• Anonym (Viktigt)

    Följas åt med vikt och träning fram till Midsommar.

    Vad har ni för mål?

    Hur tänker ni gå tillväga?

    Jag började förra veckan och kör 2 veckor med Vlcd och sedan kommer jag börja äta lite mer vanlig mat men till en början mindre kolhydrater.

    Sen träning på det 2 ggr/v. Samt den vanliga vardagsmotionen som blir varje vecka.

    Började min vikt förra veckan på 77,5 kg på mina 162 cm.

    Mitt mål är att gå ner iaf 10 kg.

  • Svar på tråden Följas åt med vikt och träning fram till Midsommar.
  • Anonym (fet)
    September1518 skrev 2021-05-06 13:55:45 följande:
    Tycker du kanske ska ta vikten en gång nu även om det känns tufft. Om några månader vill du kanske veta och jämföra hur långt du kommit. Men snart är du på 86 kg så det kommer bli kanonbra!

    Ja det var trevligare idag, 63,2 så vi får se imorgon på själva invägningsdagen om jag går upp eller ner hihi
    Menar du att jag ska ta måtten en gång? Nej nej, jag väntar lite med det, jag hoppas ju att det inte tar så långt till att komma ner till 86kg :) (decimalen ränknade jag inte då, alltså allt från 86,9kg neråt går bra)
    Anonym (Stegräknaren) skrev 2021-05-06 18:04:52 följande:

    Nu har jag spårat ut helt, väntar på besked om nytt jobb efter tre intervjuer och kan inte hålla munnen i styr medan jag väntar, är alldeles för nervös.

    FAN! 


    Lycka till! Hoppas du får positiv besked snart Glad
  • September1518
    Anonym (fet) skrev 2021-05-06 18:58:41 följande:

    Menar du att jag ska ta måtten en gång? Nej nej, jag väntar lite med det, jag hoppas ju att det inte tar så långt till att komma ner till 86kg :) (decimalen ränknade jag inte då, alltså allt från 86,9kg neråt går bra)Lycka till! Hoppas du får positiv besked snart 


    Bara typ 3 kg kvar då, du är nära! Definitivt till midsommar tror jag! :D Hejjar på dig!
  • September1518
    Jäklar vad roligt att det går så snabbt nu! Galet att så fort jag bestämmer mig för att låta det ta sin tid och gå långsamt så sätter viktnedgången fart. Kanske bara behövde släppa pressen och stressen lite. När det gått fyra veckor räknar jag om  eftersom jag ligger nästan 3 veckor fram i tiden Skrattande

    Mål / utfall
    v. 16 64,3
    v. 17 64 / 63,7 kg, midja 73, mage 92, höftrumpa 100
    v. 18 63,7 / 62,9 kg, midja 73,5, mage 91, rumpa 99

    v. 19 63,4
    v. 20: 63,1
    v. 21 62,8
    v. 22 62,5
    v. 23 62,2
    v. 24: 61,9
    Midsommar: 61,6
    v. 28: 60,7
    v. 32: 59,5
    v. 36: 58,3
  • Anonym (Viktigt)

    Ganska nyligen hemkommen efter ett corepass. Tog cykeln dit idag då jag nu har fixat iordning punkteringen. Lite skönt att kunna börja cykla nu igen istället för att gå.

    Även komma ut på lite cykelturer när man känner för det :)

    Senare i em blir det promenad i spåret med några vänner.

  • Anonym (Mortill4)
    Anonym (Viktigt) skrev 2021-05-07 11:11:06 följande:

    Ganska nyligen hemkommen efter ett corepass. Tog cykeln dit idag då jag nu har fixat iordning punkteringen. Lite skönt att kunna börja cykla nu igen istället för att gå.

    Även komma ut på lite cykelturer när man känner för det :)

    Senare i em blir det promenad i spåret med några vänner.


    Låter härligt!

    Jag har börjat cykla jag med, from. igår! :)
    Anonym (fet) skrev 2021-05-06 10:26:35 följande:

    Du har väl drömt om din framtid om någon månad 


    Åhh, hoppas verkligen att det blir så, snaaart!! :D
    September1518 skrev 2021-05-06 13:48:25 följande:

    Du gör säkert av med mycket mer energi pga löpningen så då kanske du behöver äta lite mer. Hur tänker du där? Haha trevlig dröm! Tycker du ska hålla dig stark och avstå, stick to the plan! 


    Jag avstod!! :) Vägde mig först idag, enligt planen, och visst kom jag under 100, jippo!

