• Litalu

    BIM Mars 2021 - första barnet

    Hej! Jag har försökt hålla ut och vänta på att denna tråd ska skapas men nu fick jag ta saken i egna händer då jag inte kan tänka på annat än den eviga väntan på BIM. Jag har lång cykel (33 dagar) så jag går direkt från januaritråden och hit.. 


    Vi fyller tråden med hopp och stöd så hoppas jag att vi alla får uppleva ett mirakel snart Hjärta


    Kopiera gärna listan och lägg till ditt namn och förväntad BIM.

    LISTA:

    litalu, 1/3, 25 år (2:a försöket)

  • Svar på tråden BIM Mars 2021 - första barnet
  • Litalu

    Stort grattis till SMEL!! Hurra! :) 


     


    Själv så har jag BIM idag (på dag 33) och ingen mens syns till, vilket såklart hade varit helt underbart om det inte vore för att jag tagit två totalt blanka graviditetstest igår och förrgår.. Vill bara att mensen ska komma så att man kan börja försöka igen! Men antar att mensen är oregelbunden fortfarande då jag slutade med piller i slutet av december.. Tog det tid för er andra också innan ni fick tillbaka regelbunden mens?? Hoppas ju på en kortare cykel så småningom inte ännu längre... 


     

  • Sellerin
    bananmilkshake skrev 2021-03-01 11:12:44 följande:

    Åååh, deppdagen... ingen mens i sikte, men vet att det inte tagit sig eftersom jag varit gravid 2 gånger och vet hur det kändes då. 

    Ibland tror jag att jag haft mina chanser, att det där var dom två graviditerna min kropp kunde producera. Dessutom har jag nu gått förbi februari då första bebisen skulle ha kommit, utan att ha en ny på gång som jag var helt säker på att jag trodde. Bara en till misslyckad graviditet hann jag med däremellan. 

    Nä, idag måste jag göra nåt kul! 


    Det är himla jobbigt att vänta  Rynkar på näsan men du vet att du och din respektive kan bli gravida tillsammans, ni kommer såklart lyckas igen, håll ut och försök våga tro på det <3 Det kommer för oss alla förr eller senare! Jag hoppas det ska innebära att man känner sig extra tacksam i livet, när det väl faktiskt går =) Man har ju då längtat så otroligt mycket! 


    Hoppas att du hittade något kul att göra och att du lyckats få en bra dag hittills!

  • KNAS2
    Litalu skrev 2021-03-01 16:29:01 följande:

    Stort grattis till SMEL!! Hurra! :) 

     

    Själv så har jag BIM idag (på dag 33) och ingen mens syns till, vilket såklart hade varit helt underbart om det inte vore för att jag tagit två totalt blanka graviditetstest igår och förrgår.. Vill bara att mensen ska komma så att man kan börja försöka igen! Men antar att mensen är oregelbunden fortfarande då jag slutade med piller i slutet av december.. Tog det tid för er andra också innan ni fick tillbaka regelbunden mens?? Hoppas ju på en kortare cykel så småningom inte ännu längre... 

     


    Jag har tagit två blanka testa tidigt test idag.. Känns hopplöst.

    Kan det inte bara gå vägen för oss?
  • VirrePirre06
    Litalu skrev 2021-03-01 16:29:01 följande:

    Stort grattis till SMEL!! Hurra! :) 

     

    Själv så har jag BIM idag (på dag 33) och ingen mens syns till, vilket såklart hade varit helt underbart om det inte vore för att jag tagit två totalt blanka graviditetstest igår och förrgår.. Vill bara att mensen ska komma så att man kan börja försöka igen! Men antar att mensen är oregelbunden fortfarande då jag slutade med piller i slutet av december.. Tog det tid för er andra också innan ni fick tillbaka regelbunden mens?? Hoppas ju på en kortare cykel så småningom inte ännu längre... 

     


    Har fortfarande oregelbunden mellan 38-47 dagar, slutade 29/5-20 :(
  • Villblimamma96

    Usch jag är helt slut. Jag trodde verkligen inte att hela den här processen skulle vara så jobbig, jag hade väl räknat med att det skulle vara jobbigt först när det gått en tid. Idag är jag på BIM + 14. Har ont i brösten, mår illa, har haft jätteont i bröstvårtorna, brösten har blivit större. Negativa tester. Har bara sett jättesvaga streck, så de är nog spökstreck bara för de borde ju vara starka vid det här laget. Funderar på att ringa till barnmorskemottagningen imorgon, för någonting är ju fel. Jag hoppas verkligen att jag inte är skengravid, det hade känts så väldigt pinsamt. Känner mig ledsen, att jag är sen krånglar ju till det för mig att hålla koll på min cykel. Jag är så trött på att må såhär. Är det någon som varit i liknande sits som jag är nu? Jag blir helt knäckt av alla symptom som har hållit på i 3 veckor nu.

  • Anonym (Längtartillvår)
    bananmilkshake skrev 2021-03-01 11:12:44 följande:

    Åååh, deppdagen... ingen mens i sikte, men vet att det inte tagit sig eftersom jag varit gravid 2 gånger och vet hur det kändes då. 

    Ibland tror jag att jag haft mina chanser, att det där var dom två graviditerna min kropp kunde producera. Dessutom har jag nu gått förbi februari då första bebisen skulle ha kommit, utan att ha en ny på gång som jag var helt säker på att jag trodde. Bara en till misslyckad graviditet hann jag med däremellan. 

    Nä, idag måste jag göra nåt kul! 


