• Soff

    Vi som försökt en längre tid - första barnet

    Jag kände att jag ville göra en "renodlad" första-barnet-tråd för oss som försökt lite längre, då jag personligen känner att jag både kan ge och få mest stöd i en sådan. 


    (Varje person får dock bedöma själva vad som är en längre tid) 


    Här kan vi stötta varandra i denna tuffa resa till <3 första barnet <3 


    Jag lägger även till en bim-lista så vi kan följa varandra <3 


    Kram till alla kämpar därute <3 


     

  • Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet
  • Emmalucy
    ananna skrev 2021-07-11 21:32:10 följande:
    Tack för tips Emmalucy! Jag kör med 20 cykeln ut iaf så får jag se om jag byter nästa cykel. :) Men att smörja innan ÄL vet jag inte om jag vågar. Rädd för att kroppen ska tolka det som att ÄL redan varit.

    Köpte också krämen från moodmama Ericky!
    jag vågade också inte först, men kan säga att jag testade 2cyklar och äl dagen ändrades inte :) hoppas det gör något för dig, man kan alltid ta en extra pump för att boosta mängd progesteron om man känner för det :)
  • Lisen91
    ananna skrev 2021-07-11 20:55:13 följande:

    Åh tråkigt med mensen, den kommer som ett tråkigt brev på posten. Men är glad för din skull att semestern närmar sig, hoppas du kommer få tillfälle att vila upp dig ordentligt, fokusera på att må bra och att du får ny energi. Kram!


    Ja den gör ju det. Tack, den är efterlängtad på många sätt. Precis, jag och sambon har försökt att inte planera något alls för att bara ta dagarna som dom kommer och göra det vi verkligen känner för för stunden :)
  • Soff
    ananna skrev 2021-07-11 12:46:51 följande:
    Instämmer verkligen! Känns som alla i hela världen helt plötsligt är gravida eller har barn. 

    Men snart är det förhoppningsvis vår tur också! <3

    Ja verkligen.. hörde på nyheterna att det är rekordmånga som ska få barn i sommar  också... suck. 


    Ja, man får försöka inte tappa hoppet helt, även om det är svårt ibland <3 

  • Längtartillvår

    Hej tjejer,

    Hoppas att alla passar på att njuta av sommaren!

    En fundering - kan gravtest visa positivt några dagar efter missfall? Och kan gravtest visa neg några dagar efter missfall?

    Jag som brukar ha väldigt lätt mens, har nu i två dagar blött så mycket, har typ inte kunnat kontrollera det, och massa klumpar. Ingen smärta alls. Funderade på om det kunde vara ett missfall och om det är värt att ta gravtest? Men om det kan visa både positivt och negativt några dagar efter så känns det ju onödigt att testa.. Har inga test hemma, vet inte om det är värt att åka och köpa.

    Kram

  • NatMar005
    Längtartillvår skrev 2021-07-14 18:53:15 följande:

    Hej tjejer,

    Hoppas att alla passar på att njuta av sommaren!

    En fundering - kan gravtest visa positivt några dagar efter missfall? Och kan gravtest visa neg några dagar efter missfall?

    Jag som brukar ha väldigt lätt mens, har nu i två dagar blött så mycket, har typ inte kunnat kontrollera det, och massa klumpar. Ingen smärta alls. Funderade på om det kunde vara ett missfall och om det är värt att ta gravtest? Men om det kan visa både positivt och negativt några dagar efter så känns det ju onödigt att testa.. Har inga test hemma, vet inte om det är värt att åka och köpa.

    Kram


    Kort svar ja på bägge. Jag har kommit in till gyn med pågående missfall och fått neg på gravtest där fast att jag fått positivt hemma bara dagen innan. Jag har också haft positivt gravtest veckor efter missfall...
  • Emmalucy
    Längtartillvår skrev 2021-07-14 18:53:15 följande:

    Hej tjejer,

    Hoppas att alla passar på att njuta av sommaren!

    En fundering - kan gravtest visa positivt några dagar efter missfall? Och kan gravtest visa neg några dagar efter missfall?

