• Nowoli

    BIM dec 2020

    En tråd för oss som har BIM i december 2020 och vill följas åt :)

  • Svar på tråden BIM dec 2020
  • MSL08
    Mamma91a skrev 2020-12-02 13:33:59 följande:

    Jag borde ha bim den 6 eller i början på nästa vecka. Jag testade för skoj skull imorse fast jag inte har några som helst symtom på att jag ens skulle blivit gravid. Jag kollade testet efter kanske 5 min och såg 2 sträck. Ena dock så himla svagt men jag såg det. Jag provade ta bild och såg även då. Behlvde bara sänka ljusstyrkan lite för att få det mer tydligt. Jag är rädd att det är spöksträck. Eller att jag kommer få tidigt mf om det nu e så att jag e gravid. Jag har missfall I bagaget och fått positivt innan mens för att sen få mens. Någon som har plussat på bim-4 och det har gått bra ?


    Tycker strecket ser tydligt ut, framförallt med tanke på att du har några dagar kvar innan bim! Men förstår din oro om du tidigare har fått missfall. Vad är det för test du har använt? Jag vet flera som har testat tidigt, fått svaga streck och fullföljt hela graviditeten, så visst kan det gå bra.

    Gör ett nytt försök om ett par dagar igen (vet att det är svårt att låta bli..). Håller tummarna!
  • Diosali

    Hej! Jag vet inte riktigt var jag ska ta vägen då vi av olika anledningar inte trodde att vi skulle kunna bli gravida. Idag plussade jag... Det känns så läskigt för man är rädd att något ska hända...

    ... Och vilket fint forum detta är som är så fullt med stöd <3

  • essemess
    SML89 skrev 2020-12-02 13:22:29 följande:

    Jag har testat 9 dagar totalt nu. Först 4 dagar negativt och nu 5 dagar blinkande. Så tror ju inte jag börjat testa för tätt inpå äl, snarare för tidigt då jag fick 4 negativa dagar.

    Kan ju vara att min cykel blir längre än vad appen förutspår. Men det känns ju lite jobbigt i tron att den fasta gubben kanske inte kommer. Tycker att jag börjat få de där mer äggvite-liknande flytningarna sen 2 dgr tillbaka så trodde jag skulle få fast gubbe.


    Jag hade 2 dagar tom ring och sedan blinkande smiley i 5 dagar, dagen därpå kom den fasta gubben. Det är inte kört än för dig! Det är när du fått blinkande smiley i 9 dagar som du kan sluta testa. Än har du några dagar tills dess! Kan ju vara som du säger, en längre cykel bara.
  • essemess
    Diosali skrev 2020-12-02 22:21:22 följande:

    Hej! Jag vet inte riktigt var jag ska ta vägen då vi av olika anledningar inte trodde att vi skulle kunna bli gravida. Idag plussade jag... Det känns så läskigt för man är rädd att något ska hända...

    ... Och vilket fint forum detta är som är så fullt med stöd <3


    Stort grattis!!
  • Selmans

    Jag hoppar in här jag med! Andra barnet, andra försöket.

    Har haft lite oregelbunden mens sedan jag slutade med piller i somras. Det har skiljt 2-4 dagar på cyklarna, men nu förutspådde appen ägglossning i söndags.

    Så oj vad vi låg i förra veckan! Herregud i måndags var jag helt slut, haha!

    Men plötsligt idag får jag lite kramp i nedre delen av magen och äggviteflytningar. Satan då, ägglossningen var senare än jag trodde! Ja så nu är det bara att köra på igen då några dagar. Kommer behöva semester efter det här, haha!

    Gissar Bim blir ca 16/12, fast appen säger tidigare.

  • Värphönan
    Selmans skrev 2020-12-03 01:00:28 följande:

    Jag hoppar in här jag med! Andra barnet, andra försöket.

    Har haft lite oregelbunden mens sedan jag slutade med piller i somras. Det har skiljt 2-4 dagar på cyklarna, men nu förutspådde appen ägglossning i söndags.

    Så oj vad vi låg i förra veckan! Herregud i måndags var jag helt slut, haha!

    Men plötsligt idag får jag lite kramp i nedre delen av magen och äggviteflytningar. Satan då, ägglossningen var senare än jag trodde! Ja så nu är det bara att köra på igen då några dagar. Kommer behöva semester efter det här, haha!

