• Litalu

    BIM Mars 2021 - första barnet

    Hej! Jag har försökt hålla ut och vänta på att denna tråd ska skapas men nu fick jag ta saken i egna händer då jag inte kan tänka på annat än den eviga väntan på BIM. Jag har lång cykel (33 dagar) så jag går direkt från januaritråden och hit.. 


    Vi fyller tråden med hopp och stöd så hoppas jag att vi alla får uppleva ett mirakel snart Hjärta


    Kopiera gärna listan och lägg till ditt namn och förväntad BIM.

    LISTA:

    litalu, 1/3, 25 år (2:a försöket)

  • Svar på tråden BIM Mars 2021 - första barnet
  • paperlanterns
    Link92 skrev 2021-02-26 16:00:44 följande:

    Hej! ÄL+9 idag och jag tycker att brösten är större och ömmar mer än vanligt. BIM på onsdag nästa vecka. Är det fler som har BIM tidigt i mars som börjat känna efter för mycket än? :)


    äl+10 här och bim-4 och tycker det enda jag känner är ömma bröst men samtidigt kan jag ha det vissa månader innan mens så är så svårt när symptomen är så lika med gravidsymptom. Vågar inte analysera för mycket nu, men kommer inte testa förrän bim-dagen men vi får se.
  • Annne29

    Hellu! Hoppar in hit från februari tråden! Sista dagen på lååånga mensen. Känner mig ändå optimistisk nu efter att jag och min gubbe påbörjat en utredning!

    Gjort äggledarspolning och det var minst sagt intressant! Men gör gärna inte om det igen haha!

    talu, 1/3, 25 år (2:a försöket)

    paperlanterns, 2/3, 32 år (3:e försöket)

    KNAS2, 2/3, 31 år (9:e försöket)

    SMEL, 2/3, 27 år (6:e försöket)

    Molybden, 2/3, 26 år (9:e försöket)

    Sockerplanta, 3/3, 26 år (6:e försöket)

    Link92, 3/3, 29 år (20:e försöket)

    Neongirl 5/3, 38 år (5:e försöket, ett missfall)

    zelling, 6/3, 32 år, (försök 12)

    VirrePirre06, 7/3, 29år (försök 4)

    Ussies, 7/3, 33år (2:a försöket)

    Soff 6/3, 33 år (11:e försöket)

    Ericky, 8/3, 33 år (8:e försöket)

    jlinnea, 9/3, 26 år (8:e försöket)

    BoringBrick92, 10/3, 28 år (4:e försöket)

    Carina82, 9/3, 38 år (5:e försöket)

    Vickan31, 11/3, 31 år (9:e försöket)

    Sellerin, 11/3, 32 år (6:e försöket)

    Johanna1923, 14/3, 30 år (2:a försöket)

    MAKL, 14/3, 27 år (6:e försöket)

    Emmalucy, 14/3, 34 år (2:a försöket)

    Hopeforaplusa 15/3, 28 år (7:e försöket)

    Msofie 17/3, 25 år (13e försöket)

    apan95, 19/3, 25 år (16:e försöket)

    Annne29 19/3 29 år (11:e försöket)

    Babymonitor 19/3, 29 år (5:e försöket)

    Lys12, 19/3, 26 år (2:a försöket)

    Rungirl, 20/3, 32 år (5:e försöket)

    Notalonee, 20/3, 27 år (1:a försöket)

    Grapefrukt 24/3, 31 år (6:e försöket)

    Stickling, 27/3, 33 år (9:e försöket)

    Rumpelstiltskin, 31/3, 25 år (7:e försöket)[/quote]

  • Emmalucy
    Grapefrukt89 skrev 2021-02-26 10:25:47 följande:

    Tack Emmalucy! <3


    Man får upp hoppet månad efter månad och tänker: "tänk om det är nu jag bär på mitt framtida barn"... Hela drömmen hinner målas upp ibland när mensen blir sen eller när man har konstiga symptom. Men det är ju också hoppet som driver en framåt.


