• Tjej94

    Vi som startar ivf behandling 2021

    Hallåj! Nån mer som ska påbörja ivf behandling i början 2021?

    Jag och min sambo har försökt i 2,5 år, ska på planeringsmöte i januari för å få reda på vilket protokoll jag ska gå.

    Hoppas nån vill följas åt i denna tråd :))

  • Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021
  • Jill92

    Hallå, sjukaste grejen hände! Vi fick ju beskedet för två veckor sen av vår läkare, att hon trodde att våra gravchanser utan donerade ägg(även genom IVF)är låga pga att vi har så ?gravt? fragmenterade ägg. 


    Och se vad som hände? Två veckor senare sitter jag här med ett fett positivt gravtest. Kan knappt fatta det! Aldrig nånsin fått det förut. Känns som ett mirakel...

  • AndraSladdis
    Always choklad skrev 2022-03-12 16:58:16 följande:
    Hej
    Ja helst vill jag göra med Olga då jag haft så mycket kontakt med dem redan. Men det går nog inte nu. UD avråder helt. De har ett garantpaket med 2 ivf och 2 donator. Har du varit i kontakt med nån annan utom Olga som har garantipaket och inte är i Ryssland? Med liknande förfarande? Tar tacksamt emot tips..
    Ja, det andra stället med live birth guarantee jag vet om är Instituto Bernabeu i Spanien, men deras paket är endast för 18 månader. 
  • AndraSladdis
    Jill92 skrev 2022-03-13 08:38:03 följande:
    //

    Hallå, sjukaste grejen hände! Vi fick ju beskedet för två veckor sen av vår läkare, att hon trodde att våra gravchanser utan donerade ägg(även genom IVF)är låga pga att vi har så ?gravt? fragmenterade ägg. 


    Och se vad som hände? Två veckor senare sitter jag här med ett fett positivt gravtest. Kan knappt fatta det! Aldrig nånsin fått det förut. Känns som ett mirakel...


    Sjukt roligt! :) Tänk att sådant faktiskt händer, fast inte för oss hittills. Grattis!
  • Cheneyney
    Sola13 skrev 2022-03-06 17:25:25 följande:
    Åh, vad bra att ni nu är prioriterade och håller verkligen tummarna att ni får starta! Ska ni köra långt eller kort protokoll? Känns så skönt att höra ditt intryck av personalen! 
    Började blöda igår, fick klartecken att starta idag, kort protokoll. Men nu har mensen helt avtagit... Ringde Malmö som kopplade mig till en läkare på jour. Han tyckte jag skulle avvakta, startade mensen idag skulle jag börja med sprutorna, annars se om den kom imorgon och isåfall starta då. Han ringde även en gång till nu under em för att kolla om något hänt. Är så sjukt impad och känns som om dem verkligen bryr sig, är ju trots allt söndag! :) 

    Min mens har varit sen en gång på 2 år, och såklart ska den bete sig märkligt nu! 
  • Allegro girl

    Hej alla! 

    finns det flera som ruvar nu? Jag är på ruvandet 10 idag och har fått bruna flytningar och huggande ont på vänstersidan mage :( 
    torsd 17/3 är TD men är sugen på att tjuvstarta imorgon på rv11. 


    jag undrar varför får man ont? det är våran första ivf och förra gången lyckades vi naturligt gravida men slutade med utomkvedshavandeskap och operation av va äggledare i 7v. Så otroligt nervös. Annars har jag lite ömma bröst och lite mensvärk sedan rivstart 6. någon som känner liknande? 


    hälsningar för alla som kämpar med och ruvar 

  • Inalina
    Jill92 skrev 2022-03-13 08:38:03 följande:

    Hallå, sjukaste grejen hände! Vi fick ju beskedet för två veckor sen av vår läkare, att hon trodde att våra gravchanser utan donerade ägg(även genom IVF)är låga pga att vi har så ?gravt? fragmenterade ägg. 


    Och se vad som hände? Två veckor senare sitter jag här med ett fett positivt gravtest. Kan knappt fatta det! Aldrig nånsin fått det förut. Känns som ett mirakel...


