• Tjej94

    Vi som startar ivf behandling 2021

    Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

    Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

    Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

  • Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Inalina
    Iväntanpåivf skrev 2021-05-09 22:53:41 följande:

    Hej alla fina! 

    Tack för ert stöd och fina ord. <3 
    Jag behövde lite distans från tankarna på ivf en stund och nu känns det mycket bättre igen.  :) 

    Nu blir det nya tag med återföring nr 2 denna cykeln. Sen ska jag hetsa SU att försöka tänka utanför boxen lite :p 

    Grattis igen Jenzia och Frida till era plus. Hoppas verkligen det går fint för er nu. 
    Lider tillsammans med er andra som också fick minus denna gången. <3 
    Inalina, ska du försöka i Prag igen nu?  

    Nån som har tips på att få upp kvaliteten på gulkroppen och progesteronet i kroppen?  Verkar vara där jag behöver hitta nåt sätt att förbättra. 
    Tacksam för tips. 


    Hejsan! Ja skönt att ta en liten timeout ibland (även om de inte blir så långa hehe) men skönt att det känns bra för dig. håller alla tummar att det ska gå bra för dig som det faktiskt gjort för många andra nu!!Hjärta

    Jag har funderat lite i helgen och kommer boosta med olika vitaminer och tillskott för att göra vad som går för att förbättra äggkvaliteten. Kommer försöka naturligt (HAHA men vem vet) nu under sommaren, och även äta kortisontabletter i fall det är där mitt problem ligger för att befruktningen ska funka. funderar på att spola äggledarna en gång till (gjorde detta för 3-4 år sen och det var fruktansvärt (!!) men kanske skulle det kunna vara värt det så att man ser att de inte är blockerade..) Kanske är jag lite naiv att tänka att det skulle kunna gå naturligt men jag kände att jag behöver prova några månader i alla fall och sen förmodligen ge mig av till Prag i höst om jag inte får något resultat.Tungan ute
    Jag kommer helt enkelt göra som i mina IVF-cykler, men utan IVF ;) så kommer tillsätta progesteron efter ÄL, ta blodförtunnande och kortison i mina egna cykler istället. (och ha MASSOR med sex vilket jag känner helt har hamnat på efterkälken här hemma!!!Förvånad Stor kram! 
  • Jenzia
    Clemmentina skrev 2021-05-10 07:34:56 följande:

    Verkligen starka test! :) Underbart. Nu bli att meddela kliniken och invänta ultraljud. Stort grattis igen!


    Tack Clemmentina! Känner en otrolig tacksamhet och lättnad! <3

    Hur långt har du kommit? Du äter letrozol va? Då kanske inte du behöver ta ägglossningstester? Gör kliniken VUL istället för att avgöra när du ska ta Ovitrelle?
  • Jenzia

    Några som vill följas åt i en gravid-tråd? Jag har skapat en ny för oss som blivit gravida via IVF <3

  • Clemmentina
    Jenzia skrev 2021-05-10 08:54:23 följande:

    Tack Clemmentina! Känner en otrolig tacksamhet och lättnad! <3

    Hur långt har du kommit? Du äter letrozol va? Då kanske inte du behöver ta ägglossningstester? Gör kliniken VUL istället för att avgöra när du ska ta Ovitrelle?


    Förstår det! :) Jag tog sista Letrozol-tabletterna idag och börjar inom kort med äl-test. Kliniken gör vul först när jag fått positivt test vilket borde bli på sön-mån. Kommer inte ta Ovitrelle som jag förstått det! :)
  • Jenzia
    Clemmentina skrev 2021-05-10 10:38:16 följande:

    Förstår det! :) Jag tog sista Letrozol-tabletterna idag och börjar inom kort med äl-test. Kliniken gör vul först när jag fått positivt test vilket borde bli på sön-mån. Kommer inte ta Ovitrelle som jag förstått det! :)


    Ahhh! Så då borde insättning bli i slutet av nästa vecka?!? Inte så lång tid kvar nu!!!
  • Bula2021
    Jenzia skrev 2021-05-10 05:58:05 följande:

    Behöver inte oroa mig för några svaga tester iaf! Fick redan 3+ idag på klinikens testdagen (vecka 4+3). Måtte det betyda att Bullen är här för att stanna! <3


    Så härligt!!!!
  • Krizty88
    Jenzia skrev 2021-05-10 09:22:33 följande:

    Några som vill följas åt i en gravid-tråd? Jag har skapat en ny för oss som blivit gravida via IVF <3


    Jag kan haka på där, hur hittar jag den? :)

    jättestor varm kram till er alla, och tack för all pepp och stöttning under våren, jag hejar på er ! <3
  • Clemmentina
    Jenzia skrev 2021-05-10 11:05:18 följande:

    Ahhh! Så då borde insättning bli i slutet av nästa vecka?!? Inte så lång tid kvar nu!!!


    Runt nästa helg hoppas jag på! :)
  • Bejby2021

    Åh...

    Jag är sååå besviken just nu...

    Äggplock på onsdag, mitt första..

    Och tydligen så ska de göra totalfrys?

    Inte fått info om det tidigare, var sååå inställd på återföring..

    Jätte jätte besviken just nu.... :(

  • Iväntanpåivf
    Jenzia skrev 2021-05-10 07:25:44 följande:
    Tack fina du! <3

    Har du fått ta något progesterontest? Vet du att det är lågt? Har din klinik sagt nej till att du ska få testa lutinus nu vid nästa FET? Jag tycker du ska ligga på och kräva att få testa <3
    Hej, <3
    Inte tagit några test på progesteronnivåer men alla symptomen är där på obalans mellan östrogen och progesteron :) bla svajjig temp och väldigt kåt i lutealfasen och lite/kort mens, slemhinnan va vid FET bara ca 8-9mm (de mätte inte). 

    SU har sagt nej till progesteron. Men däremot så har de precis börjat en studie där de ska undersöka om det gör nån skillnad och jag får va med i den. Då ör det 50% chans att jag får progesteron denna gången. 

    SU verkar väldigt ovilliga att göra nåt extra och/eller annorlunda. 
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021