    Åh, jag känner igen känslan :( hade så häromdagen. Men så länge mensen håller sig borta finns det ju faktiskt en chans och varje graviditet kan ju känns olika. Så man vet aldrig. Jag håller tummarna för dig ändå, men det är alltid en bra idé att göra något kul!!
  • bananmilkshake
    Sellerin skrev 2021-03-01 16:33:06 följande:

    Det är himla jobbigt att vänta  Rynkar på näsan men du vet att du och din respektive kan bli gravida tillsammans, ni kommer såklart lyckas igen, håll ut och försök våga tro på det <3 Det kommer för oss alla förr eller senare! Jag hoppas det ska innebära att man känner sig extra tacksam i livet, när det väl faktiskt går =) Man har ju då längtat så otroligt mycket! 


    Hoppas att du hittade något kul att göra och att du lyckats få en bra dag hittills!


    Tack så jättemycket, så fint och peppande skrivet! <3 
    Anonym (Längtartillvår) skrev 2021-03-01 19:03:04 följande:
    Åh, jag känner igen känslan :( hade så häromdagen. Men så länge mensen håller sig borta finns det ju faktiskt en chans och varje graviditet kan ju känns olika. Så man vet aldrig. Jag håller tummarna för dig ändå, men det är alltid en bra idé att göra något kul!!
    Tack så supermycket för peppen! Det är ju helt rätt tänkt, inte ge upp. Men ändå försäka hålla sig lite neutral. Tack för tummarna, jag håller tillbaka för dig och för alla andra i tråden. <3 
  • bananmilkshake
    Villblimamma96 skrev 2021-03-01 18:32:57 följande:

    Usch jag är helt slut. Jag trodde verkligen inte att hela den här processen skulle vara så jobbig, jag hade väl räknat med att det skulle vara jobbigt först när det gått en tid. Idag är jag på BIM + 14. Har ont i brösten, mår illa, har haft jätteont i bröstvårtorna, brösten har blivit större. Negativa tester. Har bara sett jättesvaga streck, så de är nog spökstreck bara för de borde ju vara starka vid det här laget. Funderar på att ringa till barnmorskemottagningen imorgon, för någonting är ju fel. Jag hoppas verkligen att jag inte är skengravid, det hade känts så väldigt pinsamt. Känner mig ledsen, att jag är sen krånglar ju till det för mig att hålla koll på min cykel. Jag är så trött på att må såhär. Är det någon som varit i liknande sits som jag är nu? Jag blir helt knäckt av alla symptom som har hållit på i 3 veckor nu.


    Nej men usch vilken tortyr. :( Ring imorgon! Att vara skengravid är inte alls pinsamt, det är dom nog med om hela tiden. Din kropp HAR ju förändrats, såklart du vill veta varför. Kram! 
  • Anonym (Längtartillvår)
    Emmalucy skrev 2021-03-01 15:17:41 följande:

    Jo exakt, även om man inte är med i diskussionen så läser man och nicka till sig själv och håller med om allt som skrivs :) och jag håller med, trots att jag blev så extremt deprimerad pga försöks åren med exet att jag har aldrig riktigt varit densamma igen, så skulle jag inte vilja ha barn med honom nu! Tur i oturen :)

    Mmmm covid gör inte sakerna lättare! Det är tufft när der är "din tur" att gå på utredning men man är tvungen att vänta :( hur tror du de kommer att agera för er om allt ser "normalt" ut? Hoppas det är bättre än i Sverige iaf.

    Och till er som känner igen sig om graviditetsbesked... håller med, men blev också lite arg att läsa om detta... "vill egentligen inte ha barn just nu" hallå, vet dem inte hur man skapar en bebis? Jag fattar inte folk som råkar bli gravid av misstag, det känns så orättvis att de har inte nån tacksamhet för livet de har skapat (de blir såklart glada osv, men UGH)!

    Finns det nån av er som var dunderförkyld innan äl? Jag har varit så sjuk i en vecka nu, kan inte andas genom näsan (det blir väldigt osexigt ljud när vi har sex kan jag säga) som om det var inte en kamp och stress nog med att tajma baby dances och nu laddar man upp med alvedon för att orka... jag kommer bli så glad efter ons där jag kan slippa tänka på äl och sex! :D


    Vad tråkigt att höra att du blev så deprimerad och aldrig blivit densamma igen. Det är verkligen psykiskt påfrestande när man vill något så mycket och den enda man kan göra är att vänta, vänta vänta :(

    Men snart är det vår tur, tillslut så kommer det ju att hända!

    De har sagt att de alternativ som finns är något stimulerande (för ägglossning antar jag, har alltid lite svårt att hänga med i alla termer när det är på engelska) och då tycker de man ska hålla på i ca 6 månader. Chansen att det lyckas var typ 35% har jag för mig hon sa, annars är det ivf, och det har större chans att lyckas. Men det här ska vi prata om i maj. Efter maj antar jag att det är ytterligare väntetid på x antal månader.. bara att hoppas att det tar sig innan.

    Haha, har som tur är inte varit så sjuk runt ägglossning. Som du säger räcker det gott och väl med det väldigt spontana, sexiga baby making sex som vi har här hemma! "Idag är det baby day" brukar jag ropa till min partner när det är dags :)
  • 96Linneaa

    BIM 6/3, första försöker dock inte jätteaktivt försökande men hoppas ändå det tar sig! Känt mig konstig hela dagen, kanske inbillning, kanske måndagssymptom, haha

Svar på tråden BIM Mars 2021 - första barnet