• Nowoli

    BIM dec 2020

    En tråd för oss som har BIM i december 2020 och vill följas åt :)

  • Svar på tråden BIM dec 2020
  • Milie
    Msofie skrev 2020-12-10 20:53:33 följande:

    Är det någon som kan hjälpa mig tyda detta? När tror ni ÄL har varit?


    Svårt att gissa utan helt positiva test. Nu minns jag inte exakt tid men mellan kl 10 till 20 är det lättare att få positivt test. Att testa direkt på morgonen ger nog inte så mycket. När det är nära positivt kan man behöva testa varje gång man går på toa om man har en kort LH-topp.
  • PetuniaSunflower

    Spännande med alla som plussar! 


    Vill checka av med de som börjar närma sig BIM, hur mår ni? har ni några tecken? Eller vad tror ni om det här? 


    Har BIM den 12/12 enligt NaturalCykles. 


    Jag har fått lite finnar, brösten sväller och känns tunga men fylliga, jag anar lite mer blodkärl, väldigt tydligt på ena sidan iaf. Inga konstiga flytningar, varken i färg eller mängd. Upplever under dagarna lite molnande värk och trycker jag nedåt i magen så känns det lite stelt och ömt.


    Överlag så har jag mått så himla bra senaste dagarna, humöret på topp, sugen som f*an, gubben är helt i chock, fått massa saker gjorda. Har dock haft svårt att somna, vilket i vanliga fall ALDRIG händer. Men jag har även vaknat på nätterna och varit rastlös. Har även vaknat på nätterna för jag behövt kissa eller äta?! Natten är helt plötsligt för lång känns det som... 


    Fick en tempdipp i morse, men mätte på en konstig tid, så jag vet inte hur tillförlitlig den är. Annars har jag varit väldigt varm. 


    Tog test igår morse dvs (BIM -4) efter att jag drömt att jag testat minst 20 positiva test, så jag kunde inte hålla mig, men det var negativt. 


    Ni som nyligen plussat, eller varit gravida tidigare, hur beter sig era brön? Är det likt som inför mens? 

  • tinz

    Tog ett graviditetstest i måndags och som väntat visade det negativt :/ hade bim igår och mensen lyser med sin frånvaro ännu (hoppas den hålls borta), mensen brukar vanligen komma på morgonen.

    Tror inte jag är gravid (tyvärr) har haft nästan noll symtom efter äl, till skillnad från föregående gång, hade ALLA symtom på graviditet mellan äl och mens. Har haft lite stickningar från och till i magen, så lite så man har förträngt det... först igår har jag haft lite mera känningar, var ut och gå 5km och började känna som molande värk högt uppe i magen och stickningar i ljumskarna, kändes lite som träningsvärk (fast det började redan vid 1km). Fick bråttom hem den sista km, kändes precis som mensen kom, men när jag kom hem, inget.

    Ska försöka hålla mig till helgen innan man tar ett nytt test, kanske imorgon ;) skulle vara såå otroligt roligt om man skulle plussa denna månad <3 Grattis alla er som redan plussat och håller alla tummar och tår att vi andra snart ska få det efterlängtade plusset <3

  • Bebis2019

    HERREGUD JAG ÄR GRAVID! Ett tredje barn, herregud! Helt oplanerat Hahaha! Bara ett slarv tre dagar innan ägglossning och här är vi nu.

    Skrev ju igår att jag fått lite brunt på pappret. Tagit tester hela veckan som varit helblanka. Men igår började brösten ömma och det gör dom aldrig för mig vid mens och jag har gråtit för ALLT senaste dagarna. Så imorse när tempen fortfarande låg förhöjd så tog jag ett test igen. Mensen borde ha kommit igår så jag tänkte att det är lika bra.

    Tittade på testet och tänkte att där är ett streck till. För att sedan rycka till när jag insåg vad det innebär! Jag är i chock! Men jag tror att jag är glad men riktigt riktigt rädd haha !

  • Bebis2019
    Bebis2019 skrev 2020-12-11 07:28:28 följande:

    HERREGUD JAG ÄR GRAVID! Ett tredje barn, herregud! Helt oplanerat Hahaha! Bara ett slarv tre dagar innan ägglossning och här är vi nu.

    Skrev ju igår att jag fått lite brunt på pappret. Tagit tester hela veckan som varit helblanka. Men igår började brösten ömma och det gör dom aldrig för mig vid mens och jag har gråtit för ALLT senaste dagarna. Så imorse när tempen fortfarande låg förhöjd så tog jag ett test igen. Mensen borde ha kommit igår så jag tänkte att det är lika bra.

    Tittade på testet och tänkte att där är ett streck till. För att sedan rycka till när jag insåg vad det innebär! Jag är i chock! Men jag tror att jag är glad men riktigt riktigt rädd haha !


    Vill tillägga att man ser dåligt på bilderna här men det är sååå tydligt i verkligheten
  • Snäckan92
    Bebis2019 skrev 2020-12-11 07:28:28 följande:

    HERREGUD JAG ÄR GRAVID! Ett tredje barn, herregud! Helt oplanerat Hahaha! Bara ett slarv tre dagar innan ägglossning och här är vi nu.

    Skrev ju igår att jag fått lite brunt på pappret. Tagit tester hela veckan som varit helblanka. Men igår började brösten ömma och det gör dom aldrig för mig vid mens och jag har gråtit för ALLT senaste dagarna. Så imorse när tempen fortfarande låg förhöjd så tog jag ett test igen. Mensen borde ha kommit igår så jag tänkte att det är lika bra.

    Tittade på testet och tänkte att där är ett streck till. För att sedan rycka till när jag insåg vad det innebär! Jag är i chock! Men jag tror att jag är glad men riktigt riktigt rädd haha !


    Stort grattis!!
  • Selmans

    Snälla säg att jag inte är galen?!

    Visst ser ju också ett svagt, svagt streck här?

    Bim -3/-5, inte säker.

  • Bebis2019
    Snäckan92 skrev 2020-12-11 08:09:20 följande:

    Stort grattis!!


    Tack så mycket :)
  • Selmans
    Selmans skrev 2020-12-11 08:23:32 följande:

    Snälla säg att jag inte är galen?!

    Visst ser ju också ett svagt, svagt streck här?

    Bim -3/-5, inte säker.


    Förlåt att jag spammar. Men detta är så overkligt för mig!!

Svar på tråden BIM dec 2020