• Soff

    Vi som försökt en längre tid - första barnet

    Jag kände att jag ville göra en "renodlad" första-barnet-tråd för oss som försökt lite längre, då jag personligen känner att jag både kan ge och få mest stöd i en sådan. 


    (Varje person får dock bedöma själva vad som är en längre tid) 


    Här kan vi stötta varandra i denna tuffa resa till <3 första barnet <3 


    Jag lägger även till en bim-lista så vi kan följa varandra <3 


    Kram till alla kämpar därute <3 


     

  • Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet
  • Jenniepennie031
    Tildasafira skrev 2021-09-15 10:28:34 följande:

    Uppdatering från mig, enligt nc var min bim i lördags efter en tidigare äl och jag får fortsatta svaga plus. Ingen blödning än men testen ökar inte alls. Väntar i stort sett bara på att börja blöda och kastas mellan hopp och förtvivlan. Har bestämt mig för att om inget hänt fram till på måndag så ringer jag och bokar en gyntid. Till frågan, kan man ens se något, då jag borde vara i vecka 6 då?


    Gud va jobbigt :(

    Då borde du vara i vecka 5+2 på måndag eller? Tveksamt om det går att se. Troligen kan de konstatera en graviditet med VUL men så mycket mer än så är nog svårt att säga. Men jag vet att väntan är fruktansvärd. Ring och prata med dom på måndag och se vad de säger. Håller alla tummar <3
  • Tildasafira
    Jenniepennie031 skrev 2021-09-15 11:13:02 följande:

    Gud va jobbigt :(

    Då borde du vara i vecka 5+2 på måndag eller? Tveksamt om det går att se. Troligen kan de konstatera en graviditet med VUL men så mycket mer än så är nog svårt att säga. Men jag vet att väntan är fruktansvärd. Ring och prata med dom på måndag och se vad de säger. Håller alla tummar <3


    Ja men precis! Ja, det är det jag är rädd för, för det är ju för tidigt att se ett hjärta gissar jag på. Men den psykiska plågan av att inte veta gör mig tokig! Jag gör nog så att jag ringer då om inget skett! Tack finis <3
  • Jenniepennie031
    Tildasafira skrev 2021-09-15 11:18:03 följande:

    Ja men precis! Ja, det är det jag är rädd för, för det är ju för tidigt att se ett hjärta gissar jag på. Men den psykiska plågan av att inte veta gör mig tokig! Jag gör nog så att jag ringer då om inget skett! Tack finis <3


    Tror visserligen hjärtat börjar slå vecka 5+3 (plus minus några dagar) men går kanske inte alltid att se. Gör så och håll oss uppdaterade <3
  • Steeph

    Skickar en värmande kram till er alla som dag ut och dag in kämpar på precis som en själv. Fler närmar sig ivf, man är uppe på 2 siffrigt i antal försök och man känner bara att livet är fruktansvärt orättvist. Vi är inte är ensamma i den här kampen. Här står vi, massor med underbara människor som kämpar mot vårat mål att bli förälder. Genom ilska, oro och tårar så finns vi här för varandra. Vi ska bli föräldrar och vi har våra små där uppe, det vill jag verkligen tro på <3

  • apan95

    Hej alla fina tjejer.

    tyvärr tog min första ivf-omgång slut idag då mensen anlänt trots lutinus och jag har även testat minus. min testdag är egentligen på fredag men mejlade min klinik idag och sa som det var och fick godkänt att sluta med tabletterna och kommer idag att räknas som CD 1.

    Ska börja med letrozol CD 3 igen på fredag då och nytt ultraljud nästa fredag (CD10) inför FET NR 2 nu då.

    Tack fina ni för all stöttning denna omgång. Nu tar jag nya tag och försöker hitta hoppet igen <3

  • Soff
    apan95 skrev 2021-09-15 15:48:59 följande:

    Hej alla fina tjejer.

    tyvärr tog min första ivf-omgång slut idag då mensen anlänt trots lutinus och jag har även testat minus. min testdag är egentligen på fredag men mejlade min klinik idag och sa som det var och fick godkänt att sluta med tabletterna och kommer idag att räknas som CD 1.

    Ska börja med letrozol CD 3 igen på fredag då och nytt ultraljud nästa fredag (CD10) inför FET NR 2 nu då.

    Tack fina ni för all stöttning denna omgång. Nu tar jag nya tag och försöker hitta hoppet igen <3


    Men åh neeeejj! :(( hoppades så för dig!!! <3 <3 


    Skickar massa kramar!!!! <3

  • Längtartillvår
    apan95 skrev 2021-09-15 15:48:59 följande:

    Hej alla fina tjejer.

    tyvärr tog min första ivf-omgång slut idag då mensen anlänt trots lutinus och jag har även testat minus. min testdag är egentligen på fredag men mejlade min klinik idag och sa som det var och fick godkänt att sluta med tabletterna och kommer idag att räknas som CD 1.

    Ska börja med letrozol CD 3 igen på fredag då och nytt ultraljud nästa fredag (CD10) inför FET NR 2 nu då.

    Tack fina ni för all stöttning denna omgång. Nu tar jag nya tag och försöker hitta hoppet igen <3


    Åh vad tråkigt att höra. Beklagar verkligen :( blir det återföring i kommande cykel? Håller tummar och tår att det ska gå nästa gång.

    Stor kram
  • Längtartillvår
    Steeph skrev 2021-09-15 11:33:22 följande:

    Skickar en värmande kram till er alla som dag ut och dag in kämpar på precis som en själv. Fler närmar sig ivf, man är uppe på 2 siffrigt i antal försök och man känner bara att livet är fruktansvärt orättvist. Vi är inte är ensamma i den här kampen. Här står vi, massor med underbara människor som kämpar mot vårat mål att bli förälder. Genom ilska, oro och tårar så finns vi här för varandra. Vi ska bli föräldrar och vi har våra små där uppe, det vill jag verkligen tro på <3


    Vad fint, tack <3 längtar efter att se plus i den här tråden, det är så fint att se.

    Jag ska börja ta tabletter imorgon (noretistherone) fram tills nästa mens då jag börjar med sprutor. Min partner och jag bestämde oss att vi försöker lite halvt trots tabletterna (läkare i familjen bekräftade att det var okej, så hoppas det haha). Jag brukar ägglossning dag 13 och jag ska börja med tabletterna dag 14 så hoppas det funkar ändå.
  • Janni91
    Steeph skrev 2021-09-15 11:33:22 följande:

    Skickar en värmande kram till er alla som dag ut och dag in kämpar på precis som en själv. Fler närmar sig ivf, man är uppe på 2 siffrigt i antal försök och man känner bara att livet är fruktansvärt orättvist. Vi är inte är ensamma i den här kampen. Här står vi, massor med underbara människor som kämpar mot vårat mål att bli förälder. Genom ilska, oro och tårar så finns vi här för varandra. Vi ska bli föräldrar och vi har våra små där uppe, det vill jag verkligen tro på <3


    Vad fint skrivet, kram <3 
    apan95 skrev 2021-09-15 15:48:59 följande:

    Hej alla fina tjejer.

    tyvärr tog min första ivf-omgång slut idag då mensen anlänt trots lutinus och jag har även testat minus. min testdag är egentligen på fredag men mejlade min klinik idag och sa som det var och fick godkänt att sluta med tabletterna och kommer idag att räknas som CD 1.

    Ska börja med letrozol CD 3 igen på fredag då och nytt ultraljud nästa fredag (CD10) inför FET NR 2 nu då.

    Tack fina ni för all stöttning denna omgång. Nu tar jag nya tag och försöker hitta hoppet igen <3


    Men nej!!! Beklagar verkligen! :( Nästa gång ska det bara vara er tur!!!! <3 
  • apan95
    Soff skrev 2021-09-15 17:33:45 följande:

    Men åh neeeejj! :(( hoppades så för dig!!! <3 <3 

    Skickar massa kramar!!!! <3


    Längtartillvår skrev 2021-09-15 17:48:18 följande:

    Åh vad tråkigt att höra. Beklagar verkligen :( blir det återföring i kommande cykel? Håller tummar och tår att det ska gå nästa gång.

    Stor kram


    Janni91 skrev 2021-09-15 21:06:23 följande:

    Vad fint skrivet, kram <3 Men nej!!! Beklagar verkligen! :( Nästa gång ska det bara vara er tur!!!! <3 


    Tack tjejer vad ni är fina <3 ja det kommer bli återförande igen denna cykelnnom allt ser ut som det ska :) kram <3
Svar på tråden Vi som försökt en längre tid - första barnet