• Litalu

    BIM Mars 2021 - första barnet

    Hej! Jag har försökt hålla ut och vänta på att denna tråd ska skapas men nu fick jag ta saken i egna händer då jag inte kan tänka på annat än den eviga väntan på BIM. Jag har lång cykel (33 dagar) så jag går direkt från januaritråden och hit.. 


    Vi fyller tråden med hopp och stöd så hoppas jag att vi alla får uppleva ett mirakel snart Hjärta


    Kopiera gärna listan och lägg till ditt namn och förväntad BIM.

    LISTA:

    litalu, 1/3, 25 år (2:a försöket)

  • Svar på tråden BIM Mars 2021 - första barnet
  • Stickling
    Grapefrukt89 skrev 2021-03-24 14:33:12 följande:

    Herregud.... Jag är tydligen gravid! Testen är tagna idag. RFSU imorse kl 10  (och åg lite diffust ut) och clearblue nyligen.

    Symptom var ganska likt PMS jag har men mycket mildare... Ska också tillägga att jag varit på akupunktur från runt min ägglossning så jag trodde att det hade påverkan på min eventuella pms... Därför tänkte jag inte så mycket på det... Skillnaden nu är att jag är ganska dålig i magen + lite antydan till halsbränna... Har också lite molvärk då och då (som innan med pms).

     


    Hurraaaaa! Grattis, så underbart!
  • KNAS2
    Grapefrukt89 skrev 2021-03-24 14:33:12 följande:

    Herregud.... Jag är tydligen gravid! Testen är tagna idag. RFSU imorse kl 10  (och åg lite diffust ut) och clearblue nyligen.

    Symptom var ganska likt PMS jag har men mycket mildare... Ska också tillägga att jag varit på akupunktur från runt min ägglossning så jag trodde att det hade påverkan på min eventuella pms... Därför tänkte jag inte så mycket på det... Skillnaden nu är att jag är ganska dålig i magen + lite antydan till halsbränna... Har också lite molvärk då och då (som innan med pms).

     


    STORT GRATTIS!!

    Åh så roligt!
  • bananmilkshake
    Grapefrukt89 skrev 2021-03-24 14:33:12 följande:

    Herregud.... Jag är tydligen gravid! Testen är tagna idag. RFSU imorse kl 10  (och åg lite diffust ut) och clearblue nyligen.


    Symptom var ganska likt PMS jag har men mycket mildare... Ska också tillägga att jag varit på akupunktur från runt min ägglossning så jag trodde att det hade påverkan på min eventuella pms... Därför tänkte jag inte så mycket på det... Skillnaden nu är att jag är ganska dålig i magen + lite antydan till halsbränna... Har också lite molvärk då och då (som innan med pms)


    Men jaaaa så kul, GRATTIS! {#emotions_dlg.flower}
  • Sellerin
    Grapefrukt89 skrev 2021-03-24 14:33:12 följande:

    Herregud.... Jag är tydligen gravid!.

     


    Wiho!!! Underbara nyheter! Största Grattiskramen till dig kombinerat med hurra-rop! <3
  • Carina82
    Grapefrukt89 skrev 2021-03-24 14:33:12 följande:

    Herregud.... Jag är tydligen gravid! Testen är tagna idag. RFSU imorse kl 10  (och åg lite diffust ut) och clearblue nyligen.

    Symptom var ganska likt PMS jag har men mycket mildare... Ska också tillägga att jag varit på akupunktur från runt min ägglossning så jag trodde att det hade påverkan på min eventuella pms... Därför tänkte jag inte så mycket på det... Skillnaden nu är att jag är ganska dålig i magen + lite antydan till halsbränna... Har också lite molvärk då och då (som innan med pms).

