• Obalem

    BF Januari 2022 ????

    Känns helt galet att jag fick chansen att göra en tråd om att vänta barn!

    Vi väntar första barnet med bf 3 Januari 2022 :D

    Fler med bf Januari 2022 som vill byta lite ord och tankar om den kommande fantastiska resan? <3

  • Svar på tråden BF Januari 2022 ????
  • Bula2021
    Link92 skrev 2021-06-09 11:55:04 följande:

    Förstår att du är besviken!! Så himla trist att få det uppskjutet så länge. Jag har inskrivning nu på fredag i 9+4 så här i Västerbotten verkar det vanligt att inskrivningen är lite senare. Det är mitt första barn så ser verkligen fram emot att få inblick i hur allt funkar :)


    Jojjans skrev 2021-06-09 10:31:41 följande:

    Idag skulle jag ha haft inskrivning hos barnmorskan men fick ett sms på morgonen att hon var sjuk och att jag erbjöds en tid om två (!!) veckor :(

    Jag försökte vara rationell för hon kunde ju inte rå för att hon blev sjuk, men jag blev så himla ledsen. Den här dagen har varit den milstolpe jag hållt fast vid i flera veckor. Och jag hade verkligen behövt bli mött, bekräftad och lite omhuldad i min graviditet och allt som känns jobbigt och läskigt. Istället kommer jag behöva hålla ihop det i två veckor till, och hitta på en anledning till jobbet en gång till... :( usch blir så besviken


    Nästan samma här. Ska på inskrivning i morgon, är då 8+6. Jag tänker att er viktigaste är att man skrivs in :)
  • Jojjans
    Bula2021 skrev 2021-06-09 14:57:18 följande:

    Nästan samma här. Ska på inskrivning i morgon, är då 8+6. Jag tänker att er viktigaste är att man skrivs in :)


    Jaa jo såklart viktigt.

    Men för mig som dels haft flera missfall och dels mått ganska dåligt i början av graviditeten så var det här en så viktig milstolpe för mig, för att få känna att det är på riktigt. Veckorna går såååå långsamt och jag älskar att få känna mig omhändertagen på det vis man gör av att träffa en omhuldande barnmorska som bara fokuserar på en själv en stund. Det blir inte mycket tid för satt hinna landa och tänka på sig själv med heltidsjobb och en snart 2-åring hemma.
  • Jojjans

    Är det några i tråden som ska göra KUB och som fått tid för det ännu? I vilken vecka kommer ni göra det?

    Jag har fått min semester beviljad precis, och kommer vara utanför stan från 10+1 till 13+5. Gissar att jag kommer behöva åka hem en dag för att göra ultraljudet men vore intressant att höra hur ni fått bokat.

  • melle90
    Jojjans skrev 2021-06-13 12:32:44 följande:

    Är det några i tråden som ska göra KUB och som fått tid för det ännu? I vilken vecka kommer ni göra det?

    Jag har fått min semester beviljad precis, och kommer vara utanför stan från 10+1 till 13+5. Gissar att jag kommer behöva åka hem en dag för att göra ultraljudet men vore intressant att höra hur ni fått bokat.


    Jag har fått tid 28/6, kommer enligt senaste mens vara i vecka 12+1
  • Jojjans
    melle90 skrev 2021-06-13 18:43:06 följande:

    Jag har fått tid 28/6, kommer enligt senaste mens vara i vecka 12+1


    Tack! Känns som det vanligaste är att göra i vecka 13
  • hejhejkola
    Jojjans skrev 2021-06-13 12:32:44 följande:

    Är det några i tråden som ska göra KUB och som fått tid för det ännu? I vilken vecka kommer ni göra det?

    Jag har fått min semester beviljad precis, och kommer vara utanför stan från 10+1 till 13+5. Gissar att jag kommer behöva åka hem en dag för att göra ultraljudet men vore intressant att höra hur ni fått bokat.


    Jag har fått tid för KUB i juli och kommer vara i v. 14 då (13+1)
  • Lilja3389

    Dags för vul imorgon.

    Så blandade känslor inför de. Eftersom sist gång fick vi veta om vårt Missed abortion då. Men hoppet finns kvar även om vi är på spänn inför imorgon. Kommer bli svårt att jobba på förmiddagen:o

  • Jojjans
    Lilja3389 skrev 2021-06-13 21:27:22 följande:

    Dags för vul imorgon.

    Så blandade känslor inför de. Eftersom sist gång fick vi veta om vårt Missed abortion då. Men hoppet finns kvar även om vi är på spänn inför imorgon. Kommer bli svårt att jobba på förmiddagen:o


    Håller tummarna!
  • NatMar005
    Lilja3389 skrev 2021-06-13 21:27:22 följande:

    Dags för vul imorgon.

    Så blandade känslor inför de. Eftersom sist gång fick vi veta om vårt Missed abortion då. Men hoppet finns kvar även om vi är på spänn inför imorgon. Kommer bli svårt att jobba på förmiddagen:o


    Jag har med vul idag och är så nervös och rädd inför det. Efter så många mf så är jag så rädd för att inte få höra pickande hjärtan..
  • Lilja3389
    NatMar005 skrev 2021-06-14 07:31:30 följande:

    Jag har med vul idag och är så nervös och rädd inför det. Efter så många mf så är jag så rädd för att inte få höra pickande hjärtan..


    Håller tummarna för oss <3 har precis samma känsla..
Svar på tråden BF Januari 2022 ????