• Mizzi26

    Bim April 2021 - Första barnet

    Här kan vi samlas som har Bim i april & försöker med första barnet.

    Lägg gärna till er själva i Listan med namn & förväntat datum för bim.

    Håller tummarna för oss alla att detta blir vår månad <3

  • Svar på tråden Bim April 2021 - Första barnet
  • RH93
    Soff skrev 2021-04-09 18:24:43 följande:

    Nu har vi bokat in besök på fertilitetskliniken i början av maj, där min sambo ska ta spermaprov, och så får vi se om det eventuellt blir några andra prover. En sida av mig vill ju att allt ska se strålande ut, medan en annan sida hoppas lite på att det är något litet som man ENKELT kan rätta till, så man får något svar på varför det inte gått hittils.. och den sista sidan är orolig att något är fel...  


    Låter skönt att ha något att blicka framåt mot, men förstår att det såklart blir en oro för det okända. Vad som än visas kommer ni ju i alla fall då veta och vid behov kunna få hjälp med det. Hoppas det går bra :)
  • Anonym (Lena87)
    Ericky skrev 2021-04-09 09:45:16 följande:

    ... och så kom nästa gravidbesked. Denna gång tvillingar. Är verkligen superglada för de som väntar tvillingarna, men också återigen ledsen för att det inte är vi som lämnar gravidbesked den här gången heller.

    Hoppas så innerligt (!) på att polypen som ska tas bort nästa vecka ska göra att jag får tillbaka mitt fertila sekret och att det då äntligen ska gå för oss. Det är som sagt vårt 10:e försök i maj som jag hoppas mest på. Min 9:e ÄL som kommer nästa vecka är ju dels mitt i polyp-operationen och dels är sambon bortrest på jobb. Så det blir en hälso-och-vilo-månad här nu. 

    Mitt sekret som jag haft i massor i alla år, försvann ju plötsligt för ungefär 3 år sedan. Efter att ha lusläst mina journaler så ser jag polypen upptäcktes runt samma tidpunkt, men ingen har sagt något om den trots att jag berättat om sekretet som inte finns mer. Vad jag kan förstå sitter min polyp som en propp precis i öppningen, så då är det förstås svårt för spermier att komma in och sekret att komma ut och möta de. Så jag hoppas, hoppas, hoppas <3


    Hej, vill bara skriva det att jag och min kille har haft superlätt för att bli gravida. Sen skulle vi försöka få barn nummer 2 och det gick inte. Jag förstod rätt snart att det var någon knas eftersom att vi haft sjukt lätt tidigare så jag bokade tid hos gyn som fann en polyp på min livmodertapp. Hon tog bort den och tre veckor senare blev jag gravid. Tror verkligen att det var polypen som satt som ett hinder. Önskar dig all lycka <3
  • Ericky
    Anonym (Lena87) skrev 2021-04-10 07:26:47 följande:

    Hej, vill bara skriva det att jag och min kille har haft superlätt för att bli gravida. Sen skulle vi försöka få barn nummer 2 och det gick inte. Jag förstod rätt snart att det var någon knas eftersom att vi haft sjukt lätt tidigare så jag bokade tid hos gyn som fann en polyp på min livmodertapp. Hon tog bort den och tre veckor senare blev jag gravid. Tror verkligen att det var polypen som satt som ett hinder. Önskar dig all lycka <3


    Åh TACK TACK TACK för att du skriver <3 detta gjorde mig så glad och hoppfull! Jag har ju också haft superlätt tidigare. Blev gravid på ETT felsteg. Så därför (tillsammans med mellanblödningar och helt plötsligt försvunnet sekret) har jag känt hela tiden att något är fel men inte fått något gehör från vården. Tills min senaste gyn sa att jag hade en polyp. Som jag som sagt då insåg att jag haft i +2 år när jag kollar mina journaler. Hoppas så mycket att det ska bli som för dig <3

    Tusen tack igen för att du tog dig tid att skriva. Det gjorde min dag:)
  • septemberbarn123

    Är det någon av er som plussat nån gång som upplevt metallsmak i munnen som ett symtom? Har haft det i två dagar nu och det är bra precis en månad sedan min förra mens startade

  • KNAS2
    septemberbarn123 skrev 2021-04-10 08:40:42 följande:

    Är det någon av er som plussat nån gång som upplevt metallsmak i munnen som ett symtom? Har haft det i två dagar nu och det är bra precis en månad sedan min förra mens startade


    Vad jag har läst är det ett tydligt graviditetstecken. Dock har jag inte upplevt det själv.. Än. Håller tummarna för dig :)
  • Molybden

    Jag har en fråga. Jag skulle ju inte tempa den här cykeln... skulle bara bekräfta ägglossningen som gjorde mig orolig så att jag skulle kunna slappna av. Min temp låg högt som efter ägglossning i 7 dagar. På dag 8 vaknade jag och kändes som att äl är på g. Tempen hade sjunkit ner till lägre än den brukar vara innan äl och ligger kvar där. Någon som har varit med om det?

    Jag brukar ju sällan ha äl men följer inte mitt vanliga mönster för utebliven.

  • Molybden
    Molybden skrev 2021-04-10 10:15:52 följande:

    Jag har en fråga. Jag skulle ju inte tempa den här cykeln... skulle bara bekräfta ägglossningen som gjorde mig orolig så att jag skulle kunna slappna av. Min temp låg högt som efter ägglossning i 7 dagar. På dag 8 vaknade jag och kändes som att äl är på g. Tempen hade sjunkit ner till lägre än den brukar vara innan äl och ligger kvar där. Någon som har varit med om det?

    Jag brukar ju sällan ha äl men följer inte mitt vanliga mönster för utebliven.


    Borde påpeka att mitt temp vanligtvis inte går ner förrän dag 3 på mensen.
  • nellibell

    BIM-2 och negativt med testa tidigt test imorse. Haft ont i brösten sen igår(som alltid vid pms) så antar att det inte tagit sig för oss...? Borde inte testa-tidigt test visa vid det här laget? 

  • Stickling
    Soff skrev 2021-04-09 18:24:43 följande:

    Nu har vi bokat in besök på fertilitetskliniken i början av maj, där min sambo ska ta spermaprov, och så får vi se om det eventuellt blir några andra prover. En sida av mig vill ju att allt ska se strålande ut, medan en annan sida hoppas lite på att det är något litet som man ENKELT kan rätta till, så man får något svar på varför det inte gått hittils.. och den sista sidan är orolig att något är fel...  


    Åh. Förstår att mycket tankar väcks nu när ni har en tid inbokad. Vet ju att du tänkt länge på det här med utredning och spermaprov, men det är ju inte konstigt att det ändå finns mycket ambivalens när det väl blir verklighet, när man inte vet vilket besked man ska få och vilka konsekvenser det i sin tur kan ge. Ovisshet är ju väldigt tärande. Vi får hoppas att detta leder till att ni kommer framåt i er process, på ett eller annat sätt. Ska hålla tummarna för er! <3
  • Msofie
    nellibell skrev 2021-04-10 11:30:58 följande:

    BIM-2 och negativt med testa tidigt test imorse. Haft ont i brösten sen igår(som alltid vid pms) så antar att det inte tagit sig för oss...? Borde inte testa-tidigt test visa vid det här laget? 


    Jo, det tänker jag tyvärr att det borde.
Svar på tråden Bim April 2021 - Första barnet