    Ja, håller verkligen med! Jag ska unna mig lufttorkad skinka och skumpa i helgen. ^^ Speciellt eftersom att jag känner att man offrar så mycket redan pga coronan + när man försöker att bli gravid. Vad gäller att försöka bli gravid så dricker jag mycket mindre kaffe men mest koffeinfritt kaffe (1-2 koppar) dricker inte alkohol, skippar viss typ av mat i perioder, kollar upp vad man får/bör äta oc
    Munkpeppar vill jag testa eftersom jag har BRUTALA pms-symptom pluss att jag har ganska ont de första 2 dagarna jag har mens (funkar oftast att dämpa med alvedon eller ett glas med bubbel på kvällen, haha). Så jag tänker liksom två flugor i en smäll :D


    Jag kommer köra på den som heter Lamberts Vitex Agnus Castus (från graviditetskollen.se). Men den var ganska dyr och nu har de precis lanserat ett nytt märke från Danmark som verkar billigare:


    www.graviditetskollen.nu/produkter/kosttillskott-for-dig-som-vill-bli-gravid/halsokost/munkpeppar-agnus-castus-90-kapslar


    Önskar dig ett lycka till med! <3


    Det är så sant! Jag har också bytt till koffeinfritt kaffe (hittade niiiice bönor från Johan & Nyström, jävlar vilken skillnad det blev från målet kaffe från affären!)

    Tack för tipset, jag har tittat på den från Lamberts och tyckte den var ganska dyr med! Jag brukar handla myyyycket från amazon.de, oftast en hel del billigare än Sverige (och amazon SE är en ren copy paste av DE sajten, tom tyska produktbilder mm) där börjar förvirringen...

    Jag vet inte riktigt varför men jag är lite rädd att börja munkpeppar, trots att jag slänger i mig allt jag kan hitta som skulle hjälpa, man ska ta den fram till äl om jag kommer ihåg rätt? Jag tror inte man ska ta den om man blir gravid, men det var svårt att hitta mycket info utom "ta det varje dag, men inte om du är gravid" typ! Jag har en kort lutealfas och vill bygga upp det, men lyckades förra månaden utan vitex och jag har köpt progesteronkräm för att se om den kan göra någon nytta :)

    Hoppas verkligen att vitext hjälper din PMS! Jag ser fram emot att höra dina uppdateringar om det :)
    Anonym (Längtartillvår) skrev 2021-02-26 14:26:46 följande:

    Hej alla och Happy Friday:)

    Jag har hängt på familjeliv och läst Bim trådarna för första barnet i månader nu. Trodde verkligen inte det skulle ta så här lång tid att bli med barn! Nu känner jag att jag också vill vara med i dessa härliga trådar och få stöd och råd.


    Hej och välkommen! :) det känns alltid som alla bli gravid när man försöker, men jag antar att det inte är mer än innan man försökt också, man märker ju mycket mer och det gör mer ont nu dock! Jag har tur och har en kompis som också kämpar som jag, tom längre (jag försökte med mitt ex i 3år) och en till som precis börjat sin resa men kommer ha problem då hon har oregelbundna cyklar, så jag är "glad" att jag har folk omkring som är i samma sits, och inte massor vänner som plötsligt blir gravid (iofs är de flesta klar med barn, medan jag som strax 35åring väntar på sin första)

    Det är super frustrerande att vården inte hjälper, tycker många här har samma problem, även efter utredning blir det typ "you get IVF, you get IVF, EVERYONE GETS IVF!" utan att testa NÅGOT annat innan det om "allt ser normal ut" (snark) har du någon koll själv om något som inte stämmer i din cykel, som du kan påverka själv? :)
    zelling skrev 2021-02-26 17:07:59 följande:
    Tycker oxå det här med munkpeppar är svårt! Ska bli intressant att höra hur det går för er som testar! 

    Haha, har oxå ett j*kla apotek hemma! D-vitamin, fiskleverolja, Q-10, zink, selen, magnesium, B-vitaminer, Blutsaft. Började med Blutsaft i december eftersom ett blodprov visade en järndepå på 34, vilket kändes lågt. Efter det så har jag blött mindre och färre dagar under mensen samt blivit av med jobbigt pms-humör<3. Men mensvärken består :/ Hormonella huvudvärken har flytta sig från två dagar innan mens till att komma under mens istället. Förstår inte vad det är som händer!? :P 

    Jag har läst på lite mer om bidrottningsgelé och har börjat ta det igen på kvällen. Man ska tydligen inte ta det under mens (vilket jag gjorde och mådde konstigt), men resten av cykeln är ok om jag förstått rätt. Har oxå börjat med hallonbladste. Hoppar desperat på alla knep man springer på känns det som ><

    Även om all boostning med vitaminer&mineraler&örter inte gör oss gravida så lär ju våra kroppar må lite bättre i alla fall, kanske nån tröst? :P :/
    Jo, jag är i samma sits, inte helt redo att testa vitex, men ge mig några månader till så får vi se :/ kanske det finns en vitamin som är bäst för att förbättre follikulärfasen? jag tar macapulver för att det hjälper normalizera hormonerna, så det booorde regulera hela cykeln :) kan vara något för dig att kolla upp!

