• lejonet87

    Problem att hitta flickvän

    Hej FL. Jag är 34 år och jag har väldigt svårt att träffa en partner. Jag har aldrig haft någon heller.

    Jag är inte den mest attraktiva mannen i världen och jag är kortare än dom flesta svenska män i min ålder men sköter hygien och tänker på kläder och sådant en hel del. Ser respektabel ut. Ordnat liv med jobb, boende och allt sådant där och det har aldrig varit problematiskt.

    Nu i min ålder så är folk med sina partners och så och jag träffar aldrig singelkvinnor naturligt heller. På jobbet finns inga tjejer. På nätet så svarar inga kvinnor när jag skriver och Tinder och liknande får jag inga matchningar.

    Hur ska jag göra egentligen? Jag drömmer om familj och barn och sådant och vill leva ett ganska normalt liv.

  • Svar på tråden Problem att hitta flickvän
  • Kjell2
    lejonet87 skrev 2021-02-25 16:31:13 följande:

    Ja Sedan finns det ju drös med tjejer som gillar kriminella och farliga män, även fast såklart inte majoriteten gör det.


    Vill du utstråla mindre bitterhet undvika att säga och skriva sånt.
  • Kjell2
    lejonet87 skrev 2021-02-25 16:31:13 följande:

    Ja Sedan finns det ju drös med tjejer som gillar kriminella och farliga män, även fast såklart inte majoriteten gör det.


    Vill du utstråla mindre bitterhet undvika att säga och skriva sånt.
    lejonet87 skrev 2021-02-25 16:31:13 följande:

    Ja jag måste skaffa en hobby där tjejer ingår. Jävligt tufft nu däremot.1. Jag är öppen. Men jag letar ju inte bland topptjejerna såklart, för där har jag ingen chans. Det enda jag inte klarar är övervikt. Jag är själv normalviktig och tar hand om mig.

    2. Men då blir det ju som med vissa som söker jobb och aldrig får ett jobb. Ingen arbetsgivare vill vara den första, om det inte är en 19-åring såklart. Sedan finns det ju drös med tjejer som gillar kriminella och farliga män, även fast såklart inte majoriteten gör det.


    Vad funderar du på för hobby?

    Några semesterplaner för sommaren?
  • lejonet87
    Kjell2 skrev 2021-02-25 17:01:28 följande:
    Vill du utstråla mindre bitterhet undvika att säga och skriva sånt.
    lejonet87 skrev 2021-02-25 16:31:13 följande:

    Ja jag måste skaffa en hobby där tjejer ingår. Jävligt tufft nu däremot.1. Jag är öppen. Men jag letar ju inte bland topptjejerna såklart, för där har jag ingen chans. Det enda jag inte klarar är övervikt. Jag är själv normalviktig och tar hand om mig.

    2. Men då blir det ju som med vissa som söker jobb och aldrig får ett jobb. Ingen arbetsgivare vill vara den första, om det inte är en 19-åring såklart. Sedan finns det ju drös med tjejer som gillar kriminella och farliga män, även fast såklart inte majoriteten gör det.


    Vad funderar du på för hobby?

    Några semesterplaner för sommaren?
    Jadu jag har inte kommit fram till något ännu. Jag vill ha en stor övervikt kvinnor. Och då kommer jag inte på något intressant....

    Jag skulle vilja åka till Prag. Senast var jag i Miami och det var helt OK. Men i år om jag reser blir det inom Europa. Om man ens får resa...
  • Mimosa86
    lejonet87 skrev 2021-02-25 16:31:13 följande:

    Ja jag måste skaffa en hobby där tjejer ingår. Jävligt tufft nu däremot.1. Jag är öppen. Men jag letar ju inte bland topptjejerna såklart, för där har jag ingen chans. Det enda jag inte klarar är övervikt. Jag är själv normalviktig och tar hand om mig.