    Vågen visade 99,4 kg, så har gått ner 3,4 kg på en vecka, kan det stämma....??? :O Är nog mest bara vätska, har inte sovit en enda natt utan att springa på toa, haha..
  • Anonym (Stegräknaren)

    HAHA jag blir knäpp, nu är ena chefen sjuk så de kan inte ge besked om jobbet förrän måndag säger dom.

    Jaja, får väl försöka röra på benen istället så länge.

  • September1518
    Anonym (Mortill4) skrev 2021-05-07 18:43:38 följande:
    Låter härligt!

    Jag har börjat cykla jag med, from. igår! :)
    Anonym (fet) skrev 2021-05-06 10:26:35 följande:

    Du har väl drömt om din framtid om någon månad 


    Åhh, hoppas verkligen att det blir så, snaaart!! :DJag avstod!! :) Vägde mig först idag, enligt planen, och visst kom jag under 100, jippo!

    Vågen visade 99,4 kg, så har gått ner 3,4 kg på en vecka, kan det stämma....??? :O Är nog mest bara vätska, har inte sovit en enda natt utan att springa på toa, haha..
    Åh vad roligt! Vilken milstolpe under 100!
  • September1518

    Jag har också fixat mig ett diagram nu! Gjorde det på excel bara med veckor och vikten. Ska se om jag kan fixa in några belöningar/delmål också. Har visserligen bara lite över 4 kg kvar nu (shit vad nära jag är!!) men det ska få ta sin tid så jag faktiskt kommer i mål denna gång. Så kanske delmål i alla fall när jag kommer ner till 60 kg, känns som en stor milstolpe för mig. Eller kanske när jag lyckats hålla mig på 60 kg minst en vecka eller nåt sånt. Vi får se!

    Idag har jag varit på gymmet och ute på en härlig promenad!

  • Anonym (Viktigt)

    Årets första längre cykeltur avklarad, ca 15 km blev det. Mestadels landsvägar med både uppför och nerförsbackar. Bra mycket roligare än att cykla bara plant :)

  • Anonym (fet)
    September1518 skrev 2021-05-06 21:54:28 följande:
    Bara typ 3 kg kvar då, du är nära! Definitivt till midsommar tror jag! :D Hejjar på dig!
    Ja, inte så långt kvar tills jag är tillbaka där jag slutade. Fast denna gång tänker jag inte sluta. Jag hoppas nog att det blir tidigare än midsommer ..... ja, jag lär mig nog inte att vara nöjd om det går långsamt Flört. Fast denna veckan blir nog inte så bra, jag åt jättestora portioner till lunch på fredag och igår (risotto .... mums) och en påse chips i fredags kväll. Men jag hoppas att det går neråt ändå. 
    September1518 skrev 2021-05-07 09:19:20 följande:
    Jäklar vad roligt att det går så snabbt nu! Galet att så fort jag bestämmer mig för att låta det ta sin tid och gå långsamt så sätter viktnedgången fart. Kanske bara behövde släppa pressen och stressen lite. När det gått fyra veckor räknar jag om  eftersom jag ligger nästan 3 veckor fram i tiden Skrattande
    Anonym (Mortill4) skrev 2021-05-07 18:43:38 följande:
    Vågen visade 99,4 kg, så har gått ner 3,4 kg på en vecka, kan det stämma....??? :O Är nog mest bara vätska, har inte sovit en enda natt utan att springa på toa, haha..
    Vad kul! Grattis till er båda!
    Anonym (Viktigt) skrev 2021-05-07 11:11:06 följande:

    Ganska nyligen hemkommen efter ett corepass. Tog cykeln dit idag då jag nu har fixat iordning punkteringen. Lite skönt att kunna börja cykla nu igen istället för att gå.

    Även komma ut på lite cykelturer när man känner för det :)

    Senare i em blir det promenad i spåret med några vänner.


    Du verkar ju vara ganska aktiv, enligt dina inlägg. Imponerande! Det är något att sträva efter Glad
    Anonym (Stegräknaren) skrev 2021-05-07 18:46:14 följande:

    HAHA jag blir knäpp, nu är ena chefen sjuk så de kan inte ge besked om jobbet förrän måndag säger dom.

    Jaja, får väl försöka röra på benen istället så länge.


    Neeeeej ... hur går det? Klarade du att avstå från att äta hela tiden?




Svar på tråden Följas åt med vikt och träning fram till Midsommar.