• Tjej94

    Vi som startar ivf behandling 2021

    Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

    Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

    Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

  • Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • AndraSladdis
    Always choklad skrev 2022-03-03 23:07:24 följande:

    Hej
    Nu har jag tagit alla prover och undersökningar som krävs för ett online samtal med doktor på Olga St Petersburg. Känns väldigt olustigt att ett krig skall komma emellan..
    Känns hemskt att tänka själviskt i detta läge men ja det gör jag... De har massa alternativa rutter man kan ta som förslag så rent praktiskt kan de ju gå att ta sig dit och hem. 
    Men känns inte helt säkert nej...

    Käkar omega 3 och omega 10, för äggkvalitet. Blir spännande och höra de vill jag ska ta och inte...
    Har inte lyckats komma igång med träningen som jag velat dock..Varit mycket med annat, jobb, hus, opererad sambo + uppletande av all journaler samt att jag upptäckte missed abortion nu i mitten av jan. Har tagit mig till gymmet en gång just efteråt men nu är de längesen. Trodde jag skulle tippa när jag skottade snö länge och väl förra helgen och fick en sträckning, måste verkligen komma igång. Men som en läkare sa det tar åtminstone 1 mån för kroppen och 2 kanske för knoppen innan man landat i allt.  Måste sätta upp mål och få styrka på nytt så kroppen orkar när de är dags igen. Blir nog långa protokollet, har bara kört på korta hittills så vet ej riktigt vad som väntar..Idag fick jag veta också att vi ska flytta ut ur lgh. om 2 mån då de ska göra helrenovering, måste byta lgh. då.

    Ursäkta blev långt detta men behövde tömma mig lite och känna lite självömkan, finns inte riktigt utrymme till det nu i mitt liv..


    Ja, det är svåra tider för oss som försöker i St Petersburg. Känner som du. Sen vet jag att kliniken är duktiga på att fixa så man kommer dit och tillbaka. Mer orolig för betalningar och kort, men det visar sig. 
    Vi kollar även  på andra kliniker nu, men det har mest att göra med att jag kanske inte vill använda våra embryon just nu pga upprepade MA.
  • Sola13

    Nu har vi äntligen fått kallelsen till första mötet, vid månadsskiftet! är så taggad på att få komma vidare i processen! Hur lång tid brukar det gå innan man får starta? Någon med erfarenhet från RMC i Malmö? 

  • Cheneyney
    Sola13 skrev 2022-03-05 12:22:51 följande:

    Nu har vi äntligen fått kallelsen till första mötet, vid månadsskiftet! är så taggad på att få komma vidare i processen! Hur lång tid brukar det gå innan man får starta? Någon med erfarenhet från RMC i Malmö? 


    Vi går på rmc i Malmö. Vart där den 28 december för undersökning, samtal och injektionsteknik. Vi har fått 2 nek och är prioriterade till nästa cykel som startar nästa vecka. Hoppas så vi spricker att vi får starta!

    Både läkaren och sköterskan vi träffade där var helt fantastiska. Känns bra inför vad som komma skall :) 
  • Gulgja

    Tack för svar! Jag ska ringa kliniken på måndag och be om att få komma på VUL en dag innan men också ta blodprov för östrogen och progestoron. Tycker att det är ganska konstigt att man inte kollar såna värden i Sverige innan insättning. Läst på ganska mycket om hur de gör utomlands till exempel USA. om de två vårderna inte ligger bra så ökar man tillskotten.

  • Sola13
    Cheneyney skrev 2022-03-05 16:48:51 följande:
    Vi går på rmc i Malmö. Vart där den 28 december för undersökning, samtal och injektionsteknik. Vi har fått 2 nek och är prioriterade till nästa cykel som startar nästa vecka. Hoppas så vi spricker att vi får starta!

    Både läkaren och sköterskan vi träffade där var helt fantastiska. Känns bra inför vad som komma skall :) 
    Åh, vad bra att ni nu är prioriterade och håller verkligen tummarna att ni får starta! Ska ni köra långt eller kort protokoll? Känns så skönt att höra ditt intryck av personalen! 
  • Always choklad

    Nu går det inte svara inlägg längre.
    Kontaktade en spansk klinik igår. Verkar ha samma upplägg som Olga i Ryssland. Instituto Bernabeu.
    Har fått bekräftelse att de fått mitt mail där. Inuläget avråder UD alla resor till Ryssland.. 