    2. Men då blir det ju som med vissa som söker jobb och aldrig får ett jobb. Ingen arbetsgivare vill vara den första, om det inte är en 19-åring såklart. Sedan finns det ju drös med tjejer som gillar kriminella och farliga män, även fast såklart inte majoriteten gör det.


    ... Men, och det vet du med, när man väl fått ett första jobb efter alla 100 skickade cv så öppnas ju dörrarna
  • Kjell2
    lejonet87 skrev 2021-02-25 17:04:56 följande:
    Jadu jag har inte kommit fram till något ännu. Jag vill ha en stor övervikt kvinnor. Och då kommer jag inte på något intressant....

    Jag skulle vilja åka till Prag. Senast var jag i Miami och det var helt OK. Men i år om jag reser blir det inom Europa. Om man ens får resa...
    Välj något du tycker verkar intressant istället för att fokusera på att det ska vara hög andel tjejer. 
  • Anonym (Edit)
    lejonet87 skrev 2021-02-24 20:43:59 följande:
    167cm. Väldigt smal är jag inte längre. Jag väger 63 kg så ganska normalvikt för min längd.

    Har faktiskt bara varit ihop med killar av ganska exakt den längden, är gift med en av dem nu. Tycker det är praktiskt att inte ha stora längdskillnader, men det var inget utstuderat val.

    Vad har du för intressen? Det var genom ett gemensamt intresse jag lärde känna min man. Känner även par som mött varandra genom bland annat spelföreningar (inklusive spel online) och lajv.


    Du kan även nämna för dina vänner/bekanta att du letar efter någon, kanske känner de nån singeltjej och kan hjälpa er träffas (blinddejt eller gemensam sammankomst), hade jag gärna gjort.

  • lejonet87
    Kjell2 skrev 2021-02-25 18:45:54 följande:
    Välj något du tycker verkar intressant istället för att fokusera på att det ska vara hög andel tjejer. 
    Men det är ju främst en tjej jag vill träffa. Jag vill inte börja med något där det är 90% killar. Då händer ingenting.
    Anonym (Edit) skrev 2021-02-25 21:02:23 följande:

    Vad har du för intressen? Det var genom ett gemensamt intresse jag lärde känna min man. Känner även par som mött varandra genom bland annat spelföreningar (inklusive spel online) och lajv.


    Du kan även nämna för dina vänner/bekanta att du letar efter någon, kanske känner de nån singeltjej och kan hjälpa er träffas (blinddejt eller gemensam sammankomst), hade jag gärna gjort.


    Jag gillar sport (hockey o fotboll) som jag går ofta på (när man får).

  • Kjell2
    lejonet87 skrev 2021-02-25 21:21:30 följande:

    Men det är ju främst en tjej jag vill träffa. Jag vill inte börja med något där det är 90% killar. Då händer ingenting.Jag gillar sport (hockey o fotboll) som jag går ofta på (när man får).


    Ok, vad blir det? Ridning? Jazzdans? Körsång?
  • lejonet87
    Kjell2 skrev 2021-02-25 21:24:34 följande:
    Ok, vad blir det? Ridning? Jazzdans? Körsång?
    Har inte kommit på något ännu...
  • Lönnsirap
    Kjell2 skrev 2021-02-25 18:45:54 följande:

    Välj något du tycker verkar intressant istället för att fokusera på att det ska vara hög andel tjejer. 


    Jag håller helt med om att du ska fokusera på att göra saker som du tycker är intressanta och umgås med såväl män som kvinnor. Män som uppenbart letar flickvän/fru utsöndrar osexig desperation. Likaså som bitterhet.

    Du behöver öka mängden människor som skulle bjuda med dig på en fest/middag/bröllop och som ev. umgås med den där perfekta personen som du vill ha barn och familj med. Att vara hel, ren, trevlig och relativt framgångsrik kommer inte att ge dig en tjej, utan du måste ut och bjuda på dig själv. Slipa på det där som är attraktivt och framför allt UMGÅS med människor. Göra intressanta grejer på din fritid, få någon att känna sig sedd, osv.
Svar på tråden Problem att hitta flickvän