• Tjej94

    Vi som startar ivf behandling 2021

    Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

    Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

    Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

  • Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Jenzia
    Clemmentina skrev 2021-03-31 22:41:45 följande:

    Ja! :) De ringde mig! Två blastocyster till frysen. Hoppas de klarar att tinas. Preliminär återföring i mitten av maj.


    Två fina blastocyster!!! Vad skönt! Jag hoppas verkligen att er bebis ligger i frysen just nu och bara väntar på att det ska bli maj! <3 Stor kram!
  • Truuly

    Hej!!

    Ni som går hos rmc malmö. Vet ni om de gör VUL under helger? OM jag kommer få starta behandling nu i dagarna så kommer första VUL ske under en lörd eller sönd. Så jag undrar hur det blir med deras öppettider?

  • Dibella
    Aya2019 skrev 2021-04-01 20:58:34 följande:

    Japp idag fick jag tillbaka blastocyst (kläckning). Läkaren sa att det var bra positivt att blastocyst hade kläckts. Men de gjorde de 2 försöken också. Blev inget då :D

    Detta är 3 försöket får hoppas ännu en gång att det leder till positivt, testdagen är 14 /1 :)

    Hela ivf grejen tar verkligen all kraft :/


    Får verkligen hoppas det är tredje gången gillt! Håller tummarna för er. Det är oerhört krävande med IVF och hela längta efter barn grejen.
  • Dibella
    Buggan skrev 2021-04-01 21:19:27 följande:

    Gjort första ägguttag och fick ut 6 ägg. Det var den enda infon vi fick, och att återföring ska ske om 5 dgr, dvs på tisdag. Kliniken sa att de ansåg det alltid bättre att återföra efter 5 dgr så att de gör det rutinmässigt.

    Vad har ni för erfarenheter av detta? Har era läkare samma uppfattning?

    Av 6 ägg som ska försökas befruktas med mikroinjektion - är oddsen att 50% befruktas och att man i så fall sätter in ett och fryser resterande? 

    Är det risker med att frysa och sedan tina ägg?


    Tror att får man ut 5 ägg eller fler så väljer man att försöka odla till dag 5, lättare att se vilka som utvecklats bra och har de överlevt så länge är det ju bra! Tror man brukar säga att ca 60% kan befruktas? Jag hade 3 ägg och av dem befruktades 2. Då med ICSI.

    Då sätts ett in och resterande som klarat sig och ser bra ut fryses in.
  • Buggan
    Dibella skrev 2021-04-02 11:05:29 följande:

    Tror att får man ut 5 ägg eller fler så väljer man att försöka odla till dag 5, lättare att se vilka som utvecklats bra och har de överlevt så länge är det ju bra! Tror man brukar säga att ca 60% kan befruktas? Jag hade 3 ägg och av dem befruktades 2. Då med ICSI.

    Då sätts ett in och resterande som klarat sig och ser bra ut fryses in.


    Jag förstår. Läkaren ringde idag o sa att 4 av 6 blev befruktade o att 2 klarat sig till idag, så hon ändrade sig o tyckte inte vi skulle vänta till dag 5. Så ska göra insättning redan imorn. Vill inte hoppas på för mkt första ggn men kan ju inte sluta tänka på att jag hoppas det blir ett bra påskägg!

    Vet ni hur stor chansen är att ägget fäster när man väl fört tillbaka det?
  • Kakelugn

    Hej

    Vi har försökt i tre år på egen hand och med ägglossningsstimulering. Första IVFen nu och det visade sig vara manlig faktor.

    Nu är jag på dag 14 efter plock, alltså beräknad mens väl? Testdag på måndag... Men så klart kunde jag inte hålla mig och har testat sen dag sju efter ovitrelle för att se när den går ut kroppen. Men sen dess har jag aldrig fått negativt så det är svårt att tro på att jag är gravid. Någon som varit med om falskt positivt pga ovitrelle 16 dagar efter man tog sprutan? Har inte börjat blöda än...

  • Jenzia
    Truuly skrev 2021-04-02 10:49:09 följande:

    Hej!!

    Ni som går hos rmc malmö. Vet ni om de gör VUL under helger? OM jag kommer få starta behandling nu i dagarna så kommer första VUL ske under en lörd eller sönd. Så jag undrar hur det blir med deras öppettider?


    Jag tror inte de göra VUL på helgen... Den enda behandling de gör på helgen är nog insättning av ET eller FET.

    Jag vet inte om detta blir första mensen som du anmäler? Men tänkte bara flagga för att många blir nekade både en och två gånger innan de för börja. Lycka till!
  • Truuly
    Jenzia skrev 2021-04-02 14:31:23 följande:

    Jag tror inte de göra VUL på helgen... Den enda behandling de gör på helgen är nog insättning av ET eller FET.

    Jag vet inte om detta blir första mensen som du anmäler? Men tänkte bara flagga för att många blir nekade både en och två gånger innan de för börja. Lycka till!


    Tack för svar!

    Oh vad trist isåfall:( Kan de neka en bara för att ett ultraljud skulle hamna på en helg? Detta blir andra mensen jag anmäler. Jo jag förstår det. Nu i dessa tider kan man nog räkna med fler nekande.. Men man lever på hoppet hehe.
  • Jenzia
    Truuly skrev 2021-04-02 16:50:25 följande:

    Tack för svar!

    Oh vad trist isåfall:( Kan de neka en bara för att ett ultraljud skulle hamna på en helg? Detta blir andra mensen jag anmäler. Jo jag förstår det. Nu i dessa tider kan man nog räkna med fler nekande.. Men man lever på hoppet hehe.


    Jag tror att du får VUL på en fredag eller måndag om du börjar med sprutorna på en helg, så jag tror inte det är grund för ett nekande iaf

    Ja klart du ska hoppas! Själv hoppas jag på FET i april, vet inte om de nekar insättningar också...
  • rrebeckas

    Hej,

    Jag påbörjar vår första ivf-behandling idag, slanta första sprutan ikväll. Så galet att det äntligen är på gång! Någon fler som startar i dagarna? ????

Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021