• Anonym (Jultomten)

    Varför hatar alla SD?

    Berätta för mig som inte är så insatt i politik, varför råhatar alla SD?

  • Svar på tråden Varför hatar alla SD?
  • Anonym (Finne)
    klyban skrev 2021-04-15 21:21:23 följande:

    Med vad?

    Att de inte kan prata som vuxna?


    Hur menar du?Delar inte din uppfattning.
  • Anonym (Finne)
    klyban skrev 2021-04-15 21:21:23 följande:

    Med vad?

    Att de inte kan prata som vuxna?


    Hur menar du?Delar inte din uppfattning.
  • klyban
    Anonym (Finne) skrev 2021-04-15 21:35:17 följande:
    Hur menar du?Delar inte din uppfattning.

    Med vad är det jag ska vara nöjd över?
    Du ställde en fråga och jag vet inte vad jag ska vara nöjd med.
    Så frågan du ska ställa dig, är just den du ställde mig.
    Och har du inget svar, så bara jag antar du inte ens vet själv och då kan jag inte svara på vad jag skulle vara nöjd med.


    Sånt här kallas för självförklarande, men vet du inte vad du skriver, så vet du inte, så är det över nu.


    Du får trycka lite mindre på sändknappen, FL är en seg site och det som sker är att det blir dubbelpost om du trycker för ofta.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • EnAnonumius
    Padirac skrev 2021-04-15 21:14:57 följande:
    Så du duckar för det i inlägget du frågade efter - det blir väl enklast så Nalle
    Ditt inledande stycke gjorde att jag tappade intresset att läsa ditt inlägg i övrigt. Vilket jag förklarade för dig med, när jag svarade.

    Jag citerar mig själv:

    "Jag såg ditt långa inlägg och skulle börja läsa, men tappade intresset helt efter denna fråga. "

    (slut citat)

    Valde du att blunda för det, för att skapa dig själv en anledning till att klaga på att man duckar? Obestämd

    Så nej jag har inte duckat för något. Du sköt dig själv i foten med det inledande stycket helt enkelt, som gjorde att man tappade intresset att läsa vidare helt enkelt.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Padirac
    EnAnonumius skrev 2021-04-16 00:02:57 följande:
    Ditt inledande stycke gjorde att jag tappade intresset att läsa ditt inlägg i övrigt. Vilket jag förklarade för dig med, när jag svarade.

    Jag citerar mig själv:

    "Jag såg ditt långa inlägg och skulle börja läsa, men tappade intresset helt efter denna fråga. "

    (slut citat)

    Valde du att blunda för det, för att skapa dig själv en anledning till att klaga på att man duckar? Obestämd

    Så nej jag har inte duckat för något. Du sköt dig själv i foten med det inledande stycket helt enkelt, som gjorde att man tappade intresset att läsa vidare helt enkelt.


    Det är väl enklast så då du faktiskt fick någonting att diskutera som rörde din fråga. 
  • Xlr8
    Anonym (Jultomten) skrev 2021-04-12 12:41:50 följande:

    Berätta för mig som inte är så insatt i politik, varför råhatar alla SD?


    Hjärn tvättade å slut I huvudet.
  • EnAnonumius
    Padirac skrev 2021-04-16 00:14:09 följande:
    Det är väl enklast så då du faktiskt fick någonting att diskutera som rörde din fråga. 
    Vad menar du?

    Om de rörde min fråga, enligt dig, så kunde du ju inlett med något vettigare än den frågan om JÅ "idiotier".  För jag efterfrågade aldrig heller om JÅ idiotier. 

    Det är ju knappast andras fel att du väljer att inleda med en fråga som inte handlade om det jag efterfrågade. Notera att jag skrev inledde.

    Som sagt som jag skrev till dig i inlägg #276 (citerar)
    EnAnonumius skrev 2021-04-15 20:26:53 följande:
    Jag såg ditt långa inlägg och skulle börja läsa, men tappade intresset helt efter denna fråga.

    och som jag skrev till dig i inlägg #287:
    EnAnonumius skrev 2021-04-16 00:02:57 följande:
    Ditt inledande stycke gjorde att jag tappade intresset att läsa ditt inlägg i övrigt. Vilket jag förklarade för dig med, när jag svarade.
    Och som jag kommer att avsluta med.

    Det var ditt inledande stycke som gjorde att jag tappade intresset att läsa vidare.

    Frågan är ju:  Varför valde du att inleda ett långt svar med en fråga om JÅ idiotier, när jag hade aldrig efterfrågat om detta?


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    klyban skrev 2021-04-15 21:01:42 följande:
    Ja, SD har en dålig människosyn, men anar att om inte alla är, så är ingen.
    Anonym (Finne) skrev 2021-04-15 20:39:23 följande:
    Varför ska någon hata SD?
    WOW vilken "tung bevisning"...(inte)...

    Du kan tydligen fortfarande inte skilja på Pamp/-ar (politiker)  och parti (och parti manifestation) ser jag.

    Som jag har skrivit till dig förut.

    OM du anser att SD har dålig människosyn så borde det ju inte vara så svårt för dig att bevisa detta genom att visa på de delar ur SD's politiska manifestation med en kort förklaring.

    Notera att jag skriver DU, då det är DU so påstår,  så hänvisa inte till vad andra har skrivit.

    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Nomanisanisland
    Anonym (Jultomten) skrev 2021-04-12 12:41:50 följande:

    Berätta för mig som inte är så insatt i politik, varför råhatar alla SD?


    För att det är ett rasistiskt foliehattsparti med nazistiska rötter.
Svar på tråden Varför hatar alla SD?