• Litalu

    BIM Mars 2021 - första barnet

    Hej! Jag har försökt hålla ut och vänta på att denna tråd ska skapas men nu fick jag ta saken i egna händer då jag inte kan tänka på annat än den eviga väntan på BIM. Jag har lång cykel (33 dagar) så jag går direkt från januaritråden och hit.. 


    Vi fyller tråden med hopp och stöd så hoppas jag att vi alla får uppleva ett mirakel snart Hjärta


    Kopiera gärna listan och lägg till ditt namn och förväntad BIM.

    LISTA:

    litalu, 1/3, 25 år (2:a försöket)

  • Svar på tråden BIM Mars 2021 - första barnet
  • Soff
    Anonym (Längtartillvår) skrev 2021-02-28 12:20:45 följande:

    Då är det snart dags! Hoppas hoppas att det går för er.

    Ja jag är rätt säker på att vi bommar februari, har bruna flytningar till och från sedan några dagar som jag alltid får innan mens. Trodde mensen skulle komma idag, men den kommer nog imorgon då.


    Aa det närmar sig ^^ tack <3

    Ah okey. Hoppet finns så länge inte mensen kommit iallafall.. jag håller tummarna.
  • hopeforaplusa

    Tänkte höra med er, jag har tagit CB advance och får två nästan lika starka streck ändå bara ett O. Alltså ingen blinkade eller fast smiley. Borde det vara nära då? Min app säger äl tisdag/onsdag men förra cykeln blinkade den 8 dagar innan själva äl och fast gubbe så blir förbryllad att den inte kommit alls nu trots starka streck,.

  • Molybden

    Så ser blev ingen ägglossning för min del. Tyvärr fått värre smärtor än vanligt och det goda humöret är som bortblåst.

    Men det är tidigt på månaden så kan åtminstone hänga kvar här.

  • Anonym (LL)

    Måste bara skriva av mig - min närmsta vän berättade igår att hon är gravid. De har inte försökt, de vill inte ha barn nu egentligen. Ett ligg och pang så blev det barn. Jag gillar inte riktigt vem jag blivit i den här processen att inte lyckas bli gravid - för jag blev så otroligt ledsen. Nu ska jag följa hela hennes graviditet medan missunnsamma jag tycker att det borde varit min tur.. är det helt orimligt att känna så? Jag glädjs ju åt dem också, för deras skull. Men avundsjukan kickar också in..

  • Soff
    Anonym (LL) skrev 2021-03-01 08:30:04 följande:

    Måste bara skriva av mig - min närmsta vän berättade igår att hon är gravid. De har inte försökt, de vill inte ha barn nu egentligen. Ett ligg och pang så blev det barn. Jag gillar inte riktigt vem jag blivit i den här processen att inte lyckas bli gravid - för jag blev så otroligt ledsen. Nu ska jag följa hela hennes graviditet medan missunnsamma jag tycker att det borde varit min tur.. är det helt orimligt att känna så? Jag glädjs ju åt dem också, för deras skull. Men avundsjukan kickar också in..


    Känner precis så också, så du är inte ensam. Har fått ett par gravidbesked under tiden vi försökt och jag kan bara inte bli glad, blir bara otroligt ledsen. Har någonstans accepterat att det är bara så jag känner, och det är ok. Vi kan vara glada för deras skull senare :)
  • KNAS2
    Anonym (LL) skrev 2021-03-01 08:30:04 följande:

    Måste bara skriva av mig - min närmsta vän berättade igår att hon är gravid. De har inte försökt, de vill inte ha barn nu egentligen. Ett ligg och pang så blev det barn. Jag gillar inte riktigt vem jag blivit i den här processen att inte lyckas bli gravid - för jag blev så otroligt ledsen. Nu ska jag följa hela hennes graviditet medan missunnsamma jag tycker att det borde varit min tur.. är det helt orimligt att känna så? Jag glädjs ju åt dem också, för deras skull. Men avundsjukan kickar också in..


