• Mizzi26

    Bim April 2021 - Första barnet

    Här kan vi samlas som har Bim i april & försöker med första barnet.

    Lägg gärna till er själva i Listan med namn & förväntat datum för bim.

    Håller tummarna för oss alla att detta blir vår månad <3

  • Svar på tråden Bim April 2021 - Första barnet
  • Stickling

    Jag lägger in mig i listan nu, även om BIM blir otroligt långt fram...

    Mizzi26 - 3/4, 26 år (5 försöket)

    Link93 - 3/4, 29 år (21 försöket)

    jlinnea - 3-4, 26 år (9 försöket)

    TheSch92 4/4, 28 år (2 försöket)

    Kimsann, BIM 6/4, 24 år (2 försöket)

    Emlan93, BIM 12/4, 27 år (5-försöket)

    Stickling, 27/4, 33 år (10:e försöket)

  • Link92
    Stickling skrev 2021-03-06 08:22:04 följande:

    Men fy, vilken usel regel!?! Låter verkligen mossigt, och vilken katastrof det måste vara för många barnlängtare. Att betala privat är det ju inte allla som har möjlighet till heller. Usch, lider med dig! Hoppas SÅ att det ska gå vägen för er!! <3


    Ja det känns lite enkelspårigt. De kollar ju inte upp så noggrant när man gör fertilitetsutredning heller, så kan säkert ligga någon hormonell obalans hos mig.. Vi kommer nog att höra av oss till barnlöshetsmottagningen igen efter sommaren om inget mer hänt då, för att se om vi kan få "tjuvstarta" lite. Annars gör vi nog en privat utredning då bara för att känna att vi har en plan framåt. Vi skulle kunna betala för privat IVF men då vi gärna vill ha mer än ett barn tänker vi att vi kanske ändå måste betala för syskon-IVF så vi spar pengarna till det.

    Förut har vi tagit lite paus för att inte få en decemberbebis men har nu kommit fram till att vi inte vill missa några försök så vi kör på :)
  • VirrePirre06

    Fick mens idag, så näst bim blir april. Då jag har oregelbundna cykler så får se om datumet ändras eller ej, men blir preliminärt.

    Mizzi26 - 3/4, 26 år (5 försöket)

    Link93 - 3/4, 29 år (21 försöket)

    jlinnea - 3-4, 26 år (9 försöket)

    TheSch92 4/4, 28 år (2 försöket)

    Kimsann, 6/4, 24 år (2 försöket)

    Emlan93, 12/4, 27 år (5-försöket)

    VirrePirre06, 14/4, 30år (5e försöket)

    Stickling, 27/4, 33 år (10:e försöket

  • neongirl

    Hej! Hoppar in här också. Skulle varit kvar i mars-tråden för BIM 2 men mensen var sen och datumet flyttades fram. Så typiskt!

    Neongirl 1/4, 38 år (6:e försöket, ett missfall)

    Mizzi26 - 3/4, 26 år (5 försöket)

    Link93 - 3/4, 29 år (21 försöket)

    jlinnea - 3-4, 26 år (9 försöket)

    TheSch92 4/4, 28 år (2 försöket)

    Kimsann, 6/4, 24 år (2 försöket)

    Emlan93, 12/4, 27 år (5-försöket)

    VirrePirre06, 14/4, 30år (5e försöket)

    Stickling, 27/4, 33 år (10:e försöket

  • Mizzi26

    Känner igen nästan alla av er, tyvärr.

    Det är tråkigt att se er här men samtidigt skönt för man känner sig inte ensam i alla dessa försök. Man behåller den realistiska bilden av världen lite lättare. Jag grottar lätt ner mig i tankarna av att ,det är bara mig det är fel på, osv men dom slås snabbt bort när jag ser era namn här.

    Denna månad är våran & vi ska försöka njuta av våra fantastiska kroppar som bär oss genom livet och vi ska försöka stressa ner och finna lite glädje i detta på ett eller annat sätt trots de olika problemen vi har! Eller hur?! Det tar så himla mycket kraft och energi detta så vi får hjälpas åt att behålla lugnet.

    Håller tummarna för oss alla nu.

    Jag tog bort mitt bim datum då jag fortfarande väntar på att ägglossa... har väldigt långa cykler & sist ägglossade jag på 3e försöket. Får se om det blir något denna månad, skriver in mitt bim datum så fort jag vet :)

    Neongirl 1/4, 38 år (6:e försöket, ett missfall)

    Mizzi26 - ?/4, 26 år (5 försöket, ett missfall)

    Link93 - 3/4, 29 år (21 försöket)

    jlinnea - 3-4, 26 år (9 försöket)

    TheSch92 4/4, 28 år (2 försöket)

    Kimsann, 6/4, 24 år (2 försöket)

    Emlan93, 12/4, 27 år (5-försöket)

    VirrePirre06, 14/4, 30år (5e försöket)

    Stickling, 27/4, 33 år (10:e försöket

  • Emlan93

    Neongirl 1/4, 38 år (6:e försöket, ett missfall)

    Mizzi26 - ?/4, 26 år (5 försöket, ett missfall)

    Link93 - 3/4, 29 år (21 försöket)

    jlinnea - 3-4, 26 år (9 försöket)

    TheSch92 4/4, 28 år (2 försöket)

    Kimsann, 6/4, 24 år (2 försöket)

    Emlan93, 12/4, 27 år (5-försöket, ett missfall)

    VirrePirre06, 14/4, 30år (5e försöket)

    Stickling, 27/4, 33 år (10:e försöket

  • Emlan93

    [quote=80997891][quote-nick]Mizzi26 skrev 2021-03-10 00:08:39 följande:[/quote-nick]Känner igen nästan alla av er, tyvärr.