    Man tycker att man skulle vara superfrisk med alla vitaminer man slänger i sig, men jag och pojkvännen har blivit dunderförkyld i 3 dagar nu, tur att jag är bara cd10 nu och vi lyckades ha väldigt osexigt sex (varken av oss kan andas genom näsan hahahah), surt att man lyckas bli sjuk när man inte gå någonstans utom ICA! :/
  • Soff
    Link92 skrev 2021-02-26 16:00:44 följande:

    Hej! ÄL+9 idag och jag tycker att brösten är större och ömmar mer än vanligt. BIM på onsdag nästa vecka. Är det fler som har BIM tidigt i mars som börjat känna efter för mycket än? :)


    Det kan du ge dig på haha... som vanligt tycker man att man känner nya symptom.. dock inget jag tar på allvar då det hittils aldrig betytt ett dyft >< men går ju hursom inte att INTE känna efter.. tankarna kommer ibland... tänk om det faktiskt är något denna gången...
  • Sellerin
    Grapefrukt89 skrev 2021-02-26 10:05:46 följande:

    Tack Soff  <3 Man skiftar mellan hopp och förtvivlan. Så jäkla tråkigt...

    Nä eller hur... Man får se vad som kanske gör att man lyckas. Kanske det finns en psykologisk aspekt i det också: "nu tar jag det så nu kan det verkligen funka"... Vem vet? Jag har också sen jag blev 30 år haft OTROLIGT jobbiga pms + mer ont vid de två första mensdagarna. Redan kollat för endometrios osv, men gyn sa bara att det kan bli så att mensen förändras och intensifieras med tiden. superKUL, haha!

    Håller tummarna för dig med! <3


    Jag märkte också en skillnad med mensen efter det att jag fyllt 30 år. Fick helt plötsligt mensvärk, något jag aldrig haft förr i mitt liv. Gick ändå på p-piller då så blev ganska förvånad över hur min kropp helt plötsligt ändrade sig mot det negativa. Det har sedan hållit i sig sedan dess, även sedan jag slutade med p-piller för 1 år sedan. Märkligt! Ska det verkligen bli så bara för att man är 30+!
  • Anonym (Längtartillvår)
    Emmalucy skrev 2021-02-26 19:22:42 följande:

    Det är så sant! Jag har också bytt till koffeinfritt kaffe (hittade niiiice bönor från Johan & Nyström, jävlar vilken skillnad det blev från målet kaffe från affären!)

    Tack för tipset, jag har tittat på den från Lamberts och tyckte den var ganska dyr med! Jag brukar handla myyyycket från amazon.de, oftast en hel del billigare än Sverige (och amazon SE är en ren copy paste av DE sajten, tom tyska produktbilder mm) där börjar förvirringen...

    Jag vet inte riktigt varför men jag är lite rädd att börja munkpeppar, trots att jag slänger i mig allt jag kan hitta som skulle hjälpa, man ska ta den fram till äl om jag kommer ihåg rätt? Jag tror inte man ska ta den om man blir gravid, men det var svårt att hitta mycket info utom "ta det varje dag, men inte om du är gravid" typ! Jag har en kort lutealfas och vill bygga upp det, men lyckades förra månaden utan vitex och jag har köpt progesteronkräm för att se om den kan göra någon nytta :)

    Hoppas verkligen att vitext hjälper din PMS! Jag ser fram emot att höra dina uppdateringar om det :)Hej och välkommen! :) det känns alltid som alla bli gravid när man försöker, men jag antar att det inte är mer än innan man försökt också, man märker ju mycket mer och det gör mer ont nu dock! Jag har tur och har en kompis som också kämpar som jag, tom längre (jag försökte med mitt ex i 3år) och en till som precis börjat sin resa men kommer ha problem då hon har oregelbundna cyklar, så jag är "glad" att jag har folk omkring som är i samma sits, och inte massor vänner som plötsligt blir gravid (iofs är de flesta klar med barn, medan jag som strax 35åring väntar på sin första)

