• Fru89

    BF Oktober 2021

    Tråden för oss med BF oktober 2021

    Här samlas vi och följs åt i resan under och efter graviditeten.

    Stöttar, frågar, undrar, diskuterar och peppar!

  • Svar på tråden BF Oktober 2021
  • GrodanS77
    Fihof skrev 2021-02-24 15:05:58 följande:

    Jag har tyvärr fått missfall. Hoppas det går bra för er andra!


    Beklagar verkligen! Ta hand om dig!
  • GrodanS77
    Hellsbelles skrev 2021-02-24 11:48:07 följande:

    Tack :D har fått hugg över högra äggledaren dock så påväg till akutgyn så får vi se hur landet ligger :)


    Hur har det gått? Är du rädd för utomkveds? Hoppas att du får/fått bra besked !
  • Fru89

    Idag har jag fått tid för kub, om två veckor är det dags. Ska bli så spännande :)

  • rollingsky
    Fru89 skrev 2021-02-24 19:41:12 följande:

    Idag har jag fått tid för kub, om två veckor är det dags. Ska bli så spännande :)


    Åh vad kul! Jag har kub den 8/4 och det är ju en evighet dit!
  • Al88
    Fru89 skrev 2021-02-24 19:41:12 följande:

    Idag har jag fått tid för kub, om två veckor är det dags. Ska bli så spännande :)


    Vi har samma bf men här i Sthlm (Liljeholmen) vill de helst göra kub v 12+3-5 men antar att det är annat där du bor. Spännande med Kub:)
  • Fru89
    Al88 skrev 2021-02-24 21:39:03 följande:

    Vi har samma bf men här i Sthlm (Liljeholmen) vill de helst göra kub v 12+3-5 men antar att det är annat där du bor. Spännande med Kub:)


    Aa, jag blev lite förvånad faktiskt. Hade räknat med att få tid om en månad, vet inte om hon räknat/tänkt fel. Men det får stå för dom. Förra graviditeten fick jag göra kub två gånger pga att dom hade räknat nästan två veckor fel plus att jag blev flyttad så fostret var för litet för att mätas ordentligt.
  • Malinholmberg

    Hejsan känner att jag behöver lite stöd

    Ända sedan vi fick veta att vi väntade barn (var planerat) har min sambo börjat tveka. Det krossar mitt hjärta varje gång han säger att han börjar tappa känslor och vet inte vad han vill. Sen kommer han och säger att allt är bra och att han längtar tills vi har vår familj. Känner mig så ledsen och förvirrad, vill inte ha det såhär. Älskar honom så otroligt mycket och vill ju det bästa för oss alla. Men om det tar slut vet jag inte hur vi ska göra, tror inte jag klarar det själv och inte heller att lämna ifrån mig mitt barn

    Behöver bara skiva av mig lite. Vi har inte berättat om graviditet för någon än, eller att vi har det tufft

  • Jagerika
    Malinholmberg skrev 2021-02-24 22:37:41 följande:

    Hejsan känner att jag behöver lite stöd

    Ända sedan vi fick veta att vi väntade barn (var planerat) har min sambo börjat tveka. Det krossar mitt hjärta varje gång han säger att han börjar tappa känslor och vet inte vad han vill. Sen kommer han och säger att allt är bra och att han längtar tills vi har vår familj. Känner mig så ledsen och förvirrad, vill inte ha det såhär. Älskar honom så otroligt mycket och vill ju det bästa för oss alla. Men om det tar slut vet jag inte hur vi ska göra, tror inte jag klarar det själv och inte heller att lämna ifrån mig mitt barn

    Behöver bara skiva av mig lite. Vi har inte berättat om graviditet för någon än, eller att vi har det tufft


    Tappar han känslor för dig menar du? Gud vad hemskt, han är säkert rädd för denna stora omställningen i livet! Min sambo är knappt glad över att vi är gravida, men det är nog för han inte har förstått det än! Vi har ett MA i bagaget och då blev han förkrossad så vet ju att han vill. Hur länge har ni försökt? Supertufft för dig att få dom känslorna tillbaka från din sambo när man ska vara lycklig och glad över ett barn! Hoppas han ( likt min sambo) kanske bara inte förstår situationen än? Killar fattar ju inte riktigt medans vi tjejer förstår från första stund! Det kanske blir bättre när ni ser bebis på ultraljud, om ni inte redan sett det? <3
Svar på tråden BF Oktober 2021