• Anonym (Enkel fråga)

    Skulle ni skaffa barn med någon ur medelklassen?

    Som rubriken lyder undrar jag ifall ni skulle kunna tänka er att skaffa barn med någon ur medelklassen. Såg en liknande frågeställning angående folk som "röstar på SD" så tänkte att denna också kan vara intressant.

    Själv skulle jag inte kunna tänka mig det på grund av deras värdelösa moral och dåliga människosyn (som de dessutom ska överföra på alla andra) och deras robotaktiga sätt att uppträda och förhålla sig till omvärlden. Allt de gör och säger gör de för att säkra sin försörjning, de spår av mänsklighet som finns kvar är sällsynta och svåra att upptäcka.

    Men det stannar inte där: den mördande tristessen i det genomsnittliga medelklasshemmet får den mest optimistiske att storkna samtidigt som deras barn ska skyddas från allt och därför inte kommer kunna hantera den betydligt tuffare värld som de är arvtagare till (till viss del på grund av fegheten hos deras medelklassföräldrar).

    (Observera att man absolut kan vara medelklass och rösta på SD, så frågeställningen står inte i motsats till den tråden).

  • Svar på tråden Skulle ni skaffa barn med någon ur medelklassen?
  • Anonym (Enkel fråga)
    Anonym (Sällan) skrev 2021-05-03 17:39:07 följande:

    NEJ NEJ NEJ! Ts är underklass och lever på SOS.


    Antag att så är fallet. I så fall vore jag en avskyvärd varelse eller hur, förtjänt av all världens förakt. För det är så ni jobbar. Gärna slänga på folk någon diagnos osv. Problemet är bara att många av era yrkestitlar och meriter är rent trams. Dagisverksamhet för vuxna som många gånger även är direkt samhällsskadlig verksamhet. Måste säga att jag dock har en fäbless för Dan Eliasson som kraschar myndighet efter myndighet samtidigt som han ränner runt på bögklubbar. Den karln förtjänar all respekt!
  • Anonym (Enkel fråga)
    PH76 skrev 2021-05-03 18:08:56 följande:

    Vilka tecken är det du ser? Ja tåget från Malmö C tar inte mer än 20 minuter, är perongen full varje dag?

    Jag förstår inte vad de ska göra i Svedala, mest industriföretag där.


    Krig är ett fenomen av typen som många känner undermedvetet men ingen talar om. Det är inget enskilt tecken utan många olika. De allra viktigaste är det historiska läget i och med pandemin med tillhörande nedstängningangar och kontroversen som omgärdat det amerikanska valet. Inre oroligheter i USA gör att de vill vända blicken utåt. Planerna är redan färdigarbetade och allt som krävs är att en aktör tar första steget och sätter igång det hela. USA har varit en dalande stormakt under lång tid (sök inte minst på Kensington, Philadelphia på Youtube för en ny och radikalare typ av urban misär) och dagarna för dollarn som världsvaluta är räknade. Så en omfattande ekonomisk kris tillsammans med ett världskrig. Spännande!
  • Anonym (?)
    Anonym (Sällan) skrev 2021-05-03 17:39:07 följande:
    NEJ NEJ NEJ! Ts är underklass och lever på SOS.
    Vad är SOS? Mer än nödrop då.
  • Anonym (X)
    AmericanMommy skrev 2021-05-04 01:23:44 följande:

    Alla i Sverige är väl i princip medelklass?


    Ja.
    Därför jag är nyfiken på vad TS är, och hur hen tycker att hen hamnar där.
  • Anonym (Enkel fråga)
    Anonym (X) skrev 2021-05-04 08:27:37 följande:

    Ja.

    Därför jag är nyfiken på vad TS är, och hur hen tycker att hen hamnar där.


    Alla är inte medelklass. Du har arbetarklass, White trash (delvis överlappande med arbetarklassen) och överklass bland de "integrerade". Sen har du konstnärer och intellektuella, även om det ska medges att universiteten numera helt har koloniserats av byråkrater.
  • Postman
    Anonym (Enkel fråga) skrev 2021-05-04 21:25:48 följande:
    Alla är inte medelklass. Du har arbetarklass, White trash (delvis överlappande med arbetarklassen) och överklass bland de "integrerade". Sen har du konstnärer och intellektuella, även om det ska medges att universiteten numera helt har koloniserats av byråkrater.
    Jaså du är här igen, jag skulle vilja vet lite mer om dig, hur vill du att vårt samhälle ska se ut? Hur gör vi för att inte bli medelklass, ska vi bara ha överklass och arbetarklass, du får förklara lite mer.

    Sen om du vill svara, hur gammal är du? Vad arbetar du med? Varifrån har du fått dessa tankar? Jag är genuint nyfiken.
  • Anonym (X)
    Anonym (Enkel fråga) skrev 2021-05-04 21:25:48 följande:

    Alla är inte medelklass. Du har arbetarklass, White trash (delvis överlappande med arbetarklassen) och överklass bland de "integrerade". Sen har du konstnärer och intellektuella, även om det ska medges att universiteten numera helt har koloniserats av byråkrater.


    Vart hör du och varför?
  • Anonym (Enkel fråga)
    Postman skrev 2021-05-04 21:31:25 följande:

    Jaså du är här igen, jag skulle vilja vet lite mer om dig, hur vill du att vårt samhälle ska se ut? Hur gör vi för att inte bli medelklass, ska vi bara ha överklass och arbetarklass, du får förklara lite mer.

    Sen om du vill svara, hur gammal är du? Vad arbetar du med? Varifrån har du fått dessa tankar? Jag är genuint nyfiken.


    Du föreslog i en annan tråd att jag skulle kunna vara en rebellisk 20-åring eller en misslyckad 40-åring. Du har på på sätt och vis rätt i båda dina tolkningar, men å andra sidan har allt det där förlorat sin betydelse idag (nu, i modernitetens allra sista timme, när precis allt vänts upp- och ner, där alla gamla sanningar blivit ogiltiga).

    Hur man inte blir medelklass? Testa vakna ur dvalan. Tänk en egen tanke! Tar det emot i maggropen att till exempel tänka att svenska män ska vara maskulina som ingen tillåts trampa på? I så fall är du medelklass eller har en medelklassmentalitet.
  • Anonym (Enkel fråga)
    Anonym (X) skrev 2021-05-04 21:35:16 följande:

    Vart hör du och varför?


    I framtiden finns varken medelklass eller arbetarklass eftersom båda är "moderna" företeelser, det vill säga produkter av moderniteten. Jag har testat på både arbetarklass och medelklass men stötts ut från båda (delvis ömsesidigt förstås). Oklart vad det gör mig till.
Svar på tråden Skulle ni skaffa barn med någon ur medelklassen?