    Det är tråkigt att se er här men samtidigt skönt för man känner sig inte ensam i alla dessa försök. Man behåller den realistiska bilden av världen lite lättare. Jag grottar lätt ner mig i tankarna av att ,det är bara mig det är fel på, osv men dom slås snabbt bort när jag ser era namn här.

    Denna månad är våran & vi ska försöka njuta av våra fantastiska kroppar som bär oss genom livet och vi ska försöka stressa ner och finna lite glädje i detta på ett eller annat sätt trots de olika problemen vi har! Eller hur?! Det tar så himla mycket kraft och energi detta så vi får hjälpas åt att behålla lugnet.

    Håller tummarna för oss alla nu.

    Jag tog bort mitt bim datum då jag fortfarande väntar på att ägglossa... har väldigt långa cykler & sist ägglossade jag på 3e försöket. Får se om det blir något denna månad, skriver in mitt bim datum så fort jag vet :)

    Håller med, skönt att vi har varandra :')

    På ett konstigt sätt är jag mer avslappnad just nu efter mitt missfall än innan. Jag är ju LIVRÄDD att det ska hända igen. Men vi har ingen kontroll i vad som händer, vi kan försöka att äta bra, undvika kaffe, alkohol mm och proppa i sig vitaminer men också i vetskapen av att det bara är att hänga med och vänta och se. Hur frustrerande det än känns ibland kan man inte kontrollera allt. Vi får vara tacksamma över våra kroppar och lita på att det kommer hända, att de ska fixa detta och försöka leva på vägen :)

    Jag gissar på att den där avslappnande approachen jag har just idag kommer ändras så snart vi "får" börja försöka igen dock haha. Men ändå;)

    Håller tummarna för ÄL för dig! Väntar också på att få bekräftat ÄL i NC. Hoppas den kommer snart. Har ju hört att ibland rubbas cykeln efter missfall så får se. Hoppas det ska gå någorlunda fort att komma tillbaka i normal cykel :)

  • Mizzi26
    Emlan93 skrev 2021-03-10 15:54:50 följande:

    [quote=80997891][quote-nick]Mizzi26 skrev 2021-03-10 00:08:39 följande:[/quote-nick]

    Håller med, skönt att vi har varandra :')

    På ett konstigt sätt är jag mer avslappnad just nu efter mitt missfall än innan. Jag är ju LIVRÄDD att det ska hända igen. Men vi har ingen kontroll i vad som händer, vi kan försöka att äta bra, undvika kaffe, alkohol mm och proppa i sig vitaminer men också i vetskapen av att det bara är att hänga med och vänta och se. Hur frustrerande det än känns ibland kan man inte kontrollera allt. Vi får vara tacksamma över våra kroppar och lita på att det kommer hända, att de ska fixa detta och försöka leva på vägen :)

    Jag gissar på att den där avslappnande approachen jag har just idag kommer ändras så snart vi "får" börja försöka igen dock haha. Men ändå;)

    Håller tummarna för ÄL för dig! Väntar också på att få bekräftat ÄL i NC. Hoppas den kommer snart. Har ju hört att ibland rubbas cykeln efter missfall så får se. Hoppas det ska gå någorlunda fort att komma tillbaka i normal cykel :)


    Jag förstår vad du menar, jag har väl någonstans accepterat att det kan hända och att det inte finns något att göra åt det som du också säger. Jag kommer inte våga vara glad de första veckorna men jag kommer nog våga slappna av mer och njuta lite av tanken.. man vill ju på något sätt tro att det bara händer en gång också.

    Vi får hoppas att din cykel kommer igång fint! Jag försöker fortfarande lära mig min så det håller mig sysselsatt ett tag framöver :)
  • Stickling
    Mizzi26 skrev 2021-03-10 00:08:39 följande:

    Känner igen nästan alla av er, tyvärr.

    Det är tråkigt att se er här men samtidigt skönt för man känner sig inte ensam i alla dessa försök. Man behåller den realistiska bilden av världen lite lättare. Jag grottar lätt ner mig i tankarna av att ,det är bara mig det är fel på, osv men dom slås snabbt bort när jag ser era namn här.

    Denna månad är våran & vi ska försöka njuta av våra fantastiska kroppar som bär oss genom livet och vi ska försöka stressa ner och finna lite glädje i detta på ett eller annat sätt trots de olika problemen vi har! Eller hur?! Det tar så himla mycket kraft och energi detta så vi får hjälpas åt att behålla lugnet.

    Håller tummarna för oss alla nu.

    Jag tog bort mitt bim datum då jag fortfarande väntar på att ägglossa... har väldigt långa cykler & sist ägglossade jag på 3e försöket. Får se om det blir något denna månad, skriver in mitt bim datum så fort jag vet :)


    Hej! Så fint skrivet. Håller med dig, det är fint att följas åt och se samma namn återkomma månad efter månad, samtidigt som man själv kämpar och längtar <3 Håller tummarna för oss alla i april!
  • Mizzi26
    Stickling skrev 2021-03-11 06:55:57 följande:

    Hej! Så fint skrivet. Håller med dig, det är fint att följas åt och se samma namn återkomma månad efter månad, samtidigt som man själv kämpar och längtar <3 Håller tummarna för oss alla i april!


    Tack, visst är det!

    Jag hoppas detta blir vår månad!

    Ska försöka fylla hela min kropp och själ med glädje och lugn. det kan ju inte skada oavsett utgång tänker jag ;)
Svar på tråden Bim April 2021 - Första barnet