• Anonym (Orkeslös)

    Slippa känna känslor

    Hur dödar jag lättast ovälkomna känslor? Fått känslor för en annan, båda jag och personen det gäller är upptagna.

    Vill inte känna så här. Är rädd att det märks på mig.

    Kan inte undvika personen helt.

    Hjälp....

  • Svar på tråden Slippa känna känslor
  • Anonym (sådär)
    Beardtroll skrev 2021-06-22 01:01:33 följande:
    Du kan inte döda känslor bara så där.

    Enda sättet är att bli mer intima, dela mer vardag. Är personen fel. Då dör romansen av rätt fort, när man lär känna varandra. Kvarstår känslorna, då är man ämnade för varandra även om "omgivningen" tycker det är fel.

    Gör man varandra glada och kan samarbeta i motgång. Då är det den man ska leva med.
    Så kan man säkert göra om man saknar impulskontroll, men innan man gör det så skiljer man sig.
  • Anonym (Orkeslös)

    Till Midi, som undrade hur det gått.

    Mina känslor har inte försvunnit trots att tiden gått. Inget har hänt och det var ett tag sen jag träffade honom.

    Jag har aldrig varit otrogen eller känt så här tidigare under min långa relation. Det handlar inte bara om nån fysisk attraktion utan jag kände nån slags samhörighet som jag inte upplevt tidigare och själv överraskades av. Blev glad av att prata med honom. Tyckte om hans röst och att han utstrålade en slags värme.Mycket av det som jag tyvärr saknar i min relation.

    Men,jag kommer inte berätta detta för honom eller någon. annan.Tror inte heller att det finns något som helst intresse från hans sida. Detta finns bara hos mig.

    Finns säkert flera som dömer mig. Men jag har kommit fram till att man inte kan rå för känslor bara ta ansvar för hur man agerar.

  • Anonym (Orkeslös)

    Midi, hur har det gått för dig? Du var i lite samma sits tidigare?

  • Anonym (E)

    Jag får en känsla att du jöder situationen och dina känslor mer av att skriva om det här och få andras syn på det. Eftersom du själv vill ta död på dina känslor och inte göra fel mot din partner, så borde du bestämma dig för att släppa honom. Fördriv tiden på andra sätt så du inte tänker på honom, träffa honom inte! Hur du nu än får syn på honom, så undvik honom och distansera dig. Prata inte ens med honom förutom någon hälsning ifall du måste.

    Att prata eller fantisera om honom jöder dina känslor till 1000.

    Hade också en rätt stor crush på någon för ett tag sen, men känslan dog rätt fort när jag lärde känna honom mer. Ens hjärna kan verkligen få en tokförälskad i en fantasi

  • Anonym (Orkeslös)

    Håller inte med om att jag göder något. Men att skriva här var min enda ventil. Inte något jag velat prata om IRL.

    Gick in igen och skrev då signaturen Midi frågade hur det gått.

    På FL får man alla möjliga råd men man agerar ändå utifrån vad man själv tror är bäst. Att skriva kan vara ett sätt att bearbeta något som känns svårt.

  • Anonym (sådär)
    Anonym (Orkeslös) skrev 2021-06-30 09:46:42 följande:

    Håller inte med om att jag göder något. Men att skriva här var min enda ventil. Inte något jag velat prata om IRL.

    Gick in igen och skrev då signaturen Midi frågade hur det gått.

    På FL får man alla möjliga råd men man agerar ändå utifrån vad man själv tror är bäst. Att skriva kan vara ett sätt att bearbeta något som känns svårt.


    Det är väl klart att du göder dem, det gör du varje gång du tänker på terapeuten och varje gång du träffar hen.

    I en sån situation är det viktigt att du är megaärlig med dig själv och inte snackar bort saker för dig själv.

    Varför byter du inte terapeut tex?
  • Anonym (kaffedraken2)

    Inte så mycket att göra. Känslor är en del av livet. Ibland är det riktigt svårt, man tror inte att man står ut.
    Men det gör man, och det blir lättare.
    Det bästa är att aktivera sig, så man har annat att tänka på.
    Men visst är det jobbigt om man ofta träffar personen man är kär i.
    En plåga är det.

  • Anonym (Midi)
    Anonym (Orkeslös) skrev 2021-06-27 13:44:30 följande:

    Midi, hur har det gått för dig? Du var i lite samma sits tidigare?


    Hej, ja, lite har det hjälpt att han har en annan kollega som klänger på honom i tid och otid vilket han verkar njuta av uppmärksamhetsmässigt även om han verkar ha noll intresse till henne. Det gav mig en tydlig avsmakskänsla som hjälpte mig att nyktra till. Ibland vill jag byta jobb för att jag är rädd att mina känslor syntes för ett tag sen, och för att jag nu känner mig väldigt dum och naiv.
  • Anonym (A 2)
    Anonym (kaffedraken2) skrev 2021-06-30 12:20:10 följande:
    Inte så mycket att göra. Känslor är en del av livet. Ibland är det riktigt svårt, man tror inte att man står ut.
    Men det gör man, och det blir lättare.
    Det bästa är att aktivera sig, så man har annat att tänka på.
    Men visst är det jobbigt om man ofta träffar personen man är kär i.
    En plåga är det.
    Håller med
  • Anonym (Been there - done that)

    Hej TS,

    Såg att jag aldrig svarade i våras. Well, jag läste av hans intresse. Han liksom hängde sig fast vid min blick vid ett tillfälle och verkade vilja att jag skulle dröja mig kvar. Nu gjorde jag inte det. utan lämnade situationen. Och nu tycks han lämna mig för gott. Detta gör jävligt ont. Jag ville som sagt att vi skulle ha en vänskap, kanske naivt från min sida.. Men jag tror/ trodde på det. Visst, attraktion, men jag trodde att detta kunde bli en vänskap. Men, nu är det nog slut för evigt. Jag orkar inte ens hoppas mer. Och när någon man tycker bra om lämnar, gör det ont. Men en dag har det onda slutat göra ont.

  • Anonym (Nej)
    Anonym (Been there - done that) skrev 2021-07-16 22:46:41 följande:

    Hej TS,

    Såg att jag aldrig svarade i våras. Well, jag läste av hans intresse. Han liksom hängde sig fast vid min blick vid ett tillfälle och verkade vilja att jag skulle dröja mig kvar. Nu gjorde jag inte det. utan lämnade situationen. Och nu tycks han lämna mig för gott. Detta gör jävligt ont. Jag ville som sagt att vi skulle ha en vänskap, kanske naivt från min sida.. Men jag tror/ trodde på det. Visst, attraktion, men jag trodde att detta kunde bli en vänskap. Men, nu är det nog slut för evigt. Jag orkar inte ens hoppas mer. Och när någon man tycker bra om lämnar, gör det ont. Men en dag har det onda slutat göra ont.


    Förstår inte riktigt

    Du

    Är

    Gift

    El?
  • Anonym (Been there - done that)

    Vad är det du inte förstår? Jag är gift. Jag är mänsklig. Jag kan känna attraktion till andra än min man. Jag använder min hjärna. Jag har inte varit otrogen mot min man. Frågor på det?

Svar på tråden Slippa känna känslor