     


    Hurra!! Vad glad jag blir, grattis <3
  • Grapefrukt89
    apan95 skrev 2021-03-24 14:43:14 följande:
    Åh! Grattis! Vilka fina plus!! :) <3
    Link92 skrev 2021-03-24 14:51:54 följande:
    Men JA, grattis!!! :D
    hopeforaplusa skrev 2021-03-24 15:08:17 följande:
    Wow stort grattis! Jättekul att se!{#emotions_dlg.flower}Hjärta
    Eclipse skrev 2021-03-24 15:54:49 följande:
    Grattis!
    Anonym (Längtartillvår) skrev 2021-03-24 16:02:30 följande:
    Åh vad roligt, stort GRATTIS!!! Njut av den efterlängtade graviditeten. Tänk att du ska bli mamma <3
    Ericky skrev 2021-03-24 17:20:54 följande:
    Hurra! Stort, stort grattis till dig/er! Vilken otroligt känsla det måste vara i dig idag! <3 Hoppas att du får en fin graviditet <3
    Stickling skrev 2021-03-24 18:07:56 följande:
    Hurraaaaa! Grattis, så underbart!
    KNAS2 skrev 2021-03-24 20:29:12 följande:
    STORT GRATTIS!!

    Åh så roligt!
    bananmilkshake skrev 2021-03-24 20:39:15 följande:
    Men jaaaa så kul, GRATTIS! {#emotions_dlg.flower}
    Sellerin skrev 2021-03-24 20:55:28 följande:
    Wiho!!! Underbara nyheter! Största Grattiskramen till dig kombinerat med hurra-rop! <3




    Tack snäääälla alla fina ni! Hjärta


    Vi är i chock men glada såklart! Hoppas på det bästa nu framöver!

    Lyckosparkar och kramar tillbaks oavsett om ni plussat eller kämpar mot plus!


    Tänkte följa med i tråden månaden ut och hejja på!  SoligHjärta

  • Soff

    Wow! Grattis!!! :D Åh va kul!!! 


    Känns lite hoppfullt också med akupunkturen för min del, då jag själv började med det och gick på det dessutom också precis vid ÄL :) jag är på ÄL+4 nu, så bara vänta och se. 


     


    Grapefrukt89 skrev 2021-03-24 14:33:12 följande:

    Herregud.... Jag är tydligen gravid! Testen är tagna idag. RFSU imorse kl 10  (och åg lite diffust ut) och clearblue nyligen.


    Symptom var ganska likt PMS jag har men mycket mildare... Ska också tillägga att jag varit på akupunktur från runt min ägglossning så jag trodde att det hade påverkan på min eventuella pms... Därför tänkte jag inte så mycket på det... Skillnaden nu är att jag är ganska dålig i magen + lite antydan till halsbränna... Har också lite molvärk då och då (som innan med pms).


     



  • Soff

    Välkommen till galen-skapar-klubben ;P Förhoppningsvis så är det ju något :) men det går ju tyvärr inte att veta förns vid bim. Jag har inbillat mig PRECIS ALLT tror jag (är på 12:e försöket nu), så kroppen kan verkligen spela dig ett spratt. Men hoppas att det inte är så! Eller att du inte behöver gå igenom så många månader.


     


    Soffans skrev 2021-03-24 16:05:18 följande:

    Jag blir gaaalen!

    Är på BIM +11 alt. BIM +9 beroende på hur lång cykel man räknar med. Kom direkt från p-piller så har ingen fast cykeln än. Men ingen mens i sikte - bara negativa test (även de extra känsliga) men dock en helt del konstiga symptom, något som har varit med om liknande?

    Ca. 2 månader efter p-piller fick jag positivt på cb digitalt ägglossningstest och samtidigt en temperatur dipp & efterföljande ökning som sedan har legat sig kvar sedan dess. Vi ?mös? också till det på ägglossningsdagen.

    Redan 1 vecka efter ägglossning började brösten växa och pirra, och sedan har de fortsatt så tills nu - alltså växt under nästan 3 veckor, till den grad att jag inte får plats i bh:ar & har rejäla bristningar på båda brösten.

    1 dag innan BIM fick jag en ljusrosa flytning när jag var på toaletten som varade i någon timme och efter det ingen mens.

    Senaste veckan har jag börjat få: halsbränna / sura uppstötningar, värk i ljumsken och nu senaste dagarna även värk i ländryggen. Stora lite knotiga bröst, förändrade bröstvårtor, kontinuerlig hög temperatur ca 0.4% över baseline, ?bubblig i magen? (ursäkta TMI) och nu upptäckte jag även idag att hela mina höfter har blivit helt fyllda med små bristningar (har tydligen mer att göra med hormoner än att huden faktiskt dras ut).


    Så något känns lite off med mina hormoner i alla fall, för bristningar känns svårt att lura kroppen till / hitta på eftersom jag inte ens vet om det. Tror ni det kan vara en grav, eller bara p-piller som spökar, eller bara ren inbillning? Vad tror ni, någon som har varit med om något liknande?

    Kan tillägga att det är första försöket och vi vill ?hellre? bli gravida lite senare under våren så är inte så stressade, men skulle såklart bli glada om det var något nu också. Men känner inte att jag vill det så gärna att jag borde kunnat tvinga fram allt.

    Något som har varit med om liknande?


  • Grapefrukt89
    Soff skrev 2021-03-24 23:02:28 följande:

    Wow! Grattis!!! :D Åh va kul!!! 


    Känns lite hoppfullt också med akupunkturen för min del, då jag själv började med det och gick på det dessutom också precis vid ÄL :) jag är på ÄL+4 nu, så bara vänta och se. 


     


    Tack snälla Soff! Hjärta Känns kul och spännande även om det såklart inte finns garantier för att lilla skatten vill stanna... Men så är ju livet :)  Vi får hoppas på det bästa!


    Ja, även om man inte riktigt vet vad som gjorde skillnad denna gång så känner jag mig väldigt mycket lugnare tack vare akupunkturen! För mig vad det ett måste då jag kände att jag höll på att explodera av hormoner/känslor/oro osv. Så det akupunktur kan göra är ju också att få "ner" en så att man landar mer i sin kropp, är lite mer "här och nu" och kan vara mer avslappnad. Om adrenalinet och kortisolet drar igång i kroppen så kanske den inte vill/kan behålla ett ägg liksom... Många läkare säger ju att det inte finns studier som kan stödja detta (enligt dem måste mensen rubbas för att kunna påverka ferilitet) men å andra sidan fick jag ju INGEN hjälp för mina hormonella problem/frustratiion/oro (PMS deluxe) när jag gick till vårdcentralen och gyn sa: "ja, det låter egentligen inte konstigt"


    ... SUCK.


    Kan också tipsa om homeopati (youtubelänk) som hjälpte mig med min kost också! Enkla trick som man hört tidigare - ät fullkorn, mer hemlagat, dra ner på sockret, ät regelbundet. Det har nog också gjort att jag mår väldigt mycket bättre nu i både magen och rent hormonellt.


    Håller tummar och tår för dig! Hjärta


    Hur känns akupunkturen annars? Känner du nån skillnad? Spännande att höra om andras upplevelser! Solig

  • paperlanterns
    Grapefrukt89 skrev 2021-03-24 14:33:12 följande:

    Herregud.... Jag är tydligen gravid! Testen är tagna idag. RFSU imorse kl 10  (och åg lite diffust ut) och clearblue nyligen.

    Symptom var ganska likt PMS jag har men mycket mildare... Ska också tillägga att jag varit på akupunktur från runt min ägglossning så jag trodde att det hade påverkan på min eventuella pms... Därför tänkte jag inte så mycket på det... Skillnaden nu är att jag är ganska dålig i magen + lite antydan till halsbränna... Har också lite molvärk då och då (som innan med pms).

     


    Åh grattis!!! :)
Svar på tråden BIM Mars 2021 - första barnet