    Gissar Bim blir ca 16/12, fast appen säger tidigare.


    Välkommen!


    har du kollat din äl tidigare så att den brukar stämma med vad appen säger? :) Tycker appar är svåra att gå efter så letade efter den med äl-test några månader efter jag slutade med mina piller och det siljde sig rätt mycket mot vad appen sa. Min lutealfas va mycket kortare än den generella så det blev rätt tokigt. Gjort samma nu efter jag fått barn då cykeln va ganska rubbad igen ett tag.  Så slipper man ligga ihjäl sig ;) Om man inte gillar att ligga extremt mycket då iof då är det bara att köra på! hehe
     

  • Mamma91a
    MSL08 skrev 2020-12-02 22:08:42 följande:

    Tycker strecket ser tydligt ut, framförallt med tanke på att du har några dagar kvar innan bim! Men förstår din oro om du tidigare har fått missfall. Vad är det för test du har använt? Jag vet flera som har testat tidigt, fått svaga streck och fullföljt hela graviditeten, så visst kan det gå bra.

    Gör ett nytt försök om ett par dagar igen (vet att det är svårt att låta bli..). Håller tummarna!


    Med dottern plussade jag på bim men svagt och det gick vägen. Sonen plussade jag efter bim för jag tänkte inte på det.

    Jag har testat med rfsu. Tänkte testa imorgon igen och se:)

    Vi hoppas att det kan gå bra. Jag tempar men min temp är inte super hög heller men inte heller under medel.
  • Bacon89

    BIM idag, ingen mens, negativt test. Blir så frustrerad. Detta är min första riktiga cykel efter sonen kom och förra gången var det så att min cykel var kortare de första gångerna innan den blev som normalt. Nu har jag testat några gånger före och nu då idag men helt blankt negativt på tidiga test..

  • SML89
    Värphönan skrev 2020-12-02 17:10:51 följande:

    Jag brukar köpa clearblues stickor till deras fertilitetsmonitor och använda till cb advanced äl-test . Funkar kanon och blir inte lika dyrt :) men visst är det frustrerande om man inte får upp en fast smily under cykeln! Själv hade jag negativt ena dagen och två dagar senare när jag testade igen fick jag fast gubbe så höll på att missa äl för att det stegrade så snabbt. Men så börjar jag aldrig testa tidigare än 5 dagar innan jag tror att jag har äl för att slippa slösa på stickor.

    Hittade detta i manualen för den: 


    "Har du fått fler än nio dagar med Hög fertilitet?


    Om fler än nio dagar med Hög fertilitet visas kan du sluta göra tester under den pågående cykeln.
    ? Om du började testa på rätt dag enligt din normala cykellängd och nio eller fler dagar med Hög fertilitet visas, är det osannolikt att Maximal fertilitet kommer att visas under den aktuella cykeln.
    ? Ibland händer det att vissa kvinnor har en LH-ökning som är för låg för att detekteras av testet, eller att de inte har någon ägglossning under en viss cykel, och därför identifieras ingen Maximal fertilitet. Detta är inte ovanligt och kan inträffa i cirka 8 procent av alla cykler. Om ingen Maximal fertilitet visas under tre på varandra följande cykler rekommenderar vi att du tar upp detta med din läkare."


     


    Ja smart, har också kollat på de stickorna. va bra att de funkar att använda, då köper jag också på av dom =) Ja verkligen så frustrerande, man försöker vara positiv men varje dag i väntan blir ju jobbigare och jobbigare. Jag ska nog börja testa lite senare nästa gång med me tanke på 4 dagar negativt resultat. Känns ju som onödigt slöseri. Hoppas ni hann pricka in äl bra trots snabb stegring för dig =)

    Får hoppas på för låg LH ökning, men tror att jag kanske inte hade äl helt enkelt.. Vad är oddsen att första gången man äl testar är en av de 8 % ?
  • SML89
    Diosali skrev 2020-12-02 22:21:22 följande:

    Hej! Jag vet inte riktigt var jag ska ta vägen då vi av olika anledningar inte trodde att vi skulle kunna bli gravida. Idag plussade jag... Det känns så läskigt för man är rädd att något ska hända...

    ... Och vilket fint forum detta är som är så fullt med stöd <3


    Grattis va kul! =) Förstår känslan, men försök inte oroa dig för mycket, tänk positivt och njut av ditt plus :)
Svar på tråden BIM dec 2020