• Anonym (Jultomten)

    Varför hatar alla SD?

    Berätta för mig som inte är så insatt i politik, varför råhatar alla SD?

  • Svar på tråden Varför hatar alla SD?
  • Kirenaj68
    Anonym (Jultomten) skrev 2021-04-12 12:41:50 följande:

    Berätta för mig som inte är så insatt i politik, varför råhatar alla SD?


    För att de sväljer allt skitsnack om "förlorad demokrati" och ett nytt Hitlertyskland i Sverige ifall SD hamnar i regeringsställning. Dessa farhågor är betydligt överdrivna. Det enda som kommer att hända är att kriminella får det tuffare och att de utlänningar som inte har rätt att vistas i landet verkligen får lämna. Så som det är i de flesta länder på Jorden. 
  • Anonym (ggggggg)
    Kirenaj68 skrev 2021-04-13 15:05:50 följande:
    att de utlänningar som inte har rätt att vistas i landet verkligen får lämna. 
    Detta tycker jag är mycket viktigt.
    Så rent konkret, så att det fungerar in praktiken, vad ska SD göra för ändringar för att ordna detta?
  • Anonym (Jultomten)
    Anonym (ggggggg) skrev 2021-04-13 14:15:33 följande:

    Du menar att om man tycker att det är fel av dig att ljuga så tycker man per automatik att de samhällsproblem du nämner är okej?


    Tycker man att det är ett jätteproblem av var jag står någonstans i denna tråd och att enbart konstatera hur mycket SD anhängare jag är, och inte faktiskt svara på frågan och engagera sig i problemen så ja, det antyder ju lite på vad du tycker är viktigt här i samhället!
  • klyban
    Anonym (Jultomten) skrev 2021-04-12 21:02:13 följande:
    Undantag? Ser du alltså gruppvåldtäkter, terrorattacker och skottlossningar som småsaker?
    Inga av dessa kommer SD lösa, de vill inte lösa sånt här för rädsla och hat är det som driver SD framåt och liknande partier.
    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Jultomten)
    Anonym (Bra fråga) skrev 2021-04-13 14:17:50 följande:

    På den tiden när M faktiskt hade en medmänsklig flyktingpolitik hade de en helt annan ledare, och var i mångt och mycket ett helt annat parti - till och med knallröda vänstermänniskor som jag själv hyste enorm respekt för Reinfeldt, även om vi i många frågor inte delade hans och hans partis åsikter. Sen när han försvann och Nya Moderaterna återigen blev samma sunkparti som det varit tidigare, återgick de även till sin invanda högerpolitik. Att invandrings- och flyktingpolitiken ser annorlunda ut idag mot vad den gjorde under Reinfeldts tid har alltså inget med trovärdighet att göra, utan bara att Reinfeldt under sin tid som partiledare försökte göra nåt annat - nåt bättre - med partiet.


    Vad ni inte förstått är att senaste åren har invandringen exploderat och Sverige är mer än fullt, så överfyllt att vi inte ens kan ta hand om de som finns här. Tider förändras och därmed även politiken. Vi kan ju inte fortsätta välkomna folk när det dräller av papperslösa?! Eller tycker ni det är rimligt?! HUR i hela friden kan det vara rimligt vill jag veta!

    Jag kan hålla med om att flyktingpolitiken var rimlig Förut, men Inte nu!
  • Anonym (N...)
    klyban skrev 2021-04-13 15:41:08 följande:
    Inga av dessa kommer SD lösa, de vill inte lösa sånt här för rädsla och hat är det som driver SD framåt och liknande partier.
    Fast dock värt att tänka på: Hade SD haft makten hela tiden redan från början, hade det antagligen varit mindre sån där skit från början...
  • Anonym (Jultomten)
    klyban skrev 2021-04-13 15:41:08 följande:

    Inga av dessa kommer SD lösa, de vill inte lösa sånt här för rädsla och hat är det som driver SD framåt och liknande partier.


    Jo, de kommer förhindra att dessa brott ökar något kopiöst genom att begränsa flyktingmottagandet. Leder S, MP, V, C så kommer snart inte Sverige vara Sverige...
  • klyban
    Anonym (N...) skrev 2021-04-13 15:47:14 följande:
    Fast dock värt att tänka på: Hade SD haft makten hela tiden redan från början, hade det antagligen varit mindre sån där skit från början...

    Nej, troligtvis mer, då SD inte vet hur man löser problem, de vet bara hur de ska prata för sin populism.

    Det finns bara ett sätt och dra ned på skjutningarna och det är att ta deras inkomster ifrån dom.
    Desto fortare man förstår den, desto fortare kommer man ta tag i problemet och reversera problemet.
    Kan inte se ens att SD har det intresset, för då skulle de förlora en talepunkt som de bygger stora delar av sin politik på.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (ggggggg)
    Anonym (Jultomten) skrev 2021-04-13 15:22:54 följande:
    Tycker man att det är ett jätteproblem av var jag står någonstans i denna tråd och att enbart konstatera hur mycket SD anhängare jag är, och inte faktiskt svara på frågan och engagera sig i problemen så ja, det antyder ju lite på vad du tycker är viktigt här i samhället!
    Du menar att det inte går att tycka att både och  (dvs. både din ärlighet och de samhällsproblem du räknade upp) är problem?
  • Anonym (Jultomten)
    klyban skrev 2021-04-13 15:55:21 följande:

    Nej, troligtvis mer, då SD inte vet hur man löser problem, de vet bara hur de ska prata för sin populism.

    Det finns bara ett sätt och dra ned på skjutningarna och det är att ta deras inkomster ifrån dom.

    Desto fortare man förstår den, desto fortare kommer man ta tag i problemet och reversera problemet.

    Kan inte se ens att SD har det intresset, för då skulle de förlora en talepunkt som de bygger stora delar av sin politik på.


    Hur menar du att vi ska lösa skjutningarnas genom att vi ska dra av dessa kriminella sin inkomst? Blir de mindre kriminella om de hamnar på gatan?
Svar på tråden Varför hatar alla SD?