  • Dibella
    Always choklad skrev 2022-03-08 07:12:18 följande:

    Nu går det inte svara inlägg längre.
    Kontaktade en spansk klinik igår. Verkar ha samma upplägg som Olga i Ryssland. Instituto Bernabeu.
    Har fått bekräftelse att de fått mitt mail där. Inuläget avråder UD alla resor till Ryssland.. 


    Spännande, inte hört talas om innan. Kriget når alla nivåer, högt och lågt i detta. Sorgen för folket såklart, men även på nivån att man inte riktigt kan ta sig till de kliniker man önskar i barnlöshetsfrågan.


    Har denna kliniken även samma "barngaranti eller pengar tillbaka"? Försökte kika lite men hittade inget. 

  • Always choklad
    Dibella skrev 2022-03-08 08:22:37 följande:

    Spännande, inte hört talas om innan. Kriget når alla nivåer, högt och lågt i detta. Sorgen för folket såklart, men även på nivån att man inte riktigt kan ta sig till de kliniker man önskar i barnlöshetsfrågan.


    Har denna kliniken även samma "barngaranti eller pengar tillbaka"? Försökte kika lite men hittade inget. 


    Hej
    Jag skickade in en intresse ansökan, de hörde av sig idag. En Coordinator precis som på Olga. Jag tycker det verkar som de har liknande upplägg och frågat om de kan göra det vi planerat 2 ivf med egna och 2 med donator. Baby garanti har de och med återbetalning och induviduell plan för varje patient, men exakt detaljer vill jag ta i ett samtal på typ zoom. Har frågat om vi kan boka upp nått sådant. Gå in och fyll i ett formulär så hör de av sig. De är kanske dyrare än Olga, vet jag ej men misstänker det. Läst att de är dyrare i Spanien överlag, men inställd på en stor kostnad är man redan ändå..
  • AndraSladdis
    Always choklad skrev 2022-03-09 20:51:18 följande:
    Hej
    Jag skickade in en intresse ansökan, de hörde av sig idag. En Coordinator precis som på Olga. Jag tycker det verkar som de har liknande upplägg och frågat om de kan göra det vi planerat 2 ivf med egna och 2 med donator. Baby garanti har de och med återbetalning och induviduell plan för varje patient, men exakt detaljer vill jag ta i ett samtal på typ zoom. Har frågat om vi kan boka upp nått sådant. Gå in och fyll i ett formulär så hör de av sig. De är kanske dyrare än Olga, vet jag ej men misstänker det. Läst att de är dyrare i Spanien överlag, men inställd på en stor kostnad är man redan ändå..
    Tror Instituto Bernabeu i Spanien kör ett garantipaket: 1 IVF med egna och 2 IVF med donerade ägg. Dock varar paketet bara i 18 månader så då undrar jag om man hinner göra 3 IVF på den tiden. Kanske beror på hur många embryon det blir.  Vi har gått hos Olga i 18 månader och går fortfarande igenom vår första IVF, vi fick 4 blastocyster. 
  • Always choklad
    AndraSladdis skrev 2022-03-12 16:31:30 följande:
    Tror Instituto Bernabeu i Spanien kör ett garantipaket: 1 IVF med egna och 2 IVF med donerade ägg. Dock varar paketet bara i 18 månader så då undrar jag om man hinner göra 3 IVF på den tiden. Kanske beror på hur många embryon det blir.  Vi har gått hos Olga i 18 månader och går fortfarande igenom vår första IVF, vi fick 4 blastocyster. 
    Hej
    Ja helst vill jag göra med Olga då jag haft så mycket kontakt med dem redan. Men det går nog inte nu. UD avråder helt. De har ett garantpaket med 2 ivf och 2 donator. Har du varit i kontakt med nån annan utom Olga som har garantipaket och inte är i Ryssland? Med liknande förfarande? Tar tacksamt emot tips..
Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021