor som har det så). Men nu träffar du ditt bonusbarn EN helg i månaden och exet har sms:at sju sms på en månad, inget mer.

  • Anonym (fcss3­4)
    Wed 16 Sep 2020 12:38
    #35
    -3
    LFF skrev 2020-09-16 12:29:15 följande:

    På vilket sätt stör exet TS. TS har ingenting med att läsa meddelandena att göra. Exet stör inte henne. Om TS sambo stör sig så får väl han ta det med exet. 


    Kontakten sker ju för ofta om han får 7 långa sms på en månad det är nästan 2 ggr/v . Hon har ju precis fött barn. Det är ju exet som är hänsynslös och ska ta en massa uppmärksamhet från , när hon istället borde ge dom lite utrymme. Men det fattar ju inte folk på fl såklart
  • Anonym (ooo)
    Wed 16 Sep 2020 12:43
    #36
    +1

    De flesta bestämmer tex att man skriver ett mail per vecka. Kan vara något för din sambo att föreslå henne? Så funkar det här med min man och hans ex som också gärna hörts av i tid och otid förr. Hon kunde inte tidigare hålla isär vad som var viktigt och inte. Hon hade helst velat veta varenda sak barnen gjorde hos oss, vilken mat de ätit osv. Min man har alltid sagt att sånt måste man faktiskt inte informera om och hon har lärt sig men det har tagit flera år. Lättare nu när barnen är tonåringar och kan berätta saker själva för henne. Dessutom bodde de rätt nära varann innan vi flyttade ihop, så om hon tex ringde och han inte svarade, ja då kunde hon plötsligt stå utanför dörren istället. Hon blev oerhört förolämpad när han sa åt henne att hon inte kan göra så. Att han inte svarade berodde på att han inte sett eller faktiskt var upptagen med något. 

    I din sambos fall, om man bara träffar sitt barn en gång i månaden så är det väldigt länge och det borde vara i hans intresse att få veta saker om sitt barn, men det kanske räcker att ha det organiserat i ett veckomail? 

    Mamman kan givetvis inte ställa några som helst krav kring ert barn, men jag kan väl tycka att om nu det äldre barnet inte mött sitt syskon än, borde även det vara i pappans intresse att förmedla till sin förstfödde, så ett foto på bebisen som storasyskonet kan få se och processa, är inte en dum idé. 

    Men TS, en månad är jättelänge i ett litet barns liv. Det kommer du märka nu när du har ett eget. Jag förstår att mamman inte kan samla ihop allt till en månad. Dessutom borde pappan vara så pass intresserad att han faktiskt tycker det är roligt att få veta att hans barn lärt sig cykla osv. Du får det att framstå som att han inte är ett dugg intresserad av sitt barn och det undrar jag om det verkligen stämmer (vad är han för pappa då, liksom). 

  • Wed 16 Sep 2020 12:44
    #37
    +2
    Anonym (Staren) skrev 2020-09-16 12:09:43 följande:

    Men tack! Äntligen en normal människa som fattar!

    Alltså så här till alla andra. Hon smsar alltid har alltid gjort men nu har VI EN FAMILJ! Måste hon smsa nu då??? Kan hon inte samla allt som händer på en månad och smsa allt samtidigt inte IDAG lärde han sig simma och IDAG lärde han sig cykla. Skriv istället den här månaden har han lärt sig det här och gjort det här och ritat det här.


    Hur odta
    Anonym (Staren) skrev 2020-09-16 12:09:43 följande:

    Men tack! Äntligen en normal människa som fattar!

    Alltså så här till alla andra. Hon smsar alltid har alltid gjort men nu har VI EN FAMILJ! Måste hon smsa nu då??? Kan hon inte samla allt som händer på en månad och smsa allt samtidigt inte IDAG lärde han sig simma och IDAG lärde han sig cykla. Skriv istället den här månaden har han lärt sig det här och gjort det här och ritat det här.


    Du undviker flera relevanta frågor, tex varför du läser smsen och vad pappan tycker om det hela.

    Det handlar alltså om mindre än 2 sms i veckan. Hur kan det vara nåt att bry sig om? Hur många minuter per månad förväntar du dig att han ägnar sig åt ert gemensamma barn? Hur ofta hade du själv velat ha kontakt om du lämnade bort bebisen en månad åt gången?
  • Anonym (H)
    Wed 16 Sep 2020 12:44
    #38
    Anonym (fcss34) skrev 2020-09-16 12:25:39 följande:

    Du ser väl vad folk skriver på fl. Noll respekt för kvinnor. Alltid. Klart de försvarar ett drygt ex som stör dig i ditt privatliv och som nybliven mamma dessutom .


    Exet är väl en kvinna också.

    Respekt bör man förtjäna genom sitt beteende.

    Att ha en vagina räcker inte.
  • Anonym (H)
    Wed 16 Sep 2020 12:46
    #39
    +1
    Anonym (Staren) skrev 2020-09-16 12:09:43 följande:

    Men tack! Äntligen en normal människa som fattar!

    Alltså så här till alla andra. Hon smsar alltid har alltid gjort men nu har VI EN FAMILJ! Måste hon smsa nu då??? Kan hon inte samla allt som händer på en månad och smsa allt samtidigt inte IDAG lärde han sig simma och IDAG lärde han sig cykla. Skriv istället den här månaden har han lärt sig det här och gjort det här och ritat det här.


    Barnet hör till din ( blivande ex ) pojkväns och ditt barns familj.
  • Anonym (ooo)
    Wed 16 Sep 2020 12:46
    #40
    Anonym (fcss34) skrev 2020-09-16 12:38:29 följande:
    Kontakten sker ju för ofta om han får 7 långa sms på en månad det är nästan 2 ggr/v . Hon har ju precis fött barn. Det är ju exet som är hänsynslös och ska ta en massa uppmärksamhet från , när hon istället borde ge dom lite utrymme. Men det fattar ju inte folk på fl såklart
    TS behöver inte läsa sin sambos sms. Det är väl det första TS behöver lära sig. Sedan får pappan och exet hitta ett bättre sätt för sin kommunikation runt barnet. 
Svar på tråden Hans ex förstår inte att hon ska hålla sig undan!