    Det är super frustrerande att vården inte hjälper, tycker många här har samma problem, även efter utredning blir det typ "you get IVF, you get IVF, EVERYONE GETS IVF!" utan att testa NÅGOT annat innan det om "allt ser normal ut" (snark) har du någon koll själv om något som inte stämmer i din cykel, som du kan påverka själv? :)Jo, jag är i samma sits, inte helt redo att testa vitex, men ge mig några månader till så får vi se :/ kanske det finns en vitamin som är bäst för att förbättre follikulärfasen? jag tar macapulver för att det hjälper normalizera hormonerna, så det booorde regulera hela cykeln :) kan vara något för dig att kolla upp!

    Man tycker att man skulle vara superfrisk med alla vitaminer man slänger i sig, men jag och pojkvännen har blivit dunderförkyld i 3 dagar nu, tur att jag är bara cd10 nu och vi lyckades ha väldigt osexigt sex (varken av oss kan andas genom näsan hahahah), surt att man lyckas bli sjuk när man inte gå någonstans utom ICA! :/


    Tack så mycket! Jo men visst är det så, såklart. Finns ju hur många som helst som kämpar, men det hör man ju inte lika mycket om såklart, tyvärr.

    Vad skönt för dig att ha vänner runt dig som du kan prata med. Jag saknar det, men egentligen är det väl bara att öppna upp mig, tror nog att jag hade fått bra stöd av vänner, men känns ändå som att det skulle bli en extra stress - inte bara jag som väntar utan alla andra också.

    Vården är ett skämt. Jag har tagit blodprov och ultraljud, vilket verkar ha sett okej ut. Nästa steg är ett uppföljningssamtal och därefter verkar det som det blir ivf. Hur går det för dig? Hur länge har du försökt nu och har ni någon kontakt med vården?

    Min cykel verkar vara bra, regelbunden, ägglossar varje månad och positivt äl test (positiva test två dagar i rad, varje månad), har lite spottings två tre dagar innan mens, vet inte om det kan fixas på nåt sett.
  • Anonym (Längtartillvår)
    Soff skrev 2021-02-26 20:36:54 följande:

    Det kan du ge dig på haha... som vanligt tycker man att man känner nya symptom.. dock inget jag tar på allvar då det hittils aldrig betytt ett dyft >< men går ju hursom inte att INTE känna efter.. tankarna kommer ibland... tänk om det faktiskt är något denna gången...


    Jag har min Bim på söndag, och jag har haft känningar ända sedan några dagar efter min äl, vilket jag aldrig har. Känner inte ens av min ägglossning. Så iom att jag tog en dunderdos av d vitamin så var jag övertygad om att jag var gravid, men icke. Spottings just nu, så mensen kommer som den ska på söndag. Det var säkert pga av D-vitamin boosten som jag haft känningar så länge.

    Hoppas era symptom stämmer och att ni plussar snart :)
  • Sellerin

    Uppdaterar min BIM från 11e till 8e mars. Har idag börjat få ont i brösten igen, vilket jag tolkar som PMS och därmed känner mig ganska säker att mensen kommer dyka upp i mars. Ganska väntat med att det inte gick denna cykel, då jag och min sambo inte var på samma ställe de närmsta dagarna runt förmodad ÄL.


    För övrigt 3:e månaden i rad som jag får så väldans ont i brösten. Känns som att jag måste ha sport-bh på mig, för minsta rörelse gör att de ömmar.. Någon som kan något om vad man kan göra för att slippa att brösten ömmar så..?


    En positiv sak är att min menscykel verkar ha kortats ned något, från +35 dagar till 28-30 dagar igen. Hoppas! Om nu det här med att skapa ett nytt liv nu ska ta sådan tid,  känns det bättre att cykeln förkortas jämfört med att den förlängs =) 


    Trevlig helg till alla er godingar! 


