• Svar på tråden Regeringen vill införa pandemilag
  • Anonym (Mörkrädd)
    Anonym (Toppen) skrev 2020-12-18 19:50:59 följande:
    Fast det verkar ju inte fungera, då många ändå gör som de tycker. Därför välkomnar jag en lag.
    Att många ändå gör som de tycker betyder ju att de inte köper detta med restriktionerna och inte tycker det är rätt. Nu gäller det att alla dessa ställer upp och protestera.
  • Anonym (Toppen)
    Anonym (Mörkrädd) skrev 2020-12-18 22:04:12 följande:
    Att många ändå gör som de tycker betyder ju att de inte köper detta med restriktionerna och inte tycker det är rätt. Nu gäller det att alla dessa ställer upp och protestera.
    Nej det betyder att de är själviska. Nu gäller det att de skräper till sig och följer restriktionerna.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Mörkrädd) skrev 2020-12-18 15:43:32 följande:
    Som att det skulle gått att "svälta ut" viruset. Det fungerar inte så.
    Haha det är ju exakt så det funkar :D Om ett virus inte hittar någon att infektera så dör det ju ut.
  • Anonym (Mörkrädd)
    Anonym (Anonym) skrev 2020-12-18 22:13:50 följande:
    Haha det är ju exakt så det funkar :D Om ett virus inte hittar någon att infektera så dör det ju ut.

    Men alla arbetsplatser kan inte stänga, sjukvården, äldrevården, polisen, matbutiker osv måste fortsätta. Trots risk för stänga straff kommer vissa ändå att träffa andra. Alltid är det någon enstaka som smittar någon ändå. När man släpper restriktionerna så ökar smittspridningen. 

  • Anonym (Mörkrädd)
    Anonym (Toppen) skrev 2020-12-18 22:11:19 följande:
    Nej det betyder att de är själviska. Nu gäller det att de skräper till sig och följer restriktionerna.
    Många får psykisk ohälsa och nedsatt livskvalië av att isolera sig, men det kanske du inte bryr dig om.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Mörkrädd) skrev 2020-12-18 22:32:12 följande:

    Men alla arbetsplatser kan inte stänga, sjukvården, äldrevården, polisen, matbutiker osv måste fortsätta. Trots risk för stänga straff kommer vissa ändå att träffa andra. Alltid är det någon enstaka som smittar någon ändå. När man släpper restriktionerna så ökar smittspridningen. 


    Fast det var ju inte vad du pratade om :) 
  • Anonym (Mörkrädd)

    Själv känner jag mig nedstämd och stressad, och det vet jag fler som känner. 

  • Anonym (Toppen)
    Anonym (Mörkrädd) skrev 2020-12-18 23:20:44 följande:
    Själv känner jag mig nedstämd och stressad, och det vet jag fler som känner. 
    Ja det är klart att det jobbigt. Ingen som sagt något annat. Men vi kan ju inte låta det få härja fritt. Då lär vi bli ännu mer nedstämda och stressade.
  • Ekdahl
    Anonym (Mörkrädd) skrev 2020-12-18 23:20:44 följande:

    Själv känner jag mig nedstämd och stressad, och det vet jag fler som känner. 


    Finns inget att vara rädd för. Slappna av och ha ett bra liv. 
  • Anonym (dr Strange)

    Kallar du detta ett bra liv då tar jag hellre och halsar en dunk med koncentrerad corona.. Frågan är dock om det skulle hända något mer än att jag blir snuvig.. 

Svar på tråden Regeringen vill införa pandemilag