    Känner igen mig. Hur svårt det än är så får man försöka glädjas åt sina vänner, och sen får man kämpa på själv, tänk om denna månad är vår månad. Jag håller tummarna!
  • MAKL
    Anonym (LL) skrev 2021-03-01 08:30:04 följande:

    Måste bara skriva av mig - min närmsta vän berättade igår att hon är gravid. De har inte försökt, de vill inte ha barn nu egentligen. Ett ligg och pang så blev det barn. Jag gillar inte riktigt vem jag blivit i den här processen att inte lyckas bli gravid - för jag blev så otroligt ledsen. Nu ska jag följa hela hennes graviditet medan missunnsamma jag tycker att det borde varit min tur.. är det helt orimligt att känna så? Jag glädjs ju åt dem också, för deras skull. Men avundsjukan kickar också in..


    Här är en till som känner som dig. Fick i helgen det fjärde gravid beskedet bara under de snart 6 månader vi försökt och går nästan inte att glädjas med dom när man försöker så hårt själv utan att det lyckas. Den här gången tog det riktigt hårt och negativiteten tog över helt och tankar som att man aldrig kommer lyckas bli gravid för det är något fel på en har varit extremt kämpigt nu i helgen. Men jag tycker att man ska tillåta sig att känna så under den här perioden som man kämpar så får man glädjas med dom sen.
  • MAKL
    Sellerin skrev 2021-02-28 11:43:56 följande:

    Tack för ditt svar! Jag googlade också vidare lite och kanske är det östrogendominans. De ömma brösten kommer ganska tidigt för mig, typ 2-3 dgr efter ÄL.

    Jag vet ju med mig att jag är otroligt känslig för koffein, räcker ibland att jag dricker två koppar på samma dag så blir jag lite skakig på handen, varm, ibland lite hjärtklappning och en form av inre stress.. dricker just nu kanske 2-3 koppar kaffe i veckan, men kan ju vara värt att testa att skippa det till 100% till nästa cykel :)


    Det är den anledningen jag också fått upp när jag kikat runt lite. Dock så har jag även fått reda på att saknad av fertilt sekret (vilket jag antar att jag har då jag aldrig upplevt att jag har fått det) kan bero på för lite östrogen, så i mitt fall vet jag inte vad jag ska tro.

    Kanske kan vara en idé att åtminstone prova att dra ner på koffeinet om du inte kan/vill slippa det helt. Känns som man experimenterar hit och dit med allt i sin kost och livsstil för att både lyckas bli gravid och för att slippa alla pms symptom dom cyklerna man inte lyckas.
  • Carina82
    Anonym (LL) skrev 2021-03-01 08:30:04 följande:

    Måste bara skriva av mig - min närmsta vän berättade igår att hon är gravid. De har inte försökt, de vill inte ha barn nu egentligen. Ett ligg och pang så blev det barn. Jag gillar inte riktigt vem jag blivit i den här processen att inte lyckas bli gravid - för jag blev så otroligt ledsen. Nu ska jag följa hela hennes graviditet medan missunnsamma jag tycker att det borde varit min tur.. är det helt orimligt att känna så? Jag glädjs ju åt dem också, för deras skull. Men avundsjukan kickar också in..


    Det känns som att vi är många som känner igen oss i det du skriver <3 Min kollega la ut ett ultraljud på vår chat i fredags, är såklart glad för deras skull men det skar ändå i hjärtat. Jag tror man helt enkelt får vara snäll mot sig själv; man kan vara glad för någons skull och samtidigt ledsen för sin egen skull <3
  • Vickan31
    SMEL skrev 2021-02-27 18:43:19 följande:

    hej fina ni ! jag plussade idag :D så jag kommer lämna er nu och gå vidare till en mer passande grupp nu !

    önskar er alla all lycka i världen och mängder baby dust ! 

    efter 7månader av försök så har vi äntligen lyckats :D <3


    Ååååh men vad roligt SMEL, vi har ju följts åt ett tag och är många som hållit tummarna för dig Skrattande Stort grattis! <3 
Svar på tråden BIM Mars 2021 - första barnet