• Crash Man

    Vad är din åsikt om manliga feminister?

    Om du träffar en man som stolt proklamerar att han är feminist, vad är då din första tanke. Tänker du att det är en person som står upp för jämnställdhet eller tror du att det är ett sexuellt rovdjur som försöker kamoflera sig.

    Efter det framkommit att feministiska män som journalist på aftonbladet, känd ståuppkomiker och polischef blivit anklagade för flertalet våldtäkter så tycker jag personligen att det börjar ringa varningsklockor när män kallar sig för feminister. Det finns även exempel från mitt eget liv då min morbror och min systers förre detta pojkvän visat sig inte vara så pass feministiska som de påstått. Dessa två är inga våldtäktsmän, men de var knappast d3 shyssta feministkillar som de påstod sig vara. Så den slutsatsen jag dragit är att feministmän är inte mer för jämnställdhet än vad anti-feminister är.

    Vad tycker du?

  • Svar på tråden Vad är din åsikt om manliga feminister?
  • Faile
    Postman skrev 2021-02-05 23:43:22 följande:
    Hur gammal är du om jag får fråga? Allt är inte svart vitt. Vi alla har lagar och regler som måste följas. Jag tycker nog man gör vad man kan i Sverige. Sen kan mycket självklart förbättras.

    Det många av oss är emot eller kritisk fint är feminism för det cementerar bara ojämställdheten.

    Jag blir nyfiken på dig, vad tycker du man ska göra åt allt detta då? Deportera alla män till nåt form av läger eller hur tänker du dig att Sverige ska se ut?
    Hur menar du, svart eller vitt? På vilket sätt har jag nämnt lagar och regler och att de inte skulle följas? Naturligtvis ska de följas. Men är det inte problematiskt att siffrorna ser ut som de gör? 

    Vad jag tycker man ( män och kvinnor ) ska göra är att först och främst erkänna de problem som finns. 

    Angående ålder är jag förmodligen äldre än dig. Om det nu är bättre eller sämre vet jag inte. 
    Sluta jiddra, börja trolla!
  • Faile
    LadyJane skrev 2021-02-05 23:51:14 följande:
    Visst, du kan tjata ihjäl hela världen om din statistik du hämtar från TV-serier. Det är lika samma med nazismen, att d tror att ju fler gånger man upprepar en lögn, desto sannare blir den.
    Aktuell statistik. Som från nutiden. Idag. 
    Sluta jiddra, börja trolla!
  • LadyJane
    Faile skrev 2021-02-05 23:52:37 följande:
    Vad jag tycker man ( män och kvinnor ) ska göra är att först och främst erkänna de problem som finns. 
    Grundproblemet.

    Feminister och feminism strävar varken efter jämställdhet eller jämlikhet.

  • Faile
    LadyJane skrev 2021-02-05 23:55:05 följande:
    Grundproblemet.

    Feminister och feminism strävar varken efter jämställdhet eller jämlikhet.
    Och vad baserar du det på? 
    Sluta jiddra, börja trolla!
  • LadyJane
    Faile skrev 2021-02-05 23:58:09 följande:
    Och vad baserar du det på? 
    Du ska nog läsa tråden innan du ger dig in i diskussionen.'
    Gör det och återkoms edan med mer konstruktiva frågor.
  • Faile
    LadyJane skrev 2021-02-06 00:06:33 följande:
    Du ska nog läsa tråden innan du ger dig in i diskussionen.'
    Gör det och återkoms edan med mer konstruktiva frågor.
    Jag har gjort det och faktiskt läst alla dina inlägg ( var dessutom med i tråden före dig ) . Men dina inlägg svarar inte på frågan. Det enda jag ser är härskarteknik och mansplaining. 
    Sluta jiddra, börja trolla!
  • LadyJane
    Faile skrev 2021-02-06 00:11:17 följande:
    Jag har gjort det och faktiskt läst alla dina inlägg ( var dessutom med i tråden före dig ) . Men dina inlägg svarar inte på frågan. Det enda jag ser är härskarteknik och mansplaining. 
    Du ser det du vill se i brist på saklig argumentation.
    4Vad har du att bidra i sak? Mer än din härskarteknik "jag minsann var först".. osv?
  • Faile
    LadyJane skrev 2021-02-06 00:13:59 följande:
    Du ser det du vill se i brist på saklig argumentation.
    4Vad har du att bidra i sak? Mer än din härskarteknik "jag minsann var först".. osv?
    Nej jag vill veta vad du baserar dina uttalanden på. 
    Sluta jiddra, börja trolla!
  • LadyJane
    LadyJane skrev 2021-02-06 00:13:59 följande:
    Du ser det du vill se i brist på saklig argumentation.
    4Vad har du att bidra i sak? Mer än din härskarteknik "jag minsann var först".. osv?
    Jag föstod att du ville det men viktigaste för tråden ä rpå vilket sätt du bidrar till trådens ämne.
    Går det bra att bevsra det nu eller ska du komma med fler halmdockor?
  • Faile
    LadyJane skrev 2021-02-06 00:17:23 följande:
    Jag föstod att du ville det men viktigaste för tråden ä rpå vilket sätt du bidrar till trådens ämne.
    Går det bra att bevsra det nu eller ska du komma med fler halmdockor?
    Just nu är mitt bidrag att ifrågasätta dig ( jag bidrog med lite statistik också men det var tydligen jättesvårt ).

    Så jag frågar dig. Vad baserar du följande uttalanden på för källa?

    "Sanningen är att lika många män som kvinnor blir utsatta för våld i nära relationer."

    "
    De som fälls för pedofili är 98 % män. Forskning visar att det verkar vara en sexuell läggning och att 50% av pedofilerna är kvinnor."

    "Det som är ett ännu större problem är att män blir oftare och grövre misshandlade, de har mycket större risk att bli misshandlade."
    "Feminism har aldrig och kommer aldrig att handla om jämställdhet. Än mindre handlar det om jämlikhet.Feminism handlar om att kvinnor ska ha mer fördelar än män på männens bekostnad. Enligt forskare handlar pedofili om läggning och är lika fördelat mellan kvinnor och män. "
    Sluta jiddra, börja trolla!
Svar på tråden Vad är din åsikt om manliga feminister?