    men wow!!! låter ju som min historia ju! åh hoppas det lilla livet håller sig fast hårt nu så du får din bebis! stort grattis till plusset!HjärtaSolig
  • Jill92
    Inalina skrev 2022-03-14 11:45:52 följande:
    men wow!!! låter ju som min historia ju! åh hoppas det lilla livet håller sig fast hårt nu så du får din bebis! stort grattis till plusset!HjärtaSolig
    Tack så mycket!! Ja känns så overkligt :D nu oror man ju sig dock för om det finns en högre risk att inte föda ett frisk barn om barnet ?utvecklats? ur ägg som inte hade så hög kvalite? Vet du om det är så eller om man kan se det som ett gott tecken att det ändå blev det gravidet tillslut. Ska boka in ett tidigt UL i v. 8 för att se så allt är bra. Nojorna slutar aldrig haha! Vilken vecka är du i nu?<3
  • Inalina
    Jill92 skrev 2022-03-14 15:00:45 följande:
    Tack så mycket!! Ja känns så overkligt :D nu oror man ju sig dock för om det finns en högre risk att inte föda ett frisk barn om barnet ?utvecklats? ur ägg som inte hade så hög kvalite? Vet du om det är så eller om man kan se det som ett gott tecken att det ändå blev det gravidet tillslut. Ska boka in ett tidigt UL i v. 8 för att se så allt är bra. Nojorna slutar aldrig haha! Vilken vecka är du i nu?<3
    De kan ju inte se alla dina ägg - bara de som vart med i IVF och oftast verkar det som att när ägget kommer 'naturligt' är det lättare att det får bra kvalitet eftersom det är naturens lag om att strongest survives om du förstår vad jag menar.

    vid IVF tvingar man ju fram många ägg som annars inte skulle ha mognat till sig annars utan bara försvunnit ändå, kan ju vara därför både du och jag fått ganska dåliga utfall på våra IVF. Min klinik här i Schweiz tyckte ju att jag skulle testa 'natural IVF' då de trodde att det skulle ge mig större chans - när man bara får fram 1-2 ägg istället för 10, men jag tyckte risken att misslyckas var för hög för det man betalar. 

    Vilken vecka är du i nu då om du räknar? Ja absolut ska du boka in ett tidigt VUL :) Jag har nog inte haft mer noja denna gången än förra, och jag har heller inte haft några mellanblödningar som jag hade vid min graviditet 2018, så jag har haft lite mindre anlending att noja. Sen mådde jag så sjukt dåligt mellan v 5-16 så jag blev ständigt påmind om det lilla livet där inne. Nu är jag i v 22 och har börjat känna bebisen också och det är SÅ häftigt!Solig Är så glad att jag mår bra nu äntligen också så jag försöker njuta av denna graviditeten. Kram!
  • Jill92
    Inalina skrev 2022-03-15 09:38:17 följande:
    De kan ju inte se alla dina ägg - bara de som vart med i IVF och oftast verkar det som att när ägget kommer 'naturligt' är det lättare att det får bra kvalitet eftersom det är naturens lag om att strongest survives om du förstår vad jag menar.

    vid IVF tvingar man ju fram många ägg som annars inte skulle ha mognat till sig annars utan bara försvunnit ändå, kan ju vara därför både du och jag fått ganska dåliga utfall på våra IVF. Min klinik här i Schweiz tyckte ju att jag skulle testa 'natural IVF' då de trodde att det skulle ge mig större chans - när man bara får fram 1-2 ägg istället för 10, men jag tyckte risken att misslyckas var för hög för det man betalar. 

    Vilken vecka är du i nu då om du räknar? Ja absolut ska du boka in ett tidigt VUL :) Jag har nog inte haft mer noja denna gången än förra, och jag har heller inte haft några mellanblödningar som jag hade vid min graviditet 2018, så jag har haft lite mindre anlending att noja. Sen mådde jag så sjukt dåligt mellan v 5-16 så jag blev ständigt påmind om det lilla livet där inne. Nu är jag i v 22 och har börjat känna bebisen också och det är SÅ häftigt!Solig Är så glad att jag mår bra nu äntligen också så jag försöker njuta av denna graviditeten. Kram!

    TACK, uppskattade ditt svar jättemycket :) 
    ja det vill man ju tro, att det ändå är ?guldägget? som tillslut lyckats. 


    jag inne i vecka 5 nu! spännande att du är såpass långt gången, måste kännas helt fantastiskt att få börja känna bebisen!! Åh. Jag har inga direkta symtom än, men illamåendet lär väl slå till när som helst ;) På ett konstigt vis känner jag att Jag ser framemot stt få kräkas lite haha.. kommer kännas mer verkligt då. Alltihop. Kram!

  • Always choklad

    Nu har jag haft mitt första samtal med en doktor på Olga i ryssland. Hon tycker att vi skall undersöka ytterligare vad mina näsblodssbesvär beror på. Tror det kan vara nån form av blödarsjuka...inte kul om det är så men bra om man hittar något att göra åt. Trist om det är en läkare andra sidan som gör en upptäckt man kanske kunnat identifiera på mig redan som barn/tonåring..har en uppföljning nästa vecka redan. 
    Vill även att jag skall göra ytterligare undersökningar i underlivet. Skall få ett förslag på behandlingsplan.
    Parallellt har jag skickat in alla dok åt Instituto Bernabeu på Mallorca. Har tid med doktor där 29th mars det kostar 140? Får vi se vad de berättar och föreeslår.
    Väntar nu med spänning på mail om behandlingsplan innan ivf.

Svar på tråden Vi som startar ivf behandling 2021