     


    talu, 1/3, 25 år (2:a försöket)

    paperlanterns, 2/3, 32 år (3:e försöket)

    KNAS2, 2/3, 31 år (9:e försöket)

    SMEL, 2/3, 27 år (6:e försöket)

    Molybden, 2/3, 26 år (9:e försöket)

    Sockerplanta, 3/3, 26 år (6:e försöket)

    Link92, 3/3, 29 år (20:e försöket)

    Neongirl 5/3, 38 år (5:e försöket, ett missfall)

    zelling, 6/3, 32 år, (försök 12)

    VirrePirre06, 7/3, 29år (försök 4)

    Ussies, 7/3, 33år (2:a försöket)

    Soff 6/3, 33 år (11:e försöket)

    Ericky, 8/3, 33 år (8:e försöket)

    Sellerin, 8/3, 32 år (6:e försöket)

    jlinnea, 9/3, 26 år (8:e försöket)

    BoringBrick92, 10/3, 28 år (4:e försöket)

    Carina82, 9/3, 38 år (5:e försöket)

    Vickan31, 11/3, 31 år (9:e försöket)


    Johanna1923, 14/3, 30 år (2:a försöket)

    MAKL, 14/3, 27 år (6:e försöket)

    Emmalucy, 14/3, 34 år (2:a försöket)

    Hopeforaplusa 15/3, 28 år (7:e försöket)

    Msofie 17/3, 25 år (13e försöket)

    apan95, 19/3, 25 år (16:e försöket)

    Annne29 19/3 29 år (11:e försöket)

    Babymonitor 19/3, 29 år (5:e försöket)

    Lys12, 19/3, 26 år (2:a försöket)

    Rungirl, 20/3, 32 år (5:e försöket)

    Notalonee, 20/3, 27 år (1:a försöket)

    Grapefrukt 24/3, 31 år (6:e försöket)

    Stickling, 27/3, 33 år (9:e försöket)

    Rumpelstiltskin, 31/3, 25 år (7:e försöket)[/quote]

  • BoringBrick92

    ÄL nu i helgen så blir flytt av BIM. blev inte så mycket, men hoppas på att turen är med oss ändå. Försöker tänka att en gång är det som krävs, det måste bara vara rätt gång.

    Trevlig helg!!

    talu, 1/3, 25 år (2:a försöket)

    paperlanterns, 2/3, 32 år (3:e försöket)

    KNAS2, 2/3, 31 år (9:e försöket)

    SMEL, 2/3, 27 år (6:e försöket)

    Molybden, 2/3, 26 år (9:e försöket)

    Sockerplanta, 3/3, 26 år (6:e försöket)

    Link92, 3/3, 29 år (20:e försöket)

    Neongirl 5/3, 38 år (5:e försöket, ett missfall)

    zelling, 6/3, 32 år, (försök 12)

    VirrePirre06, 7/3, 29år (försök 4)

    Ussies, 7/3, 33år (2:a försöket)

    Soff 6/3, 33 år (11:e försöket)

    Ericky, 8/3, 33 år (8:e försöket)

    Sellerin, 8/3, 32 år (6:e försöket)

    jlinnea, 9/3, 26 år (8:e försöket)

    Carina82, 9/3, 38 år (5:e försöket)

    Vickan31, 11/3, 31 år (9:e försöket)

    Johanna1923, 14/3, 30 år (2:a försöket)

    MAKL, 14/3, 27 år (6:e försöket)

    BoringBrick92, 14/3, 28 år (4:e försöket)

    Emmalucy, 14/3, 34 år (2:a försöket)

    15/3, 28 år (7:e försöket)

    Msofie 17/3, 25 år (13e försöket)

    apan95, 19/3, 25 år (16:e försöket)

    Annne29 19/3 29 år (11:e försöket)

    Babymonitor 19/3, 29 år (5:e försöket)

    Lys12, 19/3, 26 år (2:a försöket)

    Rungirl, 20/3, 32 år (5:e försöket)

    Notalonee, 20/3, 27 år (1:a försöket)

    Grapefrukt 24/3, 31 år (6:e försöket)

    Stickling, 27/3, 33 år (9:e försöket)

    Rumpelstiltskin, 31/3, 25 år (7:e försöket)

  • Litalu
    Link92 skrev 2021-02-26 16:00:44 följande:

    Hej! ÄL+9 idag och jag tycker att brösten är större och ömmar mer än vanligt. BIM på onsdag nästa vecka. Är det fler som har BIM tidigt i mars som börjat känna efter för mycket än? :)


    Jo men visst känner man efter.. BIM på måndag och både jag och min sambo har reagerat på att jag varken haft migrän eller mensvärk än vilket annars brukar komma någon dag innan för mig.. snälla låt det fortsätta så och släng in lite metallsmak i munnen och doftkänslighet istället! *pls*
Svar på tråden BIM Mars 2021 - första barnet