• Anonym (Rädd)

    Vågar ni vaccinera er mot covid?

    Jag fick Astras vaccin innan stoppet och blev otroligt sjuk väldigt länge och fick söka akutvård, kan ibland nu tänka att det faktiskt kunde ha gått väldigt illa för mig.

    Är nu så rädd att ta vaccin även av annat märke. Är i 30-årsåldern och helt frisk.

    Vill hjälpa till och stoppa pandemin, vill kunna resa osv. Måste jag verkligen vaccinera mig som frisk och ung?

    Vad tänker ni kring vaccinering?

  • Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?
  • Tow2Mater
    klyban skrev 2021-06-16 00:10:47 följande:
    Tow2Mater skrev 2021-06-15 22:26:06 följande:
    Jag frågade inte dig.

    Ett öppet forum är FL, och du frågade om varaktigt och som var en beskrivning på ett mindre antal med COViD-19 som gett smak och lukt förändringar.


    Sluta svara mig! Jag frågade en specifik person en specifik fråga, inte dig. Vill inte ha din input. Igen och igen. Och igen.
  • klyban
    EpicF skrev 2021-06-16 00:11:38 följande:
    Nej, fortfarande jag har inte missat det. Jag ifrågasätter din källa som är Aftonbladet och GUs hemsida.

    Har du svårt med läsförståelsen? För du verkar inte ta in eller förstå vad som står.

    Man ska ändå adressera frågan om det behöver fyllas på med mer antikroppar och med en tredje spruta.
    Vad är det som gör dig så rädd för denna fråga'?
    Och du var utbildad sa du, känns avlägset med denna pseudodiskussion av dig nu, och inte första gången heller komiskt nog.


    EpicF skrev 2021-06-16 00:13:28 följande:
    Eller så smakade de bara äckligt efter förändrat smaksinne efter en influensa. Inte ovanligt alla. Smaksinnet kan förändras av både influensa, förkylningar och mycket annat. Ibland kommer det tillbaka och är bara tillfälligt och ibland så är det permanent.

    Ägg har svavelföreningar, och kan vara en anledning av många och som orsakar svår smak med COVID-19 och lukt och smakförändringar.


    Kan inte svara för andra, men normalt när jag har infektioner av patogener av denna som ger lukt och smakförändringar, så brukar det vara helt stendött och inte förstärka smaken i äggen.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    Tow2Mater skrev 2021-06-16 01:34:32 följande:
    Sluta svara mig! Jag frågade en specifik person en specifik fråga, inte dig. Vill inte ha din input. Igen och igen. Och igen.

    Ser inget som gör att jag inte kan svara om de smak/luktförändringar, för det är viktigt att lyfta med vaccination och sen slippa genom att ta vaccinet.
    Och där en del verkar fått varaktiga smak och luktförändringar och frågan på hur många de är, svaret där är jag vet inte, men jag hört det återgivet flera gånger, jag träffat på flera som fått lukt och smakförändringar, varav en svåra förändringar och att det inte har återhämtat sig på 6månader direkt, MEN jag ska ställa frågan till h*n igen och se om det i kanske blivit bättre.
    Så du får reda på din fråga om varaktigheten, dock verkar det bli så för ett fåtal att det inte komemr tillbaka så bra.

    Detta är ett öppet forum och du frågade en sak till en annan användare som JAG skrev.
    Försöker du berätta för mig att du är en moderator och ska begränsa mig i egenskapen av en sådan?
    Om det är så, så får jag ställa frågan till moderatorer om du kan göra detta som egenskap som användare.
    Och är svaret ja, då får jag ta åtgärder, tills dess ett öppet forum och du skriver hundratals inlägg jag aldrig ens vet du skrivit.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (dr Strange)

    Tror att de flesta inte "orkar" kolla på det här för det är så bekvämt att luta sig tillbaka och göra som "alla andra gör" osv, men det här är en perspektiv på det hela som man inte ser i tidningar eller på TV och inte hör från myndigheterna.