    Jag som brukar ha väldigt lätt mens, har nu i två dagar blött så mycket, har typ inte kunnat kontrollera det, och massa klumpar. Ingen smärta alls. Funderade på om det kunde vara ett missfall och om det är värt att ta gravtest? Men om det kan visa både positivt och negativt några dagar efter så känns det ju onödigt att testa.. Har inga test hemma, vet inte om det är värt att åka och köpa.

    Kram


    en gång fick jag 1-2 på Clearblue veckoindikatorn typ cd10 efter ?mensen? så ja, det är frågan om man vill veta eller ej <3 kanske man får svar, kanske inte..
  • Längtartillvår

    Tack för svar! Om man gör VUL, kan man se då? Kanske inte heller är säkert då eller? Aja, jag testar mig aldrig mens så får väl aldrig veta isf. Kanske är lika bra. Hoppas ni mår bra båda två <3

  • Emmalucy
    Längtartillvår skrev 2021-07-14 21:02:58 följande:

    Tack för svar! Om man gör VUL, kan man se då? Kanske inte heller är säkert då eller? Aja, jag testar mig aldrig mens så får väl aldrig veta isf. Kanske är lika bra. Hoppas ni mår bra båda två <3


    man skulle nog inte se ett dugg på VUL tyvärr :( ibland är det better to not know, men jag är en som måste veta vad som häder varje månad xD kram till dig <3
  • Sellcarro

    Mensen kom igår.. men nu har man semester så man kan tänka på annat och bara får vara i några veckor :)

    Molybden, BIM 15/6, 26 år (12:e försöket, PCOS) PLUSSAT

    Emmalucy, BIM 2/7, 35år, 7:e försöket(med 3års misslyckande med exet) - PLUSSAT

    Carina82, BIM 3/7, 38 år (8e försöket)

    Memestar, BIM 6/7, 29 år (11e försöket)

    BoringBrick92, BIM 7/7, 28 år (8:e försöket)

    Gulgja, BIM 7/7 (10:e försöket och 2 försöket efter stabiliserande prolaktinvärden)

    Idoh, BIM 7/7, 35 år, 10:e försöket, genomgår fertilitetsutredning)

    ananna, BIM 14/7 29 år (13:e försöket)

    Soff, BIM 17/7, 33 år (16:e försöket)

    Längtar00, BIM 19/7, 21 år (15:e försöket)

    Ericky, BIM 21/7, 33 år (12:e försöket och 2:a försöket efter MF)

    Mirabilis89, BIM 22/7, 32 år (13:e försöket)

    Janni91, BIM 22/7, 30 år (13:e försöket, kort lutealfas + mellanblödningar)

    Stickling, bim 28/7, 33 år (13:e försöket, 3:e med Letrozol, 2 mf, PCOS)

    Dibella, BIM 29/7, 31 år (19:e försöket, 2 IVF med minus)

    MAKL, BIM 30/7, 27 år (11:e försöket)

    Vickan31, BIM 31/7, 32 år (14:e försöket)

    RH93, BIM 6/8, 28 år (13:e försöket)

    Längtartillvår, BIM 7/8, 36 år (11e försöket)

    Lisen91, BIM 11/8, 29 år (13:e försöket)

    Sellcarro, BIM 13/8, 28 år (12:e försöket, 1 MA & 1 MF)

  • NatMar005
    Längtartillvår skrev 2021-07-14 21:02:58 följande:

    Tack för svar! Om man gör VUL, kan man se då? Kanske inte heller är säkert då eller? Aja, jag testar mig aldrig mens så får väl aldrig veta isf. Kanske är lika bra. Hoppas ni mår bra båda två <3


    Det man kan se såhär tidigt är hur slemhinnan i livmodern ser ut. Är den tunn så har du antingen fått mens eller tidigt mf. Om den är tjock trots blödning så finns det en chans att graviditeten fortgår. Men varje gång jag kommit in till gyn för att göra vul vid misstänkt mf har de även tagit både blodprov och urinprov. Då kollar de s-hcg och gravtest. Har många gånger känt att jag inte velat veta när det skett så tidigt men pga missfallsutredning så var det givetvis viktigt att allt journalfördes.
Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet