• Jozsan

    BIM mars 2021

    Hej!

    Dags för en tråd för oss med bim nu i mars

    Ett forum där vi kan stötta och peppa varandra, och självklart hoppas jag på många plus!

    Mitt andra försök, förra månaden prickade vi inte exakt på äl dagen. Men jag kommer börja med äl test denna månad för att hålla koll på kroppen.

  • Svar på tråden BIM mars 2021
  • Tryingtogetnr2

    Vet inte längre då alla appar visar olika. Vissa står att jag ska ha mens den 28e feb och andra 2 mars.

    Idag är jag sjukt trött och mår illa. Men tror de bara är fake symtomer

  • Anonym (Mingsan)

    Jag tog ut min hormonspiral i samband med senaste mensen, den 31/1. Blödde några dagar.

    Min cykel har varierat mellan 21-28 dagar under tiden med spiral och nu vet jag alltså inte när jag ska vänta mig att mensen kommer. Hade sex vid ev äl både om jag skulle haft 21 eller 28 dagars cykel.

    Det senare alternativet var isåfall att äl var på alla hjärtans dag, vilket ju innebär rätt nyligen! Det tidigare alternativet var äl den 6/2. Men får för mig att det var den 14 då jag dagen innan det fick lite smärtor i magen samt dagen efter ont i brösten!

    Idag har jag haft illamående.. känner mig lite förvirrad.. men gissar att det bara är att vänta och se :)

  • Rosahimmel86
    ems86 skrev 2021-02-19 06:24:57 följande:

    Vi fortsätter följas åt! Jag fick fast igår. Håller tummarna för dig!


    Så roligt! :)

    Nu får vi hoppas på plus om 2 veckor
  • Jozsan
    myownworstenemy skrev 2021-02-18 23:03:10 följande:

    Jag hade ju hoppats att jag skulle ha en snart tvååring vid det här laget. Men nu hoppas jag bara på att jag blir gravid så fort som möjligt.

    Det sjuka är att jag blev gravid på första försöket med mitt första barn! Vi måste ha haft tur. I och för sig var jag 29 och vägde typ 10 kg mindre. Men min teori är att vi har haft sex för sällan och att det kan vara därför spermierna har blivit sämre så vi har försökt få till det lite oftare även om det är svårt när man lägger sig vid olika tider och så (vi har inte samma jobbtider).

    Hur lång tid tog det för dig med första? Och hur många försök har det blivit nu?


    Jo det är ju klurigt att få till sex när båda jobbar olika, vi jobbar också olika och jag är så trött när han kommer hem sen är ofta äldsta barnet vaken så det blir svårt.

    Nu jobbar han mindre i och med Corona så då har vi kunnat få till sexet lättare.

    Första barnet blev till välfugt snabbt, var 19 år då. Andra på försök 2, så har haft tur de gångerna.

    Nu är vi inne på försök två och jag tror vi prickade in rätt bra ändå, så nu blir det att vänta och se om det vill ta sig. Min man har dock haft problem med cystor i testiklarna så vet inte om det kan påverka..
  • Anonym (Mingsan)

    Lite nyfiken på om någon annan här blivit gravid ganska direkt efter spiral? :)

  • Tryingtogetnr2


    Nu ändrade nc till mens den 1a mars men skönt att få svart på vitt att ägglossning skett iaf. Igår hade jag 36,42 i temp och imorse 36,61
  • Rosahimmel86

    Bim mars 2021

    Bacon89 2/3

    Jozsan 3/3

    Sarabecca 3/3

    Tryingtogetnr2 5/3

    Rosahimmel86 5/3

    Myownworstenemy 8/3

    Mamma91a 16/3

  • ems86

    God morgon alla!

    Jag har haft positiva ägglossningstest torsdag och fredag. Negativt idag. Visst borde det då innebära att ägglossningen är idag? Och att vi def borde ligga idag också? :)

  • Jozsan
    ems86 skrev 2021-02-20 08:36:30 följande:

    God morgon alla!

    Jag har haft positiva ägglossningstest torsdag och fredag. Negativt idag. Visst borde det då innebära att ägglossningen är idag? Och att vi def borde ligga idag också? :)


    Åh vad skönt!

    Hm, om det är så har vi inte lyckats pricka in äl :/

    Hade stegring tisdag och onsdag, vi fick till det onsdag kväll bara.

    Igår (fredag) var stickan negativ så då kanske äl var igår då?

    Lycka till <3
Svar på tråden BIM mars 2021