• Anonym (Viktigt)

    Följas åt med vikt och träning fram till Midsommar.

    Vad har ni för mål?

    Hur tänker ni gå tillväga?

    Jag började förra veckan och kör 2 veckor med Vlcd och sedan kommer jag börja äta lite mer vanlig mat men till en början mindre kolhydrater.

    Sen träning på det 2 ggr/v. Samt den vanliga vardagsmotionen som blir varje vecka.

    Började min vikt förra veckan på 77,5 kg på mina 162 cm.

    Mitt mål är att gå ner iaf 10 kg.

  • Svar på tråden Följas åt med vikt och träning fram till Midsommar.
  • Anonym (50)

    55.5 idag så 0.3 ner på en vecka. Väldigt besviken men jag åt inte så nyttigt igår kväll så jag undrar kan det ha med det att göra, kan ju vara vätska också. Får kämpa på helt enkelt!

  • Anonym (Viktigt)
    Anonym (fet) skrev 2021-05-09 07:32:44 följande:

    Du verkar ju vara ganska aktiv, enligt dina inlägg. Imponerande! Det är något att sträva efter?


    Ja, jag tycker ju det är kul att vara aktiv.. har väl alltid varit det mer eller mindre :)
  • Anonym (Viktigt)
    Anonym (fet) skrev 2021-05-09 07:32:44 följande:

    Du verkar ju vara ganska aktiv, enligt dina inlägg. Imponerande! Det är något att sträva efter?


    Ja, jag tycker ju det är kul att vara aktiv.. har väl alltid varit det mer eller mindre :)
  • nnnnnnnn

    Neråt denna veckan med, om man bortser från förra veckan så är det bara -2 hg på 2 veckor = alldeles för lite... Men med tanke på att jag gick +nästan ett helt kg förra veckan så får jag ändå vara nöjd. Neråt => Bra...

  • Anonym (Viktigt)

    Vägdas imorgon då.

    Idag blev det återigen ett träningspass. Armar och ben. Rätt så mör i kroppen nu och räknar med träningsvärk imorgon.

  • Anonym (Viktigt)

    Vikten är densamma sen förra veckan.

    Men jag har gått ner 5 % i fettmassa samt gått upp nästan 1 kg i muskelmassa sen jag skrev in mig på mitt gym den 8 mars. Så det känns väldigt bra :)

  • Anonym (Mortill4)
    Anonym (Viktigt) skrev 2021-05-10 15:55:09 följande:

    Vikten är densamma sen förra veckan.

    Men jag har gått ner 5 % i fettmassa samt gått upp nästan 1 kg i muskelmassa sen jag skrev in mig på mitt gym den 8 mars. Så det känns väldigt bra :)


    Grattis! :)

    Jag har läst nånstans att om man tränat hårt dagen innan man väger sig och har muskelvärk då så kommer man att väga lite mer än vanligt, eftersom musklerna "svullnar upp" då... Har stämt för mig så kanske för dig med?
  • Anonym (Viktigt)
    Anonym (Mortill4) skrev 2021-05-10 16:56:00 följande:

    Grattis! :)

    Jag har läst nånstans att om man tränat hårt dagen innan man väger sig och har muskelvärk då så kommer man att väga lite mer än vanligt, eftersom musklerna "svullnar upp" då... Har stämt för mig så kanske för dig med?


    Tack :)

    Jo, men så är det ju. Det vet man ju egentligen. Så om man efter muskelträning står kvar på samma vikt så är ju det bra. För då har man antagligen egentligen gått ner lite till även om det just då inte visar sig på just vågen..

    Imorgon blir det iaf ingen träning
  • Anonym (fet)
    Anonym (fet) skrev 2021-05-09 07:32:44 följande:
     Fast denna veckan blir nog inte så bra, jag åt jättestora portioner till lunch på fredag och igår (risotto .... mums) och en påse chips i fredags kväll. Men jag hoppas att det går neråt ändå. 
    Efter detta frästande och även en stor lunchportion i söndags var jag rädd att jag gick upp i vikt. Men nej, jag gick ner 1,1kg (88,0kg nu)! Det är någon som ska förstå sig på min kropp Obestämd
    Är jättenöjd, s
    åklart! Skrattande
  • Anonym (fet)
    Anonym (50) skrev 2021-05-09 11:08:08 följande:

    55.5 idag så 0.3 ner på en vecka. Väldigt besviken men jag åt inte så nyttigt igår kväll så jag undrar kan det ha med det att göra, kan ju vara vätska också. Får kämpa på helt enkelt!


    Oi, jag kan förstå att du är besviken Rynkar på näsan Det kan säkert vara pga ätandet kvällen innan, antar jag. Men samtidigt är du ju redan ganska långt ner med din vikt - jag tror att det går långsammare då. Men är inte säkert. 
    Hoppas det går bättre för dig denna veckan!
    Anonym (Viktigt) skrev 2021-05-09 11:55:07 följande:
    Ja, jag tycker ju det är kul att vara aktiv.. har väl alltid varit det mer eller mindre :)
    Ja, det handlar ju också vad man är van vid. Om man är van vid att röra på sig mycket känner man att man behöver det. Är ju en bra förutsättning om man vill gå ner i vikt Skrattande

Svar på tråden Följas åt med vikt och träning fram till Midsommar.