    Det som mest upprör mig är att det fortfarande finns ingen sund debatt om det hela, dvs. kunniga och kompetenta människor med olika åsikter/uppfattningar som ARGUMENTERAR mot varandra, vetenskapligt och sakligt?
    Just nu ser vi på allt genom ett filter och det är inte en vetenskaplig sådan, enligt mig.
    Gör dig själv en tjänst och se hela klippet, långt men definitivt sevärt:


  • molly50
    Tow2Mater skrev 2021-06-15 21:34:10 följande:
    Hur tolkar du "nästan varaktigt"?
    Att det är långvarigt,kanske t om permanent.
    Hurså?
  • Tow2Mater
    molly50 skrev 2021-06-16 11:17:36 följande:
    Att det är långvarigt,kanske t om permanent.
    Hurså?
    Eftersom du höll med undrade jag bara vad din tolkning var.
  • Tow2Mater
    molly50 skrev 2021-06-16 11:17:36 följande:
    Att det är långvarigt,kanske t om permanent.
    Hurså?
    Men ska det vara permanent är det ju "varaktigt" inte "nästan varaktigt".
  • molly50
    Tow2Mater skrev 2021-06-16 12:13:29 följande:
    Eftersom du höll med undrade jag bara vad din tolkning var.
    Och det ha jag svarat på.
    Tow2Mater skrev 2021-06-16 12:15:05 följande:
    Men ska det vara permanent är det ju "varaktigt" inte "nästan varaktigt".
    Därav att jag skrev långvarigt,kanske permanent.
    För en del så verkar det ju vara permanent.
  • klyban
    molly50 skrev 2021-06-16 11:17:36 följande:
    Att det är långvarigt,kanske t om permanent.
    Hurså?

    Så ser jag det som också, vet inte ens vad problemet är.
    Då uppenbarligen är det en del som får väldigt långvariga problem med lukt och smak.


    Tow2Mater skrev 2021-06-16 12:15:05 följande:
    Men ska det vara permanent är det ju "varaktigt" inte "nästan varaktigt".

    Om det blir permanent, hur ska man svara på det nu Solig


     


    När ska du komma till din poäng?
    För asllt vi avhandlar är att vi har en del individer vars smak och luktproblem inte ger med sig, och detta äve4n ett år efter smittillfället.
    Synd du aldrig berättar vad du vill, eller vad är det du vill.

    Du vet om att facit kommer på om det blir varaktigt eller inte?
    Men efter ett år av problem, så kan man ställa sig frågan om det kommer ge med sig.


    molly50 skrev 2021-06-16 12:51:35 följande:
    Och det ha jag svarat på.

    Därav att jag skrev långvarigt,kanske permanent.
    För en del så verkar det ju vara permanent.

    Konstigt faktiskt och hur två enkla ord tillsammans gör att en person inte förstår ens efter att den som skrev orden förklarade och att du också förklarade.
    Och inget duger, det är lite udda måste jag tillstå och säga.


     


    Men kan inte fråga han på jobbet, fått en annan patogen istället :p
    Och ett litet äckligt djur i naturen som heter fästing, ja, det trodde man i alla fall och en antibiotika kur nu.
    Antibiotika är inget hinder för pfizers vaccin?
    Inte för det ger sig på virus, men kanske andra funktioner?


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • klyban
    molly50 skrev 2021-06-16 12:51:35 följande:
    Och det ha jag svarat på.

    Därav att jag skrev långvarigt,kanske permanent.
    För en del så verkar det ju vara permanent.

    Jo, en sak är hur ska man veta om det är permanent innan det visar sig vara så, och efter ett år så har en del fortfarande problem med lukt och smak.
    Jag är perplexad.

    Finns det bättre ord för nästan varaktigt?
    För vi vet ju inte om det kommer försvinna eller kommer vara permanent.


    En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
Svar på tråden Vågar ni